Sytytysboxi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Osku P
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Sytytysboxi

Viesti Kirjoittaja Osku P »

Tervehdys! olen uusi tapaus tällä foorumilla, heti olisi kysyttävää? Ongelmani on vaivannut minua joulustalähtien. Siis asiaan: autoni on MB280SE- W126-vm85 ajettu 250.000km kärry käynistyy hyvin jonkin matkaa ajettuani n.1km auto alkaa pätkimään aivankuin ei saisi pensaa, pysähtyy? jonkinaikaa seistyään käynistyy, ajoa,samatoistuu?? Olen vaihtanut bensasuodatime,bensapumpun ei apua, sitten kun vaihdoin uuden puolan auto alkoi toimimaan normaalisti , tätä ihanuutta kesti noin viikon ! sama vika uusiutui. seuraavaksi vaihdoin puolan ja virranjakajan välisen johdo avasin virranjakajan kannen ei kosteutta tai muutakaan poikeavaa , tämäkään ei auttanut häiriöt käynnissä jatkuivat. Sitten irroitin sytytysboxin joka oli ulkopuolelta takaosasta aika hapettunut , putsasin hyvin , boxi kiinni ja starttaus , autoni on käynnyt nyt kolmepäivää normaalisti!? olen aivan ulalla?? missä vika , mikä on sytytysboxin osuus, ja jos häiriöt jatkuvat jota pelkään! mitä seuraavaksi. KIITOS! asiantuntija avusta jo enakoon!!!
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viesti:

sytytysboxista

Viesti Kirjoittaja Jori K »

Tuossa oli aiemmin boxista käytyä keskustelua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ytk%E4boxi
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ight=#9955
- kuulostaisi aika samankaltaiselta oireilulta.
Rise
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Sytysboxi

Viesti Kirjoittaja Rise »

Kaikki oireet viittaavat sytysboxiin. Varsinkin tuo, että 1km ajon jälkeen joko pysähtyy tai nikottelee. Minulla ainakin oli vastaavia oireita (280 SE 84) ja vika oli sytytysboxissa. Seuraavaksi aukaiset boxin ja tarkistat tinaukset tai ostat uuden boxin. Uudet tarvikeboxit voivat olla kooltaan 1/6 alkuperäisestä. Näin sellaisen yhden käytössä, oli tosi pieni. Löytyy paikoista: Merteil tai Motonet.
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Sen sytkäboksin ja korin väliseen kontaktipintaan olis hyvä laittaa piitahnaa tai vastaavaa, parantaa lämmön siirtymistä ja estää hapettumisen.
Kyllä se vika luultavasti boksissa on kun jäähdyttyään lähtee taas käyntiin.
Oliko se puola tarvike vai "alkuperäinen"?
Joskus on mulla ollut ongelmia noiden harakiripuolien kanssa, toimii hetken aikaa, sitten alkaa pätkiin.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Niin oliko tässä kyse siitä ruiskun ohjurista, joka 124:ssa on siellä akun takana vai sytytyksen laatikosta kuskinpuolen lokasuojassa? :oops:
Jälkimmäistähän ei voi purkaa...?
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Vastaa Viestiin