tänään alettu tutkia, vaihdettiin pakkasnesteet mutta sitten ilmauksen yhteydessä järki loppui! eli yritin ilmata järjestelmää annoin paisuntasäiliön korkin olla auki. kaikki menee aina siihenasti hyvin kunnes termostaatti aukeaa ja alkaa pulputtaa paisuntasäiliöstä, melkein kaikki nesteet tulee pihalle! missä vika onko jokin ilmalukko jossain vai kansivika?? sisälle tulee hienosti lämmintä.
124 300e ilmaus ongelma vai kansi vika??? auttakee
124 300e ilmaus ongelma vai kansi vika??? auttakee
elikkä autoon teetetty kansi remppa. nyt lämmöt ajossa 85-90 mutta tyhjänä käynnillä nousee noin 110-115 kunnes lisäleftit käynnistyy.
tänään alettu tutkia, vaihdettiin pakkasnesteet mutta sitten ilmauksen yhteydessä järki loppui! eli yritin ilmata järjestelmää annoin paisuntasäiliön korkin olla auki. kaikki menee aina siihenasti hyvin kunnes termostaatti aukeaa ja alkaa pulputtaa paisuntasäiliöstä, melkein kaikki nesteet tulee pihalle! missä vika onko jokin ilmalukko jossain vai kansivika?? sisälle tulee hienosti lämmintä.
pikainen apu olisi tarpeen!!
tänään alettu tutkia, vaihdettiin pakkasnesteet mutta sitten ilmauksen yhteydessä järki loppui! eli yritin ilmata järjestelmää annoin paisuntasäiliön korkin olla auki. kaikki menee aina siihenasti hyvin kunnes termostaatti aukeaa ja alkaa pulputtaa paisuntasäiliöstä, melkein kaikki nesteet tulee pihalle! missä vika onko jokin ilmalukko jossain vai kansivika?? sisälle tulee hienosti lämmintä.
kyllä joka pojalla yksi mese kuuluu olla!!
Kokeile niinku pemareissa, nokka hallitunkilla niin ylös kun saa, sitten rauhassa nesteet sisää, puristellen kokoajan alavesiletkua, kun rupee olee "täynnä" auto käymää, lämmöt täysille, edelleen puristellen alavesiletkua ja kokoajan tarkkaillen nestepintaa. ja tarvittaessa, jos kuplii nii uusii toimenpiteen! todennäkösesti on ilmauksessa syy...
Re: 124 300e ilmaus ongelma vai kansi vika??? auttakee
Veikkaisin että neste ei kierrä kunnolla motissa. Joko termari ei aukea kunnolla tai sen alle jää ilmalukko jolloin termari ei lämpiä samaan tahtiin kuin neste ja pysyy kiinni liian kauan tai neste ei kierrä kunnolla moottorissa vaikka termari olisikin auki (vesipumppu). Edelleen veikkaan että neste kiehuu kannessa ja siksi se tulee ulos. Jos nesteet pysyy sisällä alkuun ennen kuin moottorissa alkaa olla käyntilämpö se mielestäni tarkoittaa sitä että painevuotoja ei ole.yankkee kirjoitti:elikkä autoon teetetty kansi remppa. nyt lämmöt ajossa 85-90 mutta tyhjänä käynnillä nousee noin 110-115 kunnes lisäleftit käynnistyy.
tänään alettu tutkia, vaihdettiin pakkasnesteet mutta sitten ilmauksen yhteydessä järki loppui! eli yritin ilmata järjestelmää annoin paisuntasäiliön korkin olla auki. kaikki menee aina siihenasti hyvin kunnes termostaatti aukeaa ja alkaa pulputtaa paisuntasäiliöstä, melkein kaikki nesteet tulee pihalle! missä vika onko jokin ilmalukko jossain vai kansivika?? sisälle tulee hienosti lämmintä.![]()
![]()
pikainen apu olisi tarpeen!!
Jollakin oli muuten sellainenkin syy lämpöihin et syyläri oli tukossa mutta siinä oireet oli hiukan toiset.
Jos paisarin korkki auki käytät lämpimäksi, niin saattaa pulputtaa melkein missä autossa tahansa. Itse oon saanut pahoistakin vehkeistä ilmat pois ajamalla tiukkaa kahdeksikkoa asfalttipihalla. Paine pitää järjestelmässä olla. Niin se on suunniteltu toimimaan. Ja mun käsityksen mukaan mersuissa nousee aika ylös lämmöt esim. liikennevaloissa ruuhkassa seisoessa. Tuntuu olevan ominaisuus ainakin viskollisissa 124/201-malleissa.
Voihan siellä olla ihan oikeastikin vikaa esim. vesipumpulta siivet irti, termari väärin asennettu jne....
Voihan siellä olla ihan oikeastikin vikaa esim. vesipumpulta siivet irti, termari väärin asennettu jne....
M: Sprinter 311 Cdi Sprintshift -01 osina
Re: 124 300e ilmaus ongelma vai kansi vika??? auttakee
yankkee kirjoitti:elikkä autoon teetetty kansi remppa. nyt lämmöt ajossa 85-90 mutta tyhjänä käynnillä nousee noin 110-115 kunnes lisäleftit käynnistyy.
tänään alettu tutkia, vaihdettiin pakkasnesteet mutta sitten ilmauksen yhteydessä järki loppui! eli yritin ilmata järjestelmää annoin paisuntasäiliön korkin olla auki. kaikki menee aina siihenasti hyvin kunnes termostaatti aukeaa ja alkaa pulputtaa paisuntasäiliöstä, melkein kaikki nesteet tulee pihalle! missä vika onko jokin ilmalukko jossain vai kansivika?? sisälle tulee hienosti lämmintä.![]()
![]()
pikainen apu olisi tarpeen!!
Älä käytä kuumaksi korkki auki. Vesi kiehuu sadassa asteessa. Mesen paisuntasäiliön korkin pitäisi pitää 1,1bar. paine.
Korkki kiinni vesi kiehuu vasta jossain 120°C. Mesen käynti on, ja pitää olla kuumempi, kuin muissa autoissa.(korkki kiinni)
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.






