W124 E300DT

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

W124 E300DT

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tänään se sitten tuli ostettua. Tuliainen joka maksoi mansikoita.. ja maksaa vielä, kun verot pitäisi maksaa ja kaikki huollot tehdä..E-malli.

Varusteita:
-ASD
-airbagit
-sporttiratti
-ilmastointi puoliautomaattinen
-sähköikkunat edessä ja takana
-sähköpenkit muistilla molemmin puolin.
-penkinlämmittimet
-nahkasisusta
-vakionopeudensäädin
-kääntyvät niskatuet takana
-sähkörullaverho
-meikkipeilit valaistuksella
-vetokoukku
-automaatti
-juuripähkinäjalopuut.

+ paljon muuta. Pistän lisätietoa myöhemmin, kun saan autoni käsiini.
Autofirma minkä kautta tuotatan, niin kehui auton ajettavuutta ja tekniikkaa. Korissa kuulemma muutama pieni lommo/ jälki. Kuulemma saksan mersuharrastajan auto. Saa sitten nähdä..♦
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ti 31.03.2009 02:43. Yhteensä muokattu 41 kertaa.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tässä on muutama huonolaatunen kännykkäkamerakuva autosta!

Kuva

Kuva

Kuva

varusteista sen verta, että löytyy myös parkkitutka edestä ja takaa..
220.128 Black Mirror
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

Hyvältä näyttää nahkoineen päivineen 8) Täytyy varmaan itsekin koittaa td mersua kun kaikki niitä tuntuu nykyään hankkivan...? Tai no kun kilsat on vuodessa n 15-20tkm niin ei kai mun oo mitää järkee kiisselii hankkii... :roll:
Sakemannicäbi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no nii , hyvin on varusteltu, sportlinekin vielä ;)

onko vm -94 ? heti alkuun egrrää sitten tulppamaan niin ei tunnu 200D:ltä :lol:

mitäs pirssi kustansi ?


edittiä , laitappa alustanumba niin voi kuikuilla tarkemmin :)
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

epk kirjoitti:no nii , hyvin on varusteltu, sportlinekin vielä ;)

onko vm -94 ? heti alkuun egrrää sitten tulppamaan niin ei tunnu 200D:ltä :lol:

mitäs pirssi kustansi ?


edittiä , laitappa alustanumba niin voi kuikuilla tarkemmin :)


tarpeeksi maksoi.
Viimeksi muokannut Kryptonite, Pe 23.05.2008 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Onnittelut hienosta pirssistä! Noi on harvinaisia pelejä. Hieno aihio pikku virityksille...

Tuo kattoluukun puute on vaan etu, vanhana ne tuppaa herkästi vuotamaan ja muutenkin vittuilemaan. Itse olen tullut siihen tulokseen, että jos mahdollista on, niin kattoluukullista autoa ei tule enää koskaan.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1190
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

epk kirjoitti:no nii , hyvin on varusteltu, sportlinekin vielä ;)

mut ei oo sportlinen sisustaa? :?
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

dansku kirjoitti:
epk kirjoitti:no nii , hyvin on varusteltu, sportlinekin vielä ;)

mut ei oo sportlinen sisustaa? :?


Mitähän tuollakin mahdat tarkoittaa? Siis ei ole sporttijakkaroita, mutta eihän sportline sitä meinaakkaan.. Ei ole kumassakaan cupeessa sporttijakkaroita, vaikka sportline onkin..

Eikö EPK:n 300DT ollut aivan vastaavanlaisella sisustalla, kunnes hän päätti siihen sisustan vaihtaa mallia sport?
220.128 Black Mirror
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep


eikä sportline automaattisesti tuo sinne sivuvilkun alle sitä lätkääkään ;)


aika monta optioo tais "sportlinessa" , pelkkä alusta,alusta aluilla,etu taikka takapenkki,ratti+nuppi ja kaikkea noita sekaisin ja silleen :roll:
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

OT: Sportline siis... Mitäköhän sen pitäisi sisältää..? Mun sportissa rastittu nahkaratti, nuppi, sportpenkit eteen, alusta jäykempi, 22mm matalampi ja ohjaus ilmeisesti n vartin nopeampi. Nii ja 7x15 vanteet myös kuuluu pakettiin omassani. Niin ja lätkät tietty kyljissä.

Voiko joku tarkentaa mitähän sportline tarkoittaa siis? Saako auton sportlineksi ottamalla esim pelkät penkit... Ei kai sentään :?:

w201 osalta selventävää:
http://www.baureihe201.de/W201/sportline.htm
Sakemannicäbi
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

minun käsittääkseni sportline perustuu alustaan ja siihen saa lisäksi ottamalla lisävarusteita:

sportti-istuimet, sporttiratti, sportlinen vaihteenvalitsimen, sen merkintälätkän.. Muuta en tiedäkkään.. Vanteet sai minusta ilman sportlineoptioo autoon. niin niitä en luokittele sportlinen varustukseen..
Viimeksi muokannut Kryptonite, Ma 14.05.2007 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Sportline alustan sai lisävarusteena eikä siihen sisälly muuta kuin tuo urheilullisempi alusta + kevytmetallivanteet (tai teräsvanteet, riippuen mallista).
Sitten oli saatavissa sportline-varustelu (varustepaketti, koodi 952 tai 953), joka sisältää em. urheilullisen alustan + urheilulliset penkit (edessä tai edessä ja takana) + nahalla verhoiltu ohjauspyörä + kevytmetallivanteet. Joissakin sportline-paketeissa tuli Karo-verhoilu mukana.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no tuolta linkistähän niitä näkee, on saanut paketteja missä on sitten useempi noista varuisteista taikka sitten voi ottaa yksittäisiä, esim. pelkkä alusta taikka ratti.

sportlinehan on pelkkä alusta.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1190
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

Kryptonite kirjoitti:
dansku kirjoitti:
epk kirjoitti:no nii , hyvin on varusteltu, sportlinekin vielä ;)

mut ei oo sportlinen sisustaa? :?


Mitähän tuollakin mahdat tarkoittaa? Siis ei ole sporttijakkaroita, mutta eihän sportline sitä meinaakkaan.. Ei ole kumassakaan cupeessa sporttijakkaroita, vaikka sportline onkin..

Eikö EPK:n 300DT ollut aivan vastaavanlaisella sisustalla, kunnes hän päätti siihen sisustan vaihtaa mallia sport?

no ei tarvi vetää herneitä :?

Lähinnä tarkoitin että se on aika harmi ettei sitä sportlinen varustelua oltu rastittu loppuun asti :roll:
S212 E220 -11
S203 C180 -02
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR

Star kulkee väliä Mäntsälä-Korso-Helsinki päivittäin
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1626
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ai noihin W124:siinkin on ollut saatavilla tutkat eteen ja taakse. Onko ne mersun alkuperäiset systeemit todellakin?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12611
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kardaani kirjoitti:Ai noihin W124:siinkin on ollut saatavilla tutkat eteen ja taakse. Onko ne mersun alkuperäiset systeemit todellakin?
ei varmasti :)
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Hyvältä näyttää :) minkä verran on mittarissa? näyttää aika siistiltä.
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Nyt on auto pihassa. Tässä muutama kuva:

otin kuvat joissa näkyy auton pahimmat kohdat. Edessä auton törmäysmuovi on kärsinyt ja takana vasemman takalampun ylhäällä oleva pelti on vähän rutussa mitä on oijottu..

Sisustakin on vielä likainen. Tarvitsee tässä panostaa..

vaursteita oli:

vakionopedensäädin, airbagit, ilmastointi, sähköikkunat edessä ja takana. Sähköpeilit molemmin puolin. sähköpenkit muistilla molemmin puolin,Takaniskatuet, takaikkunan verho, nahat, parkkitutka edessä ja takana
ja automaatti.

Kuva edestä
Kuva takaa
kuva sisältä edestä
kuva sisältä takaa
220.128 Black Mirror
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1626
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Komea paketti. Kori on vähän kulahtaneen oloinen mutta eiköhän siitä 1000 eurolla tule todella hyvä. Mitä aiot tehdä noille tutkille? Ja sitten tekniikkapuolesta. Miten auto kulkee? Vaihtaako nätisti onko hiljaisempi kuin 250 D? Kerro yleisiä ajokokemuksia. Onko siinä alustasarja? Nyt on komeat ilmat puunailla ja hinkkailla autoa pihalla. Onneksi olkoon kivasta löydöstä-toivottavasti on kunnossa kaikin puolin.
Mitä muuten mittarilukema on? Se nyt ei paljon merkkaa, mutta kuitenkin.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

kardaani kirjoitti:Komea paketti. Kori on vähän kulahtaneen oloinen mutta eiköhän siitä 1000 eurolla tule todella hyvä. Mitä aiot tehdä noille tutkille? Ja sitten tekniikkapuolesta. Miten auto kulkee? Vaihtaako nätisti onko hiljaisempi kuin 250 D? Kerro yleisiä ajokokemuksia. Onko siinä alustasarja? Nyt on komeat ilmat puunailla ja hinkkailla autoa pihalla. Onneksi olkoon kivasta löydöstä-toivottavasti on kunnossa kaikin puolin.
Kulahtanut ja kulahtanut. Puskurista on vähän maalia pois (törmäysmuovi) ja takana toi yksi nurkka. Myllytykseen tarvis viedä niin taas kiiltää. laatikko vaihtaa ihan nätisti, mutta vaihtaa turhan alhaalla jos ajelee pintakaasulla. mutta jos painaa kaasua raskaammin niin sitten vaihtaa ylempänä. En tarkoita kick downia. Käyntiääni on tuossa 300:ssa huomattavasti kovempi ja enemmän dieselin ääni, kuin 250:ssä. Sisuta tuossa on kuin uusi, paitsi likainen. Kuvat hämää, kun aurinko sattui paistamaan. otan uusia kuvia joskus kun jaksan.
Odotan että postissa tulee kunnon nahanhoito setti.
tänään siihen vaihtelin uudet öljyt ja vaihtelin polttoainesuodattimet ja ilmansuodattimen myös. Sisutan imuroittin tuossa eilen. Liikkuu kyllä aivan eri tahtiin kuin tuo 250:nen, mutta ei liiku vielä coupen rinnalla.
vääntöä on kyl mukavasti.
öljykello taitaa autosta olla sökö taikka sitten öljypumppu vetelee viimisiään. Lämpösenä heittää paineet 1.4 baariin. Auto kuitenkin vääntää ja liikkuu hienosti, niin en mitään muuta keksi. 250:ssä taas paineet on lämpösellä koneella 2.6 baaria.
turbo dieselin kanssa tarvis käydä korjaamolla tässä tarkistuttamassa tuo öljynpaine. Auton välittäjälle tuossa puhuinkin tuosta öljynpaine politiikasta, kun ei tuosta maininnut mitään, että se noin alas putoaa.

Alusta ei ole kaksinen, mutta kun tottus tuohon AMG:n alustaan, niin tuohan on löysä.

Huom kaikille. Tämä auto ei ole silmäteräni. Tämä on työauto.
220.128 Black Mirror
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2271
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...se 1,4 bar on ihan OK :!:
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1626
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Mutta eikö sen pitäisi olla hiljaisin W124 dieselmalli siis niinkun maantienopeuksissa. Näin olen asian tulkinnut, kun perävälitys on harva 300 D turbossa. Taisitkin mainita, että tyhjäkäyntiääni on kovempi kuin 250 D:ssä. Maantieajosta et sanonutkaan mitään. Millaine tuo tutkasysteemi on? Millaiset näytöt/laitteet sisäpuolella. Olen kerran ajanut W124 300 D turbolla ja sekin tuntui melko vaisulta. Siis se vaisuus tulee juuri tuosta automaatin toiminnasta-lataa tosi alhaisissa nopeuksissa isompaa sisään. Ja jos haluaa niinkuin lähteä rivakasti on käytännössä pidettävä kaasu ihan pohjassa koko ajan sillä muuten on heti iso vaihde sisällä ja meno hyytyy. Leppoisaahan tuolla on ajella kaupungissa. Voi olla että vaihteistoa voi säätää vähän menevämpään suuntaan.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

kardaani kirjoitti:Mutta eikö sen pitäisi olla hiljaisin W124 dieselmalli siis niinkun maantienopeuksissa. Näin olen asian tulkinnut, kun perävälitys on harva 300 D turbossa. Taisitkin mainita, että tyhjäkäyntiääni on kovempi kuin 250 D:ssä. Maantieajosta et sanonutkaan mitään. Millaine tuo tutkasysteemi on? Millaiset näytöt/laitteet sisäpuolella. Olen kerran ajanut W124 300 D turbolla ja sekin tuntui melko vaisulta. Siis se vaisuus tulee juuri tuosta automaatin toiminnasta-lataa tosi alhaisissa nopeuksissa isompaa sisään. Ja jos haluaa niinkuin lähteä rivakasti on käytännössä pidettävä kaasu ihan pohjassa koko ajan sillä muuten on heti iso vaihde sisällä ja meno hyytyy. Leppoisaahan tuolla on ajella kaupungissa. Voi olla että vaihteistoa voi säätää vähän menevämpään suuntaan.
Maantieajosta sen verta, että melkolailla yhtähiljasia ovat molemmat. Noh itse kun ajelen, niin aina on radio päällä, niin en osaa nyt sillain sanoa.

Tuo parkkitutka on taustapeilissä. Eli tuohon on asennettu uusi taustapeili, mihin tulee sitten näkymään etäisyydet. En ole siihen vielä kauheasti perehtynyt. lukemia siinä lukee :oops: Ei ole vielä ainakaan ruvennu huutamaan että menee liian läheltä :D Tosta automaatista sen verta, että ei sitä kaasua tarvii pohjaan pistää, että se liikkuu. En tiedä onko tuolle sitten tehty jotain saksassa. irrotettu enemmän tehoja, mutta minusta se liikahtaa aika rivakasti. Ei tolla ainakaan jalkoihin jää. Se riittää minulle.

Kulusta en ole kerinnyt laskemaan, mutta tankkasin tankin täyteen helsingin sompasaaren nesteellä ja sit siitä käväsin tullilla ja malmilla ukkoa moikkaamassa. Tuon jälkeen ajelin forssaan. Forssassa kävin nesteellä tankkaamassa, niin meni 12 litraa, mutta en pahemmin kattonut kilometrejä. syö sopivasti.
220.128 Black Mirror
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Onnittelut hyvästä autovalinnasta!

E 300D Turbo käy tyhjäkäynnillä kunnossa ollessaan sievemmin kuin 250D. Myös ajettaessa melutaso tulisi olla pienempi, johtuen välityksistä ja paremmasta äänieristyksestä.
124.023
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Hemingway kirjoitti:Onnittelut hyvästä autovalinnasta!

E 300D Turbo käy tyhjäkäynnillä kunnossa ollessaan sievemmin kuin 250D. Myös ajettaessa melutaso tulisi olla pienempi, johtuen välityksistä ja paremmasta äänieristyksestä.
Ahaa. Noh olisko kellään täällä päin tuota 300:sta turbo dieseliä, niin sanottua
hyvä käyntistä varmasti, niin voisi verrata omaa siihen. En vaan jotenkin usko että 6 pyttysestä saa hijasemman kuin 5 pyttysestä.

Ei sisälle mitään kuulukkaan. Hyvin mankka laulaa!
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tänään tuli autoon sitten sivuvilkut ( orginal) asennettua.
huomenna olisi varattu aika konttorille. Saapi nähdä miten käy. Päästöt kävikin tuossa 2 päivää sitten mittauttamassa ja nätisti ainakin päästöihin meni. Kehuivat maalamolla ettei taida ihan vakiokunnossa olla, kun siirsivät autoa. Tuohon oli huono sanoa mitään, kun aikasemmin ei ole mitään kokemusta 300DT:stä. Liikkuuhan tuo siten että pääsee ohi.

Sitten asiaan.. Eli minä kun en noista turboista tiedä, niin millanen turbo tuollaiseen on hyvä pistää? Eikö vakio turbo nyt ollut kkk24, vai mikä?
Eli en nyt ole pistämässä välijäähdytintä autoon taikka ahtoja lisäämässä. Eli vain turboa olen uusimassa mikä menisi heittämällä paikalleen, eli mikä on suosituksenne nyt alkuun.
tietysti varaa voisi olla turbossa jos jonakin kauniina päivänä innostuisi irroittamaan vähän enemmän potkua.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tänään tuli mokoma katsastettua ja huomautuksitta meni leimaan.
Nyt vain veropäätöksen odottelua ja ajoa..

Tänään kävin tilamaassa paikallisesta hifikulmasta uudet kaiuttimet autoon.
Rainbow sl-120:set eteen ja sl-130:set taakse vakiopaikoille.

http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=334

http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=335
220.128 Black Mirror
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Laitteleppa niitä kuvia pikkuhiljaa näytille... 8)
BMW E38 730D | Exät: MB E300D-24v -93, MB w124 250D -90, MB w124 230E -92, MB w124 200D -90, MB c124 300CE-24v -90
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

H.Aulakoski kirjoitti:Laitteleppa niitä kuvia pikkuhiljaa näytille... 8)
Pistelen heti, kun ensiksi kerkiän auton puunaamaan. Sisustastakaan ei viitsi kuvia nappailla, kun on likainen. Odottelen, että tulee matkahuoltoon
eugenilta nahahoitosetti, niin sitten saa nahat hohtamaan kuin uutuuttaan..
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Tänään tuli autoa hinkattua mitä erikoisemmilla myrkyillä. Sitkeässä on pihka, mutta pahimmat on nyt pois. Todennäköisesti myllytystä vaille.
Tässä on muutama kuva vahatusta dieselistä..

Kuva

kuva sivusta

kuva edestä

kuva päältä


Vanhemmat kuvat:

Kuva edestä
Kuva takaa
kuva sisältä edestä
kuva sisältä takaa
220.128 Black Mirror
Vastaa Viestiin