250D pumpun säätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jleino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 29.12.2006 17:09
Paikkakunta: Sotkamo

250D pumpun säätö

Viesti Kirjoittaja jleino »

Aiheesta varmaan ollu paljon juttua mutta en oikein searchilla löytäny. Mitäs tuolla käytännössä saa eroa vakioon ja kannattaako sitä ite mennä "sorkkimaan?

Ja tietoa osaavasta paikasta täältä hieman pohjoisemmasta Oulunläänin alueelta?! Mynä diesel monesti esillä ollu mut kaakana on :wink: Kiitoksia vinkeistä :)
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1046
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Viesti Kirjoittaja kilander »

Ei kannata!
Siitä alkaa loputon kierre.
Kuus vuotta sitten ostin tuon 2,5 sataysikympin.
Ekana dieselasennuksessa pumppu säädettävänä-meni vähän aikaa...
Sitten vielä vähän löylyä lisää,ei hyvä,savua tuli liikaa hyötyyn nähden.
Pumppu mynään,ja 7mm.elementit.
Kolme kuukautta ja turpo&cooleri keulalle.
Nyt on tulossa isompi holsetti,hyvin jos käy,on tiistaina täällä..
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Vilikki87
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: Ti 14.11.2006 23:10
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja Vilikki87 »

pp-dieselissä käytät ylivieskassa sen pumpun niin siellä ainakin omastani tuli hyvä. Asiantunteva kaveri joka osaa hommansa. Eikä ole lopputulokseen nähden taloutta romahduttavan kallis. Ittellä kans tuollainen 250d niin kyllähän siihen saa kovasti muutosta tuolla pumppujumpalla.
ELÄ SIJOITA RAHAASI TURHUUKSIIN...SIJOITA NE JOHONKIN TÄHDELLISEEN...
jleino
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Pe 29.12.2006 17:09
Paikkakunta: Sotkamo

Viesti Kirjoittaja jleino »

Olisko yhteystietoja tonne pajalle? Mitä maksaa suurin piirtein ja paljonko olis "pumppujumpalla vaikutuksia noin arvio?! ..ja entäs kulutukseen?

Itellä siis w201 vähän kevyempi kuin "satakakslankku :)
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

jleino kirjoitti:Olisko yhteystietoja tonne pajalle?
http://www.ppdiesel.com
Suositellaan :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Viikko sitten käytin kakspuolikkaan pumppua Pasilla PP-dieselissä Ylivieskassa. Lähetin perjantaina ja lauantaina Pasi soitti ja kysyi haluanko tehoja lisää. Lupasin ruuvata, kunhan ei säädä ihan viimeiseen tappiin. Pumppu oli autossa takas tiistaina. Homma maksoi 170 e + rahdit. Kone lopetti rynkyttämisen ja tehoja tuli lisää. Suosittelen!
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Moro!

Asevalla muuten 100% vakio kone?
Itsellä ollut samanlainen mielessä jonkun aikaa...

Olisko moottorin kunnon ja eliniän kannalta samalla viisasta miettiä välijäähdytintä? Vai onko muuten vakio 2,5td:ssä käytännön merkitystä?
Kulkuun tai kestävyyteen?

t. uusi naftamies
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Turbomalleihin se välijäähy on suositeltavaa laittaa. Varsinkin jos meinaa pumpusta ottaa vakiota enemmän soppaa irti.

Vaikuttaa sylinterikannen lämpökuormaan melkoisesti, Kun ahtoilma on viileää.
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Tenutähti kirjoitti:Moro!

Asevalla muuten 100% vakio kone?
Itsellä ollut samanlainen mielessä jonkun aikaa...

t. uusi naftamies
100% vakio kone. Pehmittämässä jo toista koria. Ajettu yli 600 th. Ei juo rasvaa eikä vuoda mistään. Kansitiivisterempan tein vuosi sitten, jolloin vaihdoin suuttimet.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Vastaa Viestiin