Mistä mersun jousiin puristimet?
Mistä mersun jousiin puristimet?
Tarttis löytää jousipuristimet... Mistäs mahtais löytää mersun jousiin sopivat? Malli Biltema ei varmaankaan käy, vai?
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Re: Mistä mersun jousiin puristimet?
kyllä käy, itse olen monta kertaa vaihdellu niitten kanssa, jos on epävarma niiden kestyvyydestä niin ostaa vaikka joka viides puristus kerta uudet, niin ei varmasti pääse vahinkoa sattumaan.etl kirjoitti:Tarttis löytää jousipuristimet... Mistäs mahtais löytää mersun jousiin sopivat? Malli Biltema ei varmaankaan käy, vai?
orkkikset maksaakin jotain 800€ vai mitä ne oli

Oikein kunnollisia ei saa halvalla, koska MB on patentoinut puristimen.
(Tai näin minulle ainakin on kerrottu)
Taisi olla jotain 600-800 € sarja.
Kyllä sen etujousen jotenkin koukuilla vaihtaa, mutta ei se totisesti herkkua ole, varsinkaan jos haluaa kokeilla erikorkuisia kumeja ja joutuu jousen monesti peräkkäin asentamaan.
(Tai näin minulle ainakin on kerrottu)
Taisi olla jotain 600-800 € sarja.
Kyllä sen etujousen jotenkin koukuilla vaihtaa, mutta ei se totisesti herkkua ole, varsinkaan jos haluaa kokeilla erikorkuisia kumeja ja joutuu jousen monesti peräkkäin asentamaan.
jep , tuskaa on jos monta kertaa peräikkäin joutuu vaihtaa, eikä ole esim. muuta kuin räikkä jolla ruuvata
yks konsti on laittaa tunkki alatukivarren alle ja irroittaa pallonivelen ruuvi, jolloin tukivarren toinen pää putoaa, ja sit onkin jo helppo vaihtaa.. tosin tämä konsti on suositeltavaa vain madallusjousilla...

yks konsti on laittaa tunkki alatukivarren alle ja irroittaa pallonivelen ruuvi, jolloin tukivarren toinen pää putoaa, ja sit onkin jo helppo vaihtaa.. tosin tämä konsti on suositeltavaa vain madallusjousilla...
Minä tein jousipuristimet itse. 10mm:n levystä leikattiin pyöreät lätkät ja niihin keskelle reikä ja reunoihin kolot, joista jousilanka kiertää lätkän ylä/alapuolelle. Lätkien läpi 24mm:n vahvuinen kierretanko ja siihen 2 mutteria. Karun näköinen systeemi, mutta toimii kohtalaisen kivuttomasti. Vakiojousen vaihdossa meinasi usko loppua, kun jousta piti punoa hikipäissään kierteet suunnilleen toisiinsa kiinni. 200D:ssä noita jousia paukkuu tasaseen tahtiin, niin on ihan hyvä olla oma puristin. Kerran yritin tavallisilla puristimilla irrottaa vakiojousta, mutta totesin homman toivottomaksi/hengenvaaralliseksi.
E 290TDT Avantgarde
Samanlaiset on myös suunnitelmissa, rakenne on aika yksinkertainen ja mallia näkee tarvittaessa vaikka alfamerin MB korjauskirjan kuvasta...viossi00 kirjoitti:Minä tein jousipuristimet itse. 10mm:n levystä leikattiin pyöreät lätkät ja niihin keskelle reikä ja reunoihin kolot, joista jousilanka kiertää lätkän ylä/alapuolelle. Lätkien läpi 24mm:n vahvuinen kierretanko ja siihen 2 mutteria. Karun näköinen systeemi, mutta toimii kohtalaisen kivuttomasti. Vakiojousen vaihdossa meinasi usko loppua, kun jousta piti punoa hikipäissään kierteet suunnilleen toisiinsa kiinni. 200D:ssä noita jousia paukkuu tasaseen tahtiin, niin on ihan hyvä olla oma puristin. Kerran yritin tavallisilla puristimilla irrottaa vakiojousta, mutta totesin homman toivottomaksi/hengenvaaralliseksi.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Väli kysymys; omia etujousia tuossa viikonloppuna katselin ja olin kyllä vahvasti sitä mieltä että ei tuo tuosta helpommaksi enää tulisi, mutta olenkohan jotenkin katsonut turhan kirkkain silmin asiaa, tai sitten tuossa on aivan erilainen jousitus edessä.. Kuvia W124 koppasen etujousituksesta??
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
ei pitäsi olla, helppoa se onkin , vaan jotkut mieltää sen vaikeaksi, kun ei ole kaluja millä jousta ottaa poisPT kirjoitti:Väli kysymys; omia etujousia tuossa viikonloppuna katselin ja olin kyllä vahvasti sitä mieltä että ei tuo tuosta helpommaksi enää tulisi, mutta olenkohan jotenkin katsonut turhan kirkkain silmin asiaa, tai sitten tuossa on aivan erilainen jousitus edessä.. Kuvia W124 koppasen etujousituksesta??
Tein myöskin itse tuollaiset puristimet,mallina käytin tehtaan tekemia puristimia.Madallusjousien kanssahan ei olekaan paljon ongelmia noiden jousien irroittamisen kanssa,orkkisjousilla sitten eri asia.Kunnon puristimet on kuitenkin halpa henkivakuutus,uskomaton voima tuollaisella jousella kun pääsee irti.Eräässä KORKEASSA hallissa oli tod hienot jäljet katossa...taisi olla kuitenkin jonkun japsin jäljiltä joiden jouset eivät ole edes jäykät... 

Itse temppuilin erilaisilla "hiluvitkuttimilla" ja oon sitä mieltä että antaa Mersun asentajat kunnon puristimilla hoitaa homma. Ainakin vakio jouset tarvii mennä niin pirusti kasaan ettei tarvike puristimilla tahdo tehdä mitään. Siinä meinaan on henkikultakin vaarassa jos sattuu väärään aikaan laukeemaan! 

Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92
" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Joo, ellei ole tarkoitus muuta kuin asentaa alustasarja tai vaihtaa katkennut jousi / jouset niin kannattaa ilmanmuuta teettää työ korjaamolla.
(Jousen vaihto 12 € kpl mersun tavallisiin henkilömalleihin)
Sitten jos on tarkoitus vaihdella / kokeilla / lyhennellä jousia tms. niin on eri asia.
(Jousen vaihto 12 € kpl mersun tavallisiin henkilömalleihin)
Sitten jos on tarkoitus vaihdella / kokeilla / lyhennellä jousia tms. niin on eri asia.
wiimax.fi
Ainaski täällä pääkaupunkiseudulla Vantaan Martinlaaksossa on Autohuolto Holmberg (pitää majaa Martinlaakson Nesteellä), joka vaihteleepi Mersuun jousia kohtuuhintaan. Tomppa (yrittäjä) myy myös asennettuna madallusjousia (Eibach, Lesjöfors jne) sekä iskareita mm. Bilsteinia.
Kaverilla on mersun omat puristimet, joilla homma hoituu näppärästi. Vaihteleepi myös alapalloja tarvittaessa.
Yhteystiedot: Autohuolto Holmberg, Vihertie 39, 01620 VANTAA, gsm 040 538 9279.
Kaverilla on mersun omat puristimet, joilla homma hoituu näppärästi. Vaihteleepi myös alapalloja tarvittaessa.
Yhteystiedot: Autohuolto Holmberg, Vihertie 39, 01620 VANTAA, gsm 040 538 9279.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320 CDI, CLK 320 CDI, E 220 CDI, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 2*OG900, niin ja sokerina pohjalla yksi Foortti