Vanteiden fixauspajoja?
Vanteiden fixauspajoja?
Pitäisi korjuuttaa vanteet.
Vanteet on aidot amg 17" monoblokit jotka joku valopää on hionut rälläkällä ja maalannut himmeällä hopealla.
Pitäisi saada vanha maali pois ja hiotuttaa pinnat sileiksi ja puhalluttaa + maaluuttaa alkuperäisen mukaiseksi.
Mikä putiikki tekisi tällaisia hommia? Ja mitä mahtaa kyseinen toimenpide maksaa? Itse ei ole mahiksia nyt hinkata vanteita, onnistuisi kyllä mutta kun ei ole aikaa.
Vanteet on aidot amg 17" monoblokit jotka joku valopää on hionut rälläkällä ja maalannut himmeällä hopealla.
Pitäisi saada vanha maali pois ja hiotuttaa pinnat sileiksi ja puhalluttaa + maaluuttaa alkuperäisen mukaiseksi.
Mikä putiikki tekisi tällaisia hommia? Ja mitä mahtaa kyseinen toimenpide maksaa? Itse ei ole mahiksia nyt hinkata vanteita, onnistuisi kyllä mutta kun ei ole aikaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Tuskin kannattaa puhalluttaa kun sen jälkeen vasta hommaa onkin saada ne sileiksi. Reunus kannattaa käydä hiottamassa jossain metallinkoneistus pajassa missä tarpeeksi iso sorvi
Tai niin mä ainakin olen tehnyt. Jos tommoset vanteet kunnostuttaisi alkuperäisen veroiseksi jossain asialle vihkiytyneessä liikkeessä niin veikkaisin että hinta pyörisi siellä 600+e.. joten kannattaa tehdä kumminkin itte.

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
No, jotenkin pitää se paksu maali saada pois ainakin niistä amg teksteistä jotka on nyt melkein täynnä maalia. Ei taida maalinpoistitöhnät toimia jos on maalattu kaksoiskomponenttimaalilla? Siksi puhallutus ainakin teksteihin. Sorvi löytyy töistä, mutta kun ei ole aikaa niin ei ole. Hyvän jos tekee niin ei päivä riitä vannetta kohti kun on hiottu ihan piloille rälläkällä ristiinrastiin hinkkaamalla=kuoppanen. Oikeastaan paras olisi sorvata eikä hioa sorvissa. Mutta 600 tuntuu halvalta jos on vanteet nähnyt.....EVO X kirjoitti:Tuskin kannattaa puhalluttaa kun sen jälkeen vasta hommaa onkin saada ne sileiksi. Reunus kannattaa käydä hiottamassa jossain metallinkoneistus pajassa missä tarpeeksi iso sorviTai niin mä ainakin olen tehnyt. Jos tommoset vanteet kunnostuttaisi alkuperäisen veroiseksi jossain asialle vihkiytyneessä liikkeessä niin veikkaisin että hinta pyörisi siellä 600+e.. joten kannattaa tehdä kumminkin itte.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Laita asetoonia siihen maalin päälle, syövyttää pois. Luulisi ainakin.AK47 kirjoitti:No, jotenkin pitää se paksu maali saada pois ainakin niistä amg teksteistä jotka on nyt melkein täynnä maalia. Ei taida maalinpoistitöhnät toimia jos on maalattu kaksoiskomponenttimaalilla? Siksi puhallutus ainakin teksteihin. Sorvi löytyy töistä, mutta kun ei ole aikaa niin ei ole. Hyvän jos tekee niin ei päivä riitä vannetta kohti kun on hiottu ihan piloille rälläkällä ristiinrastiin hinkkaamalla=kuoppanen. Oikeastaan paras olisi sorvata eikä hioa sorvissa. Mutta 600 tuntuu halvalta jos on vanteet nähnyt.....EVO X kirjoitti:Tuskin kannattaa puhalluttaa kun sen jälkeen vasta hommaa onkin saada ne sileiksi. Reunus kannattaa käydä hiottamassa jossain metallinkoneistus pajassa missä tarpeeksi iso sorviTai niin mä ainakin olen tehnyt. Jos tommoset vanteet kunnostuttaisi alkuperäisen veroiseksi jossain asialle vihkiytyneessä liikkeessä niin veikkaisin että hinta pyörisi siellä 600+e.. joten kannattaa tehdä kumminkin itte.
No itse maksoin uusista aidoista 9"x18" monoblockeista 590€ joten onko sitten kannattavaa noita missään laitatuttaaAK47 kirjoitti: Mutta 600 tuntuu halvalta jos on vanteet nähnyt.....

Kunnon maalinpoisto aineella pitäsi lähteä, Nitromorssia tai jotain vastaavaa. Mutta jos kerran rälläkällä hiotut niin, ehkäpä ne sorvissa olisi tasoiteltava

ihan hyvin se sillä nitromorssilla lähtee..jos ei lähe niin sitten sata-stripperiä...Ja kuten AM sanoi niin ei ole ehkä kannattavaa kunnostaa jos ei ite tee. Joskus muistan kuulleeni että Alkuperäiset 17" AMG:t sais veholta johonkin 800-900e sarja.AK47 kirjoitti: Ei taida maalinpoistitöhnät toimia jos on maalattu kaksoiskomponenttimaalilla?....
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Nurmijärvellä tai klaukkalassa on paja joka lasikuulapuhaltaa ja pulverimaalaa vanteet noin 70-80€/sarja, väri sävyjä on ihan mielettömästi. Kysyn tänään kaverilta joka maalautti siellä vanteet niin sen tarkan nimen ja paikan.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Ois lähellä ja edullista, kerro tarkemmin yhteystietoja. Tosin sorvia ei voi tässä tapauksessa ohittaa, on senverran rälläkkää nähneet ne vanteet.Eicca_ kirjoitti:Nurmijärvellä tai klaukkalassa on paja joka lasikuulapuhaltaa ja pulverimaalaa vanteet noin 70-80€/sarja, väri sävyjä on ihan mielettömästi. Kysyn tänään kaverilta joka maalautti siellä vanteet niin sen tarkan nimen ja paikan.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
http://xs.to/AK47 kirjoitti:Kuva ois, mutta tänne ei voi uploadata suoraan pitäis hostata jonnekkin, muttei ole nyt paikkaa minne. Maililla voin laittaa jos asia kiinnostaa.Zinovjev kirjoitti:Laita kuva vanteista?
huomenna saan paikan nimen kysyttä kun nään kaverin ja sen verran että nurmijävellä oli kyseinen verstas. Tarviis omatkin vanteet laittaa syksyllä sinne hoitoon. Ja jos vanteissa on oikomis hommia niin suosittelen Amriffiä järvenpäässä, tekee siellä hyvää jälkeä.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Yksien vanteiden pulverimaalausta kyselin, mutta hommassa oli sellainen mutka ettei oikein löytynyt metallihohtoisia sävyjä...Eicca_ kirjoitti:Nurmijärvellä tai klaukkalassa on paja joka lasikuulapuhaltaa ja pulverimaalaa vanteet noin 70-80€/sarja, väri sävyjä on ihan mielettömästi. Kysyn tänään kaverilta joka maalautti siellä vanteet niin sen tarkan nimen ja paikan.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Hitto menin sitten unohtaa koko homman ja unohin kysyy sen osoiteen. Eli se on sellanen kun Topio&topio oy 09 8793512. Varautukaa että erikois sävyillä maalatessa saattaa toimitus aika olla pidempi kun 2vko 

M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Viime viikolla L-Weld oikaisi ja kunnosti yhden W126 8-reikäalun. Se oli kieroutunut tunkatessa autoa ylös vastakkaiselta puolelta. L-Weldin mukaan vanteessa oli ollut alunperin jotain outoa ja sitä oli joku jo yrittänyt aiemmin sepittää vielä pahemmin seurauksin. Kuntoon tuli ja erittäin siistiksi olivat puunanneet vielä, muutamalla kympillä tekivät.eerola kirjoitti:Tässä joitakin firmoja
Amrif - Järvenpää
Alu Industrial Coatings - Järvenpää (Lopettanut vannehommat ja muuttanut Järvenpäästä pois)
L-Weld - Lappeenranta
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Ja varautukaa myös siihen, ettei tuolla pidetä sitä mitä on luvattu. Itse olin yhteyksissä tuonne ja sovin maalaushommasta. Soitin aamulla ja kysyin, että ovatko klo 14 paikalla jos tuon vanteita työstettäväksi. Sanoivat, että ovat klo 16 asti paikalla. Ajoin 50 km tuonne hevonhelvettiin kun oltiin sovittu tapaaminen klo 14. Palloilin hallilla vähän aikaa, ja huomasin että täysin autiolta näyttää. Yritin tavoitella puhelimitse -> ei tulosta. Sitten siihen tuli ko. hallin omistaja (Topio&Topio siis vuokralla ko. hallissa) ja sano että "ne on lähteny himaan jo ajat sitte"... Vähänkö vitutti kylläEicca_ kirjoitti:Hitto menin sitten unohtaa koko homman ja unohin kysyy sen osoiteen. Eli se on sellanen kun Topio&topio oy 09 8793512. Varautukaa että erikois sävyillä maalatessa saattaa toimitus aika olla pidempi kun 2vko

On niitä muitakin vannepaikkoja...
Ridasjärvellä on t:mi Jouko Koli, joka puhalsi ja maalasi minun alkuperäiset Avantgarde vanteet. Jäljessä on kyllä toivomisen varaa, mutta eipä ollut hintakaan paha. Vanteista tuli kuitenkin siistit.Käsittääkseni kaveri on lopettelemassa liiketoimintaa vuodenvaihteessa, joten kannattaa pitää kiirettä!!
Puhelin sinne on: 019-463015
Puhelin sinne on: 019-463015