w124 230/300ce:n äänentoisto
w124 230/300ce:n äänentoisto
Moro kaikille. Pahoittelen kirjoitustani, tämän tyyppisiä topiceja näyttäisi muutama olevan jo, mutta kun ei viitsi pistää sinne uusia kysymyksiä (hieman off topic) niin ajattelin ihan avata uuden topicin.
Elikkä kyseessä olisi w124 coupen äänentoisto ja kysymys kuuluu: Onko kokemuksia taikka tietoa, miten hyvin saa menemään eteen DSL MS6A erillis-sarjan (6,5"), ja taakse olen ajatellut mahdollisesti 6x9" 2/3-tie kaiuttimet hattuhyllylle. Miten hyvin tuommoisilla tavaroilla saisi soimaan. (autosta ei ole tarkoitus tulla mitään hifiautoa, kunhan hieman paremmin soi kun vakio kaiuttimet).
Kaikenlaiset kommentit risut ja ruusut ovat pelkkää plussaa, ehdotuksia voi myös laittaa erilaisista kaiuttimista ja erillis-sarjoista, subbareista, ihan mistä vaan.
Kiitoksia jo etukäteen jokaiselle.
Elikkä kyseessä olisi w124 coupen äänentoisto ja kysymys kuuluu: Onko kokemuksia taikka tietoa, miten hyvin saa menemään eteen DSL MS6A erillis-sarjan (6,5"), ja taakse olen ajatellut mahdollisesti 6x9" 2/3-tie kaiuttimet hattuhyllylle. Miten hyvin tuommoisilla tavaroilla saisi soimaan. (autosta ei ole tarkoitus tulla mitään hifiautoa, kunhan hieman paremmin soi kun vakio kaiuttimet).
Kaikenlaiset kommentit risut ja ruusut ovat pelkkää plussaa, ehdotuksia voi myös laittaa erilaisista kaiuttimista ja erillis-sarjoista, subbareista, ihan mistä vaan.
Kiitoksia jo etukäteen jokaiselle.
Viimeksi muokannut Lepisto, Ti 12.06.2007 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aika sorvailuksi menee kuulemma jos sinne 6×9 kajareita meinaat laittaa itsekkin hautasin sen idean ja katselen sinne omille paikoille sopivat kajarit,jos vaikka sillä subbarilla sit sais vähän kuminaa autoon
Tänään just purin penkit pois alta ja alan pihoja veteleen tässä varmaan ensi viikolla,mukava homma vaan kun on joku PÖLLÖ liimannu pelkääjän puolen takamaton oikeen kunnolla kiinni
no mut eiköhän sekin irtoo kun vähän yrittää;)
Sinäkö oot nyt sit löytäny auton itselles?vai oliko se siis jo valmiina?

Tänään just purin penkit pois alta ja alan pihoja veteleen tässä varmaan ensi viikolla,mukava homma vaan kun on joku PÖLLÖ liimannu pelkääjän puolen takamaton oikeen kunnolla kiinni

Sinäkö oot nyt sit löytäny auton itselles?vai oliko se siis jo valmiina?
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
minä ainakin harkitsisin jotain 5 1\4 -6.5" erillissarjaa sinne hattuhyllylle..
Panosta enemmän kuitenkin etupään kajareihin.
Sitten kun heivaa vielä basson peräkonttiin niin saadaan kabiiniin jo hieman matalampaakin toistoa.
Mulla oli w124:sessa edessä spl:n 5 ja varttinen sarja edessä ja takapäässä mtx:n 5 ja varttinen sarja. Lisäksi kontissa oli vielä 12"mtx subbari ja toistoa riitti ainakin omiin tarpeisiini.
edit_ niin juu ja vahvarina toimi dragsterin 6*60w pääte
Panosta enemmän kuitenkin etupään kajareihin.
Sitten kun heivaa vielä basson peräkonttiin niin saadaan kabiiniin jo hieman matalampaakin toistoa.
Mulla oli w124:sessa edessä spl:n 5 ja varttinen sarja edessä ja takapäässä mtx:n 5 ja varttinen sarja. Lisäksi kontissa oli vielä 12"mtx subbari ja toistoa riitti ainakin omiin tarpeisiini.
edit_ niin juu ja vahvarina toimi dragsterin 6*60w pääte
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Elikkä samaa vahvistinta käytit siis auton kaikkiin kaiuttimiin?
Menikö nuo 5,25" :set hyvin joka koloseen?
Takanakin sulla ihan erillis-sarja? Onkohan se sitten parempi vaihtoehto, kun että olis sitten jonkun kokoiset koaksiaalit?
Menikö nuo 5,25" :set hyvin joka koloseen?
Takanakin sulla ihan erillis-sarja? Onkohan se sitten parempi vaihtoehto, kun että olis sitten jonkun kokoiset koaksiaalit?
Viimeksi muokannut Lepisto, Ke 27.06.2007 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
itelläni on 300ce mersus vanha hattuhylly läks menee tein vanerista siihen levyn jonka verhoilin ja iskin siihen spl:n 3-tien erillis sarjan ja 5.25 dragsterin mid bassot eikä tehny edes tiukkaa ja takakonttii iskin 15" spl subbarin ja spl: dikipäätteen ja kyllä soi hyvin ja kohta olisi eteen laitettava 3-tien erillis sarja vielä lisäks
no tuosta takakontin kuminasta senverran, että itellä autto kummasti SPL:n 15":n huminan hyttiin tunkeutumista, kun otin takapenkkien takaa ääni/lämpöeristeet pois ja laitoin solumuovia pieninä palasina penkkien kiinnikkeiden kohdalle, etteivät heilu tuulessa...
300ce-24 -88 (tekniikanvaihto)
Ex. 190e -87 (Rouva mersu)
Ex. 190e -87 (Rouva mersu)
On niin hyvä otsikko ketjulla, että otetaanpa tähän samaan...
Mikä olisi kätevä ratkaisu saada hieman bassoa diskanttivoittoiseen äänentoistoon. Mitään hifiä ei olla siis hakemassa, ja itse ajattelin, että saisiko ihan vain liittämällä takakajareiden (joita siis ei ole) piuhoihin jonkinlaiset bassoa tehostavat kajarit (mitkä ?), jotka tulisi piiloon johonkin etupäähän. Toivittavasti nyt tuli tarkoitus selväksi.
ps. Radion huono kuuluvuusongelma ratkesi, auton antennikaapelin soittimenpuoleinen liitin rikki, Biltemasta uusi juotosliitin (0,8e)
,ja taas pitäisi rokata.
pss. Täytynee kokeilla näitä: http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=187
Josko välttävään toistoon pääsisi pikkurahalla..
Mikä olisi kätevä ratkaisu saada hieman bassoa diskanttivoittoiseen äänentoistoon. Mitään hifiä ei olla siis hakemassa, ja itse ajattelin, että saisiko ihan vain liittämällä takakajareiden (joita siis ei ole) piuhoihin jonkinlaiset bassoa tehostavat kajarit (mitkä ?), jotka tulisi piiloon johonkin etupäähän. Toivittavasti nyt tuli tarkoitus selväksi.
ps. Radion huono kuuluvuusongelma ratkesi, auton antennikaapelin soittimenpuoleinen liitin rikki, Biltemasta uusi juotosliitin (0,8e)

pss. Täytynee kokeilla näitä: http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=187
Josko välttävään toistoon pääsisi pikkurahalla..