Kiitoksia vinkistä Hieman hintavalta tuntuu kun entisiin tds Bemuihin sai alta satkulla koko värkin viiksineen eikä siinä tarvinnut kun napata johdot kii kun softa löytyi jo valmiina boksilta, mutta eipä tohon taida "alkup. pakettia löytyäkään
Itselläni on tuommonen ihan vastaava, tosin 20vuotta vanha versio. (tällä hetkellä kiinni Suzuki Swift 1.3:ssa)
Nopeus signaalin se saa esim. sytytyspuolan miinus-navasta. -Ja tässä tulee pieni hidaste jos meinaa asentaa Dieseliin. Meinaan mistä poimia sähköinen signaali joka muuttuu moottorin kierosten/ajonopeuden mukaan
Aikoinaan kyseinen härpäke oli meidän FiatDucato-asuntoautossa joka oli diisseli. Signaalia varten viriteltiin vetoakseliin magneetti ja sille vastakappale ja siitä laite sitten sai signaalin jota pyrki pitämään tasasena säätelemällä kaasua.
[edit]
Niin joo ja isan kertoman mukaan tuo samalaite maksoi tuolloin 15-20vuotta sitten n.150markkaa..
[/edit]
Moro ! Asensin itse sellaisen halvan ja olen ollut tyytyväinen. Ongelma on ollut liikenteellinen eli ruuhkainen tie Äänekoski - Jyväskylä. Osaset AP50C
157e. Asennusboixissa tulee 3 kpl niitä magneetteja. Laita 2 kpl kartaanille
ja se induktiosilmukka muistaakseeni käsijarrunvaijerisysteemiin. Siitä elektroniikkaboxista sun täytyy katkaista yks lanka. Asenna ohjausboksi keskikonsoliin oikean käden lepoasennon paikkeille eli siihen penaaliin.
Asensin asuntoautoon Ducato 2,5 TD vm. 91. Se olikin jo hankalampi. Sitä ei voinu asentaa vetoakselille, koska ne liikkuu. Välys on 3 mm. Siihen piti laittaa 3 kpl magneetteja heti vaihdelaatikon vieressä olevaan nivelmötikkään. Suurempi kehä. Nyt en muista mistä otin alipaineen, mut ei kait niit oo ku 2 paikkaa, mut kokeile poskella ennen kuin katkaiset letkuja, kummassa on parempi imu.