W115:n polttoainejärjestelmästä....

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W115:n polttoainejärjestelmästä....

Viesti Kirjoittaja -Jarkki- »

Olisin tässä aikeissa käydä läpi koko autoni polttoainejärjestelmän, eli varmaankin putket ja letkut menee vaihtoon, samoin ehkä polttoainepumppu. Tankin putsaus, kaasuttimen huolto ja säätö kuuluu ohjelmaan.

Kartoitan tässä vähän etukäteen varaosien tarvetta.
Kuva
Tässä muutama kysymys.

Mikä tuossa on tuo osa 150 TANK, joka siis on autossani takakontin seinässä kiinni?

Entä tuo mystinen osa 105?

Mitä materiaalia nuo polttoaineputket ovat... kuparia kenties? Mietin, että saisikohan noita valmiiksi muotoiltuna varaosina ja mihin hintaan, vai pitäisikö itse väännellä tai teettää sopivat putket?
w115 220 -71
Aapo.T
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Osa 150 kuuluu bensiinin takaisinkierrätykseen... 105 on villi veikkaus joku polttoainesuodatin? Itse ajattelin tehdä kupariputkesta nuo uudet putket.
Noita osia kannattaa kysellä vehostakin, niitä voi olla saatavilla,
syötä tarvitsemasi varaosan numero mb classic centerin parts query kyselyyn niin näet saatavuuden.
http://www.mercedes-benz-oldtimerservic ... /home.html
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
juhaoh
Mersumies
Mersumies

Re: W115:n polttoainejärjestelmästä....

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

-Jarkki- kirjoitti: Tässä muutama kysymys.
Mikä tuossa on tuo osa 150 TANK, joka siis on autossani takakontin seinässä kiinni?
Entä tuo mystinen osa 105?
Mitä materiaalia nuo polttoaineputket ovat... kuparia kenties? Mietin, että saisikohan noita valmiiksi muotoiltuna varaosina ja mihin hintaan, vai pitäisikö itse väännellä tai teettää sopivat putket?
Tuo 150 on tankin hengitysjärjestelmän paisuntaosa, voi olla kärry selällään ja nesteet pysyy tankissa.
105 veikkaisin pulttuainekarkeasuodattimeksi kaasutin malli.
Putkista ei ole sitten tietoa, mutta arvelisin niiden olevan pinnoitettua teräsputkea samoin kuin jarruputket.
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Juu tuo 105tossa kuvassa kyllä muistuttaa eräänlaista polttoaineensuodatinta, mut mulla on sellainen käsitys, ettei tossa bensakoneessa ole erillistä suodatinta.

Noiden putkien hinnat vaikuttaa vähän kovilta, kun kattelin tuolta Oldtimer-Servicestä, joten kannattaa kai tosiaan itse vääntää ne putket... siinä on taas hiukan opettelemista. Mut tarkistan vielä, mitä ne velottaa niistä Veholla.
w115 220 -71
Aapo.T
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

-Jarkki- kirjoitti:Juu tuo 105tossa kuvassa kyllä muistuttaa eräänlaista polttoaineensuodatinta, mut mulla on sellainen käsitys, ettei tossa bensakoneessa ole erillistä suodatinta.

Noiden putkien hinnat vaikuttaa vähän kovilta, kun kattelin tuolta Oldtimer-Servicestä, joten kannattaa kai tosiaan itse vääntää ne putket... siinä on taas hiukan opettelemista. Mut tarkistan vielä, mitä ne velottaa niistä Veholla.
Saathan niistä klubikortilla -15% alennusta 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Ja varoitan osan numero 15 kaltaisesta kumiosasta, joka on sellainen korvattava että hui. Osa on siis kumiputki, joka on toisesta päästä paksumpi kuin toisesta.

Mulla repesi tuo osa irrotettaessa ja nyt siellä on sellainen pielavetinen hydrauliputkiliitosviritys. Jos löydätte ko. osan jostakin niin vink vink mulle kiitos!
-Jarkki-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Pitäis kai nyt sit laittaa se mersuklubin jäsenyys taas harkintaan... siitä olis kyll varmasti muutakin hyötyä... tuo -15% kuulostaa kyll ihan kohtuulliselta. Mitä kautta niitä osia sitten tilataan?

Mihin nuo paisuntasäiliön letkut menee kiinni? Sit tuossa on tuo putki 165, jota ei tuolla varaosanumerolla löytynyt tuolta Oldtimer-Servicestä eikä Veholta, mikä sen tarkoitus on. Tuo letku, joka lähtee siitä säiliöstä siihen putkeen, ei mun autossa jälleen kerran pääty mihinkään vaan roikkuu irrallaan ja sen päässä on jonkinlainen läpivientikumi.
Kuva
w115 220 -71
Vastaa Viestiin