500E ASR
500E ASR
Onko kenelläkään tietoa miten ton ASR:n sais ns. on/off toimiseksi.
Normaalistihan kun nappia painaa, niin kytkeytyy automaattisesti 40km/h nopeudessa takas. DEMEC pyytää tosta operaatiosta 2000€. Joten ei oo kauheen houkutteleva.
Tosin kihtyvyydessä aikas huikee ero, ASR:n kanssa 6.2s ja ilman 5.6s.
Tuolla juttua:http://members.lycos.nl/Mercedes500E/
Normaalistihan kun nappia painaa, niin kytkeytyy automaattisesti 40km/h nopeudessa takas. DEMEC pyytää tosta operaatiosta 2000€. Joten ei oo kauheen houkutteleva.
Tosin kihtyvyydessä aikas huikee ero, ASR:n kanssa 6.2s ja ilman 5.6s.
Tuolla juttua:http://members.lycos.nl/Mercedes500E/
Image is nothing
Boost is everything
Obey your boost
Boost is everything
Obey your boost
yhellä kamulla on 420E ja sillä on sama ongelma. Saiskohan siihen jonku katkasian releen väliin. Ainaki jos ABS releen nykii irti, ei ASR toimi, tosin sitten ei toimi ABS:kaan.
Kai sillä ASR:llä on omaki rele?
Kai sillä ASR:llä on omaki rele?
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
Ja jos tosta viissatkust ottaa ABSi releen irti, ni se tiputtaa 1/3 osaa tehoista pois, lukko ei toimi, kaasu on melkein on/off mallia, eikä vaihda isommalle ku kaasua nostamalla...eli on aikas paska ajaa... mutta kyllä lyö tyhyjää niin perkuleesti...
Image is nothing
Boost is everything
Obey your boost
Boost is everything
Obey your boost
Syttyykö siihen talvirengas nappulaan valo.. Ei taida toimia.. Mutta esim paikallaan, niin vaihe pienimmälle ja miulla ainakin saa savut renkaista jarrua vasten, mutta muuten toimii sitten kokoajan tuo luistonesto, eli liikkeelle lähtiessä ym. Eli tahtoo myös saada tuon pois toiminnasta, kunnon luistoa kesäkelille!!
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Hmm...Kapi kirjoitti:Kyseinen auto ei ole minun, minä vain myyn sitä.
Meinaat poltella jonkun kaverisi autolla kesällä vai?
(vain onko nyt kyseessä kaksi eri autoa)
Mistä sellaisia kavereita saa jotka antaa autoa myyvän kamunsa poltella noita 18" renkaita sileäksi

Minäkin voisin ottaa sellaisen sponsorin itselleni

Olen kyllä sitä mieltä itsekin, että pakkohan siihen on jotain kehittää jotta tommosen luistoneston sais pois käytöstä. Sitä vartenhan joka autossa on kaasupoljin, että jokainen voi itse säädellä luistonsa.
Mitenhän se käytännössä toimii jos se tiputtaa 1/3 tehosta pois. 


ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Yhtä keskustelua aiheesta seurasin tuolla Amerikan foorumilla ja siellä olivat ottaneet ABS:n anturin irti edestä, ja ainakaan tehot ei ollu tippuneet varttimaili ajat kylläkin, eli siinä ainakin jotain pelastusta.
Perä ei varmaan kokeilusta sen kummemmin "suutu", kuhan polkasee kunnolla, mutta nää on kyl onneks tehty ajoon ja rengas firma ei sponssaa. Eli ei ole tarkotuksena näitä "DX-kuminpolttoja", tänä viikonloppuna jos laittais talvirenkaat alle ja siirtäis tallista toiseen nii pääsis nuo huollot tekemään pois siintäkin, pakkasnesteiden kestävyys on viel arvoitus.. Toisaalta eipä tuossa ole ku pari kilsaa ajettavaa, mut silti.
Perä ei varmaan kokeilusta sen kummemmin "suutu", kuhan polkasee kunnolla, mutta nää on kyl onneks tehty ajoon ja rengas firma ei sponssaa. Eli ei ole tarkotuksena näitä "DX-kuminpolttoja", tänä viikonloppuna jos laittais talvirenkaat alle ja siirtäis tallista toiseen nii pääsis nuo huollot tekemään pois siintäkin, pakkasnesteiden kestävyys on viel arvoitus.. Toisaalta eipä tuossa ole ku pari kilsaa ajettavaa, mut silti.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Tuolta Rowan Atkinson -jutusta luin, että olivat klemmarilla ohittaneet luistoneston
:
http://www.homestead.com/need2speed/testbed.html

http://www.homestead.com/need2speed/testbed.html
OT, mutta tuossa ensimmäisessä jutussa kerrotaan mielenkiintoisia pointteja, mm. itse M119:ää olisi jouduttu modifioimaan, että se mahtuu W124:n konepellin alle. Kannattaa lukea!
EDIT: Hgin Sanomien kirjoitus aiheesta: http://www.homestead.com/need2speed/Yet ... chor_13134
EDIT: Hgin Sanomien kirjoitus aiheesta: http://www.homestead.com/need2speed/Yet ... chor_13134
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kauan sitä ihmisellä kestikin tajuta pari asiaa joita oli suorastaan tyrkytetty naaman eteen, eli kiitos "Pappa".
Eli totta tosiaan, ja kokeiltuakin tuli.. Asia? Elikkäs koska auto polttaa renkaan paikallaan, niin mikäs sen luistoneston silloin katkaisee? Jarrupoljin, eli jalkaa jarrulla, niin saa vehkeen sutimaan, ainakin muutamalla kokeilulla, tosin se samalla puottaa pois ASD:n, eli ei paljoakaan iloa irtoa..
Varmaan helpointa, jos sen kuitenkin haluaa saada pysymään poissa, on laittaa kytkin jarrupolkimessa olevan kytkimen väliin..
Mutta nyt myös tuon kokeilun perusteella ratkesi sen Talvirengas-nappulan toiminta, mutta en enää kerennyt sen tuomaan iloon tutustumaan, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että se poistaa pelkän luistoneston, mutta jättää ASD:n toimimaan -> liikkeelle lähdöistäkin tulee viellä jotain, jos meinaa karata viivalta nopeammin..
Rengaskauppiaiden onnenpäivät tiedossa, mutta taidanpa kyllä jättää (?) sen luistoneston toimintaan, juuri sen ASD:n takia, ja kokeilla mitä iloa se talvirengas-nappula suo, josko ei olisi niin kangerteleva se liikkeelle lähtö.
Tosin eipä sitä tule kyllä usein kiusattua paikoiltaan, herrasmiesmäisesti, mutta joskus..
Eli totta tosiaan, ja kokeiltuakin tuli.. Asia? Elikkäs koska auto polttaa renkaan paikallaan, niin mikäs sen luistoneston silloin katkaisee? Jarrupoljin, eli jalkaa jarrulla, niin saa vehkeen sutimaan, ainakin muutamalla kokeilulla, tosin se samalla puottaa pois ASD:n, eli ei paljoakaan iloa irtoa..
Varmaan helpointa, jos sen kuitenkin haluaa saada pysymään poissa, on laittaa kytkin jarrupolkimessa olevan kytkimen väliin..
Mutta nyt myös tuon kokeilun perusteella ratkesi sen Talvirengas-nappulan toiminta, mutta en enää kerennyt sen tuomaan iloon tutustumaan, mutta olen antanut itseni ymmärtää, että se poistaa pelkän luistoneston, mutta jättää ASD:n toimimaan -> liikkeelle lähdöistäkin tulee viellä jotain, jos meinaa karata viivalta nopeammin..
Rengaskauppiaiden onnenpäivät tiedossa, mutta taidanpa kyllä jättää (?) sen luistoneston toimintaan, juuri sen ASD:n takia, ja kokeilla mitä iloa se talvirengas-nappula suo, josko ei olisi niin kangerteleva se liikkeelle lähtö.
Tosin eipä sitä tule kyllä usein kiusattua paikoiltaan, herrasmiesmäisesti, mutta joskus..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Lumiketjukytkin sallii takapyörien pyörähtää hieman liikkeelle lähdettäessä alle 40 km/h nopeuksissa, jolloin ketjut haukkaavat paremmin mahdollisen kaivautuneen montun reunasta pitoa.
ASR ja ABS käyttävät samoja punppuja, jarrupiirejä ja tunnistimia, joten ASR:ää ei voi kytkeä irti poistamatta samalla ABS:ää. Jos ASR:n haluaa tilapäisesti pois käytöstä, riittää kun irrottaa yhdenkin ABS/ASR -järjestelmän johtoliitoksen, jolloin järjestelmä menee vikasietotilaan ja valot syttyvät kojetaulussa. Järjestelmän saa kytkettyä takaisin päälle boottaamalla eli kone sammuksiin, töpseli kiinni ja uusi käynnistys.
-88 SEC:ciini ASR mötikkä maksoi muuten noin 40 000 mummoa pellin alle Vehosta!
ASR ja ABS käyttävät samoja punppuja, jarrupiirejä ja tunnistimia, joten ASR:ää ei voi kytkeä irti poistamatta samalla ABS:ää. Jos ASR:n haluaa tilapäisesti pois käytöstä, riittää kun irrottaa yhdenkin ABS/ASR -järjestelmän johtoliitoksen, jolloin järjestelmä menee vikasietotilaan ja valot syttyvät kojetaulussa. Järjestelmän saa kytkettyä takaisin päälle boottaamalla eli kone sammuksiin, töpseli kiinni ja uusi käynnistys.
-88 SEC:ciini ASR mötikkä maksoi muuten noin 40 000 mummoa pellin alle Vehosta!
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Re: Donitsi
Juurikin näin, mutta vähänkin luistoa JA 100% lukko, ehkä parempi kuitenkin kuin paljon luistoa ja hyvin olematon lukko..Bili A. kirjoitti:Eikö se donitsinappula kuulkaa ole sakemannien lumiketjuja varten joku erikoisominaisuus ja vaikuttaa vaan alle 40 km/h nopeuksissa?
Niin, ja valo sammuu vasta 60 km/h jälkeen.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Ja viime viikonloppuna tuli sitten pakon edessä kokeiltua tuota juttua, ei siis kuminpoltto mielessä vaan muuten piti saada takarenkaat pyörimään.
Mutta siis, jarrua vasten nostaa just ja just 2000 rpm kierrokset, eikä siintä mihinkään..
Mietintä jatkukoon.
Mutta siis, jarrua vasten nostaa just ja just 2000 rpm kierrokset, eikä siintä mihinkään..
Mietintä jatkukoon.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Tästä releiden irroittamisesta on ollut tuolla ylempänäkin puhetta, mutta jatketaampa.
Elikkäs sitä on nyt koitettu kahessa autossa, 420E -93:ssa ja 500E -94:ssa. Kun ottaa ABS ja ASR releet pois niin sutii kyllä erittäin kivasti.
500E:ssa ei ole ollu näitä releitä koko kesänä ja hyvin on pelannu. Tai siis on ollut mutta on irroitettu kun on ollu tarvetta. 1/8 osa mailin aikoja en muista, mutta oli ne paremmat ilman releitä
Ja tuli tuossa äsken todistettua 265:ten häipyminen savuna ilmaan
Pyöritti muuten aika komeaa rinkiä ja nätisti....
Tottakai releiden irtiottaminen on vähän arvelluttavaa, mutta minkäs sille voi jos lapsettaa.
Elikkäs sitä on nyt koitettu kahessa autossa, 420E -93:ssa ja 500E -94:ssa. Kun ottaa ABS ja ASR releet pois niin sutii kyllä erittäin kivasti.
500E:ssa ei ole ollu näitä releitä koko kesänä ja hyvin on pelannu. Tai siis on ollut mutta on irroitettu kun on ollu tarvetta. 1/8 osa mailin aikoja en muista, mutta oli ne paremmat ilman releitä
Ja tuli tuossa äsken todistettua 265:ten häipyminen savuna ilmaan

Pyöritti muuten aika komeaa rinkiä ja nätisti....
Tottakai releiden irtiottaminen on vähän arvelluttavaa, mutta minkäs sille voi jos lapsettaa.
Viimeksi muokannut JuhaK, Pe 30.07.2004 16:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bil & Traktor.
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
https://www.facebook.com/RolloverMotorsport
500E/500SL ja luistonesto veks = $330
Kyselin hiljattain Bergwerksiltä mitä maksaa luistoneston poisto"boksi" R129 SL 500:n. En nyt tähän hätään muista enää hintaa tarkasti, mutta vähän reilu 300 dollaria se muistaakseni oli. Tämän päivän kurssilla siis jotakuinkin 270 euroa.
Firma tuntuu aika luotettavalta, tilasin sieltä keväällä "hitaassa vauhdissa/lähdössä aina ykkösvaihteella" -elektroniikkaboksin, jolla siis SL lähtee aina ykköseltä paikallaan, normaali automaattivaihteiston moodihan on että lähdetään kakkosella. Boksissa sinänsä ei ole mitään erikoista elektroniikkaa, mutta mm. ylös- ja alaspäinvaihtonopeus on portaattomasti säädettävissä.
No, jokatapauksessa tilaan talven aikana luistoneston "disabloivan" boksin ja jahka olen ensi kesänä taas Suomessa niin pääsen testailemaan purkin vaikutusta. Tai eihän siinä oikeastaan mitään testaamista ole, luistoneston voi kytkeä napista joko päälle tai pois...
www.bergwerks.com
t: Pekka
Firma tuntuu aika luotettavalta, tilasin sieltä keväällä "hitaassa vauhdissa/lähdössä aina ykkösvaihteella" -elektroniikkaboksin, jolla siis SL lähtee aina ykköseltä paikallaan, normaali automaattivaihteiston moodihan on että lähdetään kakkosella. Boksissa sinänsä ei ole mitään erikoista elektroniikkaa, mutta mm. ylös- ja alaspäinvaihtonopeus on portaattomasti säädettävissä.
No, jokatapauksessa tilaan talven aikana luistoneston "disabloivan" boksin ja jahka olen ensi kesänä taas Suomessa niin pääsen testailemaan purkin vaikutusta. Tai eihän siinä oikeastaan mitään testaamista ole, luistoneston voi kytkeä napista joko päälle tai pois...
www.bergwerks.com
t: Pekka
Näköjään voi. Sattu tällainen eteen http://www.mercedesshop.com/shopforum/s ... ge=1&pp=15Taxana kirjoitti:ASR ja ABS käyttävät samoja punppuja, jarrupiirejä ja tunnistimia, joten ASR:ää ei voi kytkeä irti poistamatta samalla ABS:ää
Re: 500E/500SL ja luistonesto veks = $330
Mahtaiskohan sieltä ison veden takaa löytyä firmaa joka pystyisi modifioimaan Mersun nelivaihteisen automaatin venttiilikoneiston niin että se toimisi pelkästään manuaalisesti ja käännetyllä kaaviolla eli D:n tilalla olisi ykkönen kolmosen tilalla kakkonen jne. Tuollaisia saa kyllä noihin jenkkien laatikoihin mutta en ole kuullut että saisi mersuun (vielä)Keppa kirjoitti:Kyselin hiljattain Bergwerksiltä mitä maksaa luistoneston poisto"boksi" R129 SL 500:n. En nyt tähän hätään muista enää hintaa tarkasti, mutta vähän reilu 300 dollaria se muistaakseni oli. Tämän päivän kurssilla siis jotakuinkin 270 euroa.
Firma tuntuu aika luotettavalta, tilasin sieltä keväällä "hitaassa vauhdissa/lähdössä aina ykkösvaihteella" -elektroniikkaboksin, jolla siis SL lähtee aina ykköseltä paikallaan, normaali automaattivaihteiston moodihan on että lähdetään kakkosella. Boksissa sinänsä ei ole mitään erikoista elektroniikkaa, mutta mm. ylös- ja alaspäinvaihtonopeus on portaattomasti säädettävissä.
No, jokatapauksessa tilaan talven aikana luistoneston "disabloivan" boksin ja jahka olen ensi kesänä taas Suomessa niin pääsen testailemaan purkin vaikutusta. Tai eihän siinä oikeastaan mitään testaamista ole, luistoneston voi kytkeä napista joko päälle tai pois...
www.bergwerks.com
t: Pekka
Sorry pieni epätarkkuus... siis töpseleitä konehuoneesta irti nyppimällä saa halutessaan sekä ASR:n että ABS:n pois päältä tarvittaessa, mutta ei erikseen. Samalla lähtee muuten myös tempomat pois käytöstä. Oma ASR järjestelmäni on ohitettu siten, että lumiketjukytkin on ASR:n off-kytkin. Ajossa saan pelkän ASR:n pois päältä jolloin ASR valo syttyy kojetauluun ja luistonesto on kokonaan pois päältä. Takaisin päälle sen saan vain käynnistämällä koneen uudelleen. Älä kysy miten se on kytkettyPonton kirjoitti: Näköjään voi. Sattu tällainen eteen

S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Eli tuo Amerikan poikien juttu on tehty luultavasti W140 releellä, mutta kun se suurin kysymys on, millä se ASD pysyy pelissä senkin jälkeen.. Luistonesto itsessään on helppo saada pois päältä, mutta ei tuo iloa kun liikkeelle lähtö tapahtuu lähinnä yhden renkaan sutiessa..Taxana kirjoitti:Sorry pieni epätarkkuus... siis töpseleitä konehuoneesta irti nyppimällä saa halutessaan sekä ASR:n että ABS:n pois päältä tarvittaessa, mutta ei erikseen. Samalla lähtee muuten myös tempomat pois käytöstä. Oma ASR järjestelmäni on ohitettu siten, että lumiketjukytkin on ASR:n off-kytkin. Ajossa saan pelkän ASR:n pois päältä jolloin ASR valo syttyy kojetauluun ja luistonesto on kokonaan pois päältä. Takaisin päälle sen saan vain käynnistämällä koneen uudelleen. Älä kysy miten se on kytkettyPonton kirjoitti: Näköjään voi. Sattu tällainen eteen.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Pitääpäs tarttua toimeen ja lukaista koko rimpssu läpi.Ponton kirjoitti:Tuossahan on käytetty W140:stä pelkästään sen ASR ON/OFF kytkintä tyylin vuoksi.
Sain kyllä sellaisen kuvan, että tuossa kytkennässä ABS sekä ASD toimii. Esim. s.14:.In short, the ASR defeat will not do ASD defeat.
ja
I wouldn't think you'd want to turn off ASD, though
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
126:ssa ei ainakaan ole ASR:n yhteydessä ASD:tä, vaan pelkkä kitkalukko.PT kirjoitti:
Eli tuo Amerikan poikien juttu on tehty luultavasti W140 releellä, mutta kun se suurin kysymys on, millä se ASD pysyy pelissä senkin jälkeen.. Luistonesto itsessään on helppo saada pois päältä, mutta ei tuo iloa kun liikkeelle lähtö tapahtuu lähinnä yhden renkaan sutiessa..
Tulipa tarkistettua asia ja ainakaan Vehon hinnaston 2.3.1993 mukaan 500E:tä ei ole saanut lainkaan ASD:llä varustettuna ja ASR on ollut vakiovaruste. Tuon hinnaston mukaan mihinkään ASR-autoon ei ole saanut ASD-lukkoa ja mitäpä sillä toisaalta tekisikään. Menin aiemmin itse aivan samaan vipuun. Se perän öljysäiliö konehuoneessasi on perän korkeudensäätöä varten. Jenkkipojat taitavat puhua potaskaa. Ei ne mitään lukkoa saa päälle, jos sellaista ei autossa ole!
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.p ... highlight=
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Jep näinhän se tietysti on ollut. Tällasta tekstiä löysin k.o. perästä:500E:tä ei ole saanut lainkaan ASD:llä varustettuna ja ASR on ollut vakiovaruste. Tuon hinnaston mukaan mihinkään ASR-autoon ei ole saanut ASD-lukkoa
500E has a "weakly" limited diff, only 25% torque is transferred before one wheel spins.
The limited diff, in combo with the ASR, keep the wheels from spinning -- a good thing, since the diff was apparently not designed to accomodate spinning wheels.
In short, agressively spinning the wheels will ruin the diff. I have been advised by a number of folks not to disable the ASR without installing a stronger limited diff setup (50% or more) or maybe even a Torsen Gleason set-up.
Tämäpä hyvä tietää. Kas kummaa jos ei toimimaan saakkaan, mutta samalla tuli myös hylättyä koko luistoneston poisto, koska siintä ei mitään käytännön hyötyä saavuteta.Ponton kirjoitti:Jep näinhän se tietysti on ollut. Tällasta tekstiä löysin k.o. perästä:500E:tä ei ole saanut lainkaan ASD:llä varustettuna ja ASR on ollut vakiovaruste. Tuon hinnaston mukaan mihinkään ASR-autoon ei ole saanut ASD-lukkoa500E has a "weakly" limited diff, only 25% torque is transferred before one wheel spins.
The limited diff, in combo with the ASR, keep the wheels from spinning -- a good thing, since the diff was apparently not designed to accomodate spinning wheels.
In short, agressively spinning the wheels will ruin the diff. I have been advised by a number of folks not to disable the ASR without installing a stronger limited diff setup (50% or more) or maybe even a Torsen Gleason set-up.
Toisaalta hatun nosto mersun insinööreille tuosta luistoneston toimivuudesta,
verrattuna nyky autojen luistoneston rytkytykseen ym asian kuulumattomuuteen.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible