Taas se tekisen!!??
Taas se tekisen!!??
Meinaan mersuni, 280 se w126 vm 85. alkoi kesken ajon valoissa samuilemaan , muutaman starttikerran jälkeen kovastikaasua painettuani lähti taas hyräämään ja pääsin töihin n.5km päähän.Pysähdettyäni ja yritin startata muutaman yrityksen jälkeen taaas alkoi käymään!?Tuntuisi että kun auto jonkinaikaa jäähtyy niin taas alkaa rulaamaan ja voi ajaa jonkin matkaa??Olen vaihtanut ,pensasuodattimen,pensapumpun,puolan,puolast a lähtevän johdon virranjakajaan,putsannut virranjakajankannen,irrotin sytytysboxin vasemmasta lokasuojasta oli ulopuolelta takaa aika hapettunut,puhdistin, laitoin kiinni auto kävi taas jonkinaikaa sammuakseen taas??? taidan käydä ostamassa jos motonetissä on uuden sytytysboxin! jos vika löytyisi siitä ! KAIKEN LAINEN APU TARPEEN!! NEUVOJA..KAIVATAAN..KIITOS!!! p.s löytyyköhän motonetistä etuvilkun lasia tai vaikkapa koko vilkku umpiota????
Olen samaa mieltä. Eli suoja kannattaa tarkistaa, se sytkäboksi on nimittäin hintava. Tähdelliset lehdessä oli kunnon juttu tuosta boksista puolitoista vuotta sitten. Boksi kuulema menettää tehoaan ajan saatossa ja alkaa aiheuttaa sammuilua. Oireet menee yleensä silleen että lähtee kyllä käyntiin mutta alkaa sammuilemaan boksin lämmettyä esimerkiksi liikennevaloihin. Homma selviää hetksessä mittaamalla sytytysjännitteet ensiö- ja toisiopuolelta. Veholla tekevät tuon kuvien mukaan siitä diaknoosipistokkeesta.
Joo mutta toi kuulostaa kyllä niin samalta vaivalta minkä Perttu K ottikin esille (eli Ollinkarin 380SEL).
Motonetissä se boksi maksaa jonkun kymmenyksen alkupäreisen hinnasta mutta ei siinä kestävyyttäkään ole samanverran. Onhan se tietysti hiukka kallis oikeesti... Tossa yhdessä vaiheessa etsittiin purkaamoilta jos olis jäänyt mahdollisesti jaksavia bokseja mutta melko turhaa hakua oli, ja jos löyty niin kaveri kyllä hinnan keksi niille.
Lisäksi se motonetin boksi tais olla aika paljon eri näkönen ja kokonen.
Jonkun frendin autossa sellanen kyllä toimi...
Ei satu Timo230E muistamaan?
Motonetissä se boksi maksaa jonkun kymmenyksen alkupäreisen hinnasta mutta ei siinä kestävyyttäkään ole samanverran. Onhan se tietysti hiukka kallis oikeesti... Tossa yhdessä vaiheessa etsittiin purkaamoilta jos olis jäänyt mahdollisesti jaksavia bokseja mutta melko turhaa hakua oli, ja jos löyty niin kaveri kyllä hinnan keksi niille.
Lisäksi se motonetin boksi tais olla aika paljon eri näkönen ja kokonen.
Jonkun frendin autossa sellanen kyllä toimi...

Mistä se muuten löytyisi KL:n tai Merteilin katalogeista, tuo boksi?
Mun silmään ei tartu ei millään.
Motonetissä olis kyllä näihin tuoreempiin vaihtoehtoina jopa "aito Bosch".
Mun silmään ei tartu ei millään.

Motonetissä olis kyllä näihin tuoreempiin vaihtoehtoina jopa "aito Bosch".
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ei varmasti löydy tuolta tai sit saa odottaa kauan. Veholta, Boschilta saksasta. Tai, sieltähän tietysti nääkin liikkeet ne tilaa mutta kuitenkin...Aku P kirjoitti:Mistä se muuten löytyisi KL:n tai Merteilin katalogeista, tuo boksi?
Mun silmään ei tartu ei millään.![]()
Motonetissä olis kyllä näihin tuoreempiin vaihtoehtoina jopa "aito Bosch".
sytytysboxi on nyt vaihdettu!
KIITOS KAIKILLE NEUVOISTA!! motonetista kävin ostamassa boxin maksoi n.56 euroa vaihdettu on ja ajeltukkin kymmenkuntakilometriä, viellä toimii!! ainoa mikä vähän vaivaa niin ennen niin tasainen tyhjäkäynti on muuttunut heiluntaliikkeeksi 1000-500 välillä ? ajaessa kaikki ok...seuranta jatkuu palataan asiaan jos on aihetta KIITOS NEUVOISTA! ter. Osku p
Re: sytytysboxi on nyt vaihdettu!
käytäppä jossain huolto paikassa säätämässä seokset kohilleen.. mulla alko 280se käymään tosi tasasesti tyhjäkäyntiä...Osku P kirjoitti:KIITOS KAIKILLE NEUVOISTA!! motonetista kävin ostamassa boxin maksoi n.56 euroa vaihdettu on ja ajeltukkin kymmenkuntakilometriä, viellä toimii!! ainoa mikä vähän vaivaa niin ennen niin tasainen tyhjäkäynti on muuttunut heiluntaliikkeeksi 1000-500 välillä ? ajaessa kaikki ok...seuranta jatkuu palataan asiaan jos on aihetta KIITOS NEUVOISTA! ter. Osku p
Siis meinaatko ylijännitesuojaa, sehän ei vehollakaan maksa kuin joku vajaat 70 € (kaksisulakkeinen)...raul kirjoitti:Joo mutta toi kuulostaa kyllä niin samalta vaivalta minkä Perttu K ottikin esille (eli Ollinkarin 380SEL).
Motonetissä se boksi maksaa jonkun kymmenyksen alkupäreisen hinnasta mutta ei siinä kestävyyttäkään ole samanverran. Onhan se tietysti hiukka kallis oikeesti... Tossa yhdessä vaiheessa etsittiin purkaamoilta jos olis jäänyt mahdollisesti jaksavia bokseja mutta melko turhaa hakua oli, ja jos löyty niin kaveri kyllä hinnan keksi niille.
Lisäksi se motonetin boksi tais olla aika paljon eri näkönen ja kokonen.
Jonkun frendin autossa sellanen kyllä toimi...Ei satu Timo230E muistamaan?