Taas se tekisen!!??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Osku P
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 08.01.2004 08:27

Taas se tekisen!!??

Viesti Kirjoittaja Osku P »

Meinaan mersuni, 280 se w126 vm 85. alkoi kesken ajon valoissa samuilemaan , muutaman starttikerran jälkeen kovastikaasua painettuani lähti taas hyräämään ja pääsin töihin n.5km päähän.Pysähdettyäni ja yritin startata muutaman yrityksen jälkeen taaas alkoi käymään!?Tuntuisi että kun auto jonkinaikaa jäähtyy niin taas alkaa rulaamaan ja voi ajaa jonkin matkaa??Olen vaihtanut ,pensasuodattimen,pensapumpun,puolan,puolast a lähtevän johdon virranjakajaan,putsannut virranjakajankannen,irrotin sytytysboxin vasemmasta lokasuojasta oli ulopuolelta takaa aika hapettunut,puhdistin, laitoin kiinni auto kävi taas jonkinaikaa sammuakseen taas??? taidan käydä ostamassa jos motonetissä on uuden sytytysboxin! jos vika löytyisi siitä ! KAIKEN LAINEN APU TARPEEN!! NEUVOJA..KAIVATAAN..KIITOS!!! p.s löytyyköhän motonetistä etuvilkun lasia tai vaikkapa koko vilkku umpiota????
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kokeilehan sitä ylijännitesuojaa, vika ei ehkä ole siinä, mutta kannattaa sekin tarkistaa, sellainen metallinen 4x4 cm kokoinen rele jossa päällä 1-2 10A lattasulaketta, löytynee W126:sesta siitä konehuoneen takaosasta keskeltä.

Vaihda nyt ainakin se sulake, vaikka ehjältä näyttäisikin.
Perttu K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1036
Liittynyt: Su 07.12.2003 22:31
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perttu K »

Olen samaa mieltä. Eli suoja kannattaa tarkistaa, se sytkäboksi on nimittäin hintava. Tähdelliset lehdessä oli kunnon juttu tuosta boksista puolitoista vuotta sitten. Boksi kuulema menettää tehoaan ajan saatossa ja alkaa aiheuttaa sammuilua. Oireet menee yleensä silleen että lähtee kyllä käyntiin mutta alkaa sammuilemaan boksin lämmettyä esimerkiksi liikennevaloihin. Homma selviää hetksessä mittaamalla sytytysjännitteet ensiö- ja toisiopuolelta. Veholla tekevät tuon kuvien mukaan siitä diaknoosipistokkeesta.
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1978
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Laadukkaat tulpanjohdot kannattaa vaihtaa ja tulpat myös.
Jakajan kansi ja pyörijä uusiksi myös
Omasta autosta käynnistys häiriö lähti tuolla ylijännitesuojan vaihdolla.
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Joo mutta toi kuulostaa kyllä niin samalta vaivalta minkä Perttu K ottikin esille (eli Ollinkarin 380SEL).
Motonetissä se boksi maksaa jonkun kymmenyksen alkupäreisen hinnasta mutta ei siinä kestävyyttäkään ole samanverran. Onhan se tietysti hiukka kallis oikeesti... Tossa yhdessä vaiheessa etsittiin purkaamoilta jos olis jäänyt mahdollisesti jaksavia bokseja mutta melko turhaa hakua oli, ja jos löyty niin kaveri kyllä hinnan keksi niille.
Lisäksi se motonetin boksi tais olla aika paljon eri näkönen ja kokonen.
Jonkun frendin autossa sellanen kyllä toimi... :? Ei satu Timo230E muistamaan?
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Mistä se muuten löytyisi KL:n tai Merteilin katalogeista, tuo boksi?
Mun silmään ei tartu ei millään. :oops:

Motonetissä olis kyllä näihin tuoreempiin vaihtoehtoina jopa "aito Bosch".
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Aku P kirjoitti:Mistä se muuten löytyisi KL:n tai Merteilin katalogeista, tuo boksi?
Mun silmään ei tartu ei millään. :oops:

Motonetissä olis kyllä näihin tuoreempiin vaihtoehtoina jopa "aito Bosch".
Ei varmasti löydy tuolta tai sit saa odottaa kauan. Veholta, Boschilta saksasta. Tai, sieltähän tietysti nääkin liikkeet ne tilaa mutta kuitenkin...
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Olis kyllä luullut, että edes KL:ssa on, kun siellä on muuten niin kattava valikoima. :evil:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Aku P kirjoitti:Olis kyllä luullut, että edes KL:ssa on, kun siellä on muuten niin kattava valikoima. :evil:
Kannattaahan aina tietty soittaa ja kysästä mutta kataloogeissa ei mielestäni tälläsia ole mainittu pahemmin...
Osku P
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: To 08.01.2004 08:27

sytytysboxi on nyt vaihdettu!

Viesti Kirjoittaja Osku P »

KIITOS KAIKILLE NEUVOISTA!! motonetista kävin ostamassa boxin maksoi n.56 euroa vaihdettu on ja ajeltukkin kymmenkuntakilometriä, viellä toimii!! ainoa mikä vähän vaivaa niin ennen niin tasainen tyhjäkäynti on muuttunut heiluntaliikkeeksi 1000-500 välillä ? ajaessa kaikki ok...seuranta jatkuu palataan asiaan jos on aihetta KIITOS NEUVOISTA! ter. Osku p
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: sytytysboxi on nyt vaihdettu!

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Osku P kirjoitti:KIITOS KAIKILLE NEUVOISTA!! motonetista kävin ostamassa boxin maksoi n.56 euroa vaihdettu on ja ajeltukkin kymmenkuntakilometriä, viellä toimii!! ainoa mikä vähän vaivaa niin ennen niin tasainen tyhjäkäynti on muuttunut heiluntaliikkeeksi 1000-500 välillä ? ajaessa kaikki ok...seuranta jatkuu palataan asiaan jos on aihetta KIITOS NEUVOISTA! ter. Osku p
käytäppä jossain huolto paikassa säätämässä seokset kohilleen.. mulla alko 280se käymään tosi tasasesti tyhjäkäyntiä...
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

raul kirjoitti:Joo mutta toi kuulostaa kyllä niin samalta vaivalta minkä Perttu K ottikin esille (eli Ollinkarin 380SEL).
Motonetissä se boksi maksaa jonkun kymmenyksen alkupäreisen hinnasta mutta ei siinä kestävyyttäkään ole samanverran. Onhan se tietysti hiukka kallis oikeesti... Tossa yhdessä vaiheessa etsittiin purkaamoilta jos olis jäänyt mahdollisesti jaksavia bokseja mutta melko turhaa hakua oli, ja jos löyty niin kaveri kyllä hinnan keksi niille.
Lisäksi se motonetin boksi tais olla aika paljon eri näkönen ja kokonen.
Jonkun frendin autossa sellanen kyllä toimi... :? Ei satu Timo230E muistamaan?
Siis meinaatko ylijännitesuojaa, sehän ei vehollakaan maksa kuin joku vajaat 70 € (kaksisulakkeinen)...
Vastaa Viestiin