W203 CDI käynnistysvaikeuksia kylmänä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nokia76
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 02.07.2007 10:46

W203 CDI käynnistysvaikeuksia kylmänä?

Viesti Kirjoittaja nokia76 »

Moi. Tämä on ensimmäinen viesti foorumille. Toivottavasti joku tietäväinen ehtii arvailla vikapaikkaa tai korjausta.

Vuoden 2001 MB C200 CDI teki viikonloppuna sellaisen tempun, että ei tahdo lähteä käyntiin aamun ensimmäiselle ajolle. Viides tai kuudes pitkä startti vasta auttoi. Ensin röpötteli, mutta kun antoi startin pyöriä, niin sitten lähti käyntiin.

Kun se käy, niin toimii ihan normaalisti. Tehoa on, tasainen käynti jne. Ja jos sammuttaa, niin uusi käynnistyskin toimii. Tunnin puolen tauko ei ainakaan vielä haittaa. Mutta yön jälkeen ei tänä aamunakaan lähtenyt kuin ehkä tusinan startin jälkeen. Pelkään lähteekö huomenna enää ollenkaan :shock:

Hehkutusvalo toimii normaalisti ja ajotietokone ei näytä vikoja. Kulutus on normaali. Autossa on viime kuussa vaihdettu imusarja. Siinä on upsoluten teholastu. Jos tööttää kaasun pohjaan tasaisen ajon jälkeen, niin se heittää joskus pilven takana olijan silmille ekalla painalluksella.

Onko jollain tietoa mikä voisi olla vikana? Onko jotain helppoja tee-se-itse-korjauksia tai tarkistuksia?

Kiitokset,
Nokia76
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

No aiheestahan (CDI moottorin kylmäkäynnistyvyys) on kyllä kirjoiteltu
eli haulla pitäisi jotain löytyä...
Ainakin korkeapainepumpun mahdollinen vuoto tai muusta syystä (nafta-letkujen vuodot) ilmaa letkuissa, jolloin kestää startata ennenkuin paineet nousee riittävästi ja lähtisi käyntiin.
W203CDI
nokia76
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 02.07.2007 10:46

Viesti Kirjoittaja nokia76 »

hanta kirjoitti:No aiheestahan (CDI moottorin kylmäkäynnistyvyys) on kyllä kirjoiteltu eli haulla pitäisi jotain löytyä...
Joo, sopivia hakutermejä tässä mietinkin. Kiitos vinkistä, täytyy penkoa lisää tuon tyyppisillä termeillä.

Onkohan se todennäköistä, että huoltomies on imusarjaa vaihtaessaan sohaissut jotain haurasta letkua tai liitosta löysälle...?

Sieltä nimittäin meni vaihdon yhteydessä joku toinen haurastunut liitos rikki (huomasivat itse mokansa, mutta en muista mikä liitos se oli) ja piti tilata sopiva sovitusosa Saksasta asti lentorahtina. Varsinainen ilmastoteko.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4779
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
En usko, että imusarjaremontti vaikuttaa tähän mitenkään.

Aika varma juttu on, jos laitat aamulla tunniksi lohkolämppäriin ja sen jälkeen lähtee hyvin käyntiin, tai jos auto on parkkeerattu keula alaspäin.

Siis edessä on kaikkien polttoainelinjan tiivisteiden vaihto/vaihdattaminen.
Myös korkeapainepumppuun.
Kannattaa kysellä eri korjaamoilta "urakkaa" hommasta.
Tiivisteet ei maksa paljoa, työ sitten jonkin verran.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Suutin vuotaa!!
RED POWER IHC DT-358
Vastaa Viestiin