
w201 190E öljypohjan irrotus..
w201 190E öljypohjan irrotus..
No niin elikk miten öljypohja lähtee irti kun prkl on kaikki siinä eessä? 

Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eikä saa sittenkkän helposti, vaatii pikku kikkailua, mutta tulee se sieltä kuitenkin alakautta pois...Manu300cea24 kirjoitti:No melkein ainut vaihtoehto on ottaa moottorin kannakkeista irti ja nostaa sitä konetta ylöspäin.
Ei sitä taida oikeen muuten sieltä välistä saada pois.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
1. auton etupää tunkilla ylös
2. moottorin sivukannakkeiden pultiti auki
3. tue moottori maata vasten jollain tavalla (esim. kakkosnelosilla)
4. laske autoa sen verran kuin tarvii, moottori jää lepäämään tukien varaan
Tämä siitä hyvä konsti ettei tarvii moottorinosturia, taljaa tai muuta sellaista
2. moottorin sivukannakkeiden pultiti auki
3. tue moottori maata vasten jollain tavalla (esim. kakkosnelosilla)
4. laske autoa sen verran kuin tarvii, moottori jää lepäämään tukien varaan
Tämä siitä hyvä konsti ettei tarvii moottorinosturia, taljaa tai muuta sellaista
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Niin ei varmaan ihan noin helposti lähde mitä aijemmin sanoin mutta suuntaa antava kuitekin.Jube kirjoitti:Eikä saa sittenkkän helposti, vaatii pikku kikkailua, mutta tulee se sieltä kuitenkin alakautta pois...Manu300cea24 kirjoitti:No melkein ainut vaihtoehto on ottaa moottorin kannakkeista irti ja nostaa sitä konetta ylöspäin.
Ei sitä taida oikeen muuten sieltä välistä saada pois.

Ja jos "Peltzi07":llä on venat rupelilla toisen jutun perusteella niin minä nostasin koko koneen pois suosiolla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Juu elikkä tänään kone kiinni rattorin kauhaan ja pois..
Sieltähän oli venttilin lautanen menny ja se oli hajottanu männän ja siittä oli palotila menny semmoseksi että ei enää työstääkään voi.. Uuen koneen hakuun 


Talon mersut:
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
w124 250DT -92
w210 E300TDT -00
w210 E290TDT -00
w202 C220D -98
w124 300E -86
w123 240D -82
w638 112CDI -99 Myydään!
- ammattimies
- Sisäänajossa
- Viestit: 37
- Liittynyt: To 06.10.2005 23:40
- Paikkakunta: Helsinki
öljypohja
Ei tarvi ottaa konetta pois..
Moottorin kannakkeiden ruuvit yläpuolelta pois, kallistuksenvakaajan tanko kokonaan pois.
Sitten talja kiinni moottorin kannakkeisiin ja nosta niin ylös kun tulee.
Nostossa pitää käyttää taljaa, koska jos nostat tunkilla, niin se olisi toUdella pahasti tiellä.
Samalla kun nostat konetta, niin ohjaile flektin ropelin siipiä tuulitunnelista ohi.
Kannatta seurailla mm. vesiletkuja ja yms. että ne ei kiristy liikaa. Ite nostin eka paljon, ja sitte vielä vähän... venttiilikopan takapää oli jo ihan lähellä tulipeltiä.
Nostoliinat kannattaa myös olla kestäviä, ettei mene kädet poikki, kun ropailee, jos tippuu..
Samalla lääkkeellä lähtee myös 300E 124 moottorista öljypohja irti.
Vaikka se tuntuu, että se ei mahdu tulemaan sieltä, niin varmasti mahtuu.
Pitää tuoda pikkusen kallellaan "öljyjalan" ohi.
Itestäki tuntu että ei varmasti mahdu, mutta kyllä mahtui!!
Lopuksi putsasin vanhan tiivistepaperin pois, ja tiivistin silikonilla.
Moottorin kannakkeiden ruuvit yläpuolelta pois, kallistuksenvakaajan tanko kokonaan pois.
Sitten talja kiinni moottorin kannakkeisiin ja nosta niin ylös kun tulee.
Nostossa pitää käyttää taljaa, koska jos nostat tunkilla, niin se olisi toUdella pahasti tiellä.
Samalla kun nostat konetta, niin ohjaile flektin ropelin siipiä tuulitunnelista ohi.
Kannatta seurailla mm. vesiletkuja ja yms. että ne ei kiristy liikaa. Ite nostin eka paljon, ja sitte vielä vähän... venttiilikopan takapää oli jo ihan lähellä tulipeltiä.
Nostoliinat kannattaa myös olla kestäviä, ettei mene kädet poikki, kun ropailee, jos tippuu..
Samalla lääkkeellä lähtee myös 300E 124 moottorista öljypohja irti.
Vaikka se tuntuu, että se ei mahdu tulemaan sieltä, niin varmasti mahtuu.
Pitää tuoda pikkusen kallellaan "öljyjalan" ohi.
Itestäki tuntu että ei varmasti mahdu, mutta kyllä mahtui!!
Lopuksi putsasin vanhan tiivistepaperin pois, ja tiivistin silikonilla.