Ostin Väyrysen 220 cdi farkku -00. Käytin sen katsastuskonttorilla kuntotestissä. Huomasi että oik. puolella on välystä pyöränlaakerissa.
Sanoi että ei hätää on niin vähäistä. No ajoin 2000 km ja menin moottoritiellä kuului yhtäkkiä hirveää kiljuntaa joka sitten loppui.
myöskin auto heittelehti. menin korjaamolle ja niin laakeri sekä olkavarsi sökö. laakeri vain 26€ mut olkavarsi käytetty 180€ ja asennukset päälle.
Eli opetus kun laakerissa vähänkin välystä niin vaihda se.
Ei varoittanut mitenkään etukäteen.
w210 etupyöränlaakeri
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: To 25.01.2007 14:48
- Paikkakunta: Lempäälä
Jos vierintälaakeriin (kuula tai rullalaakeri) tulee käytössä välystä, on se sen merkki, että laakeri on tiensä päässä. Se ei kiristämällä kojaannu, ellei sitten laakerin asennuksessa laakeri ole jäänyt laittamatta perille.
Kaksi kertaa on laakeri pettänyt ajossa, tosin hiljaisessa vahdissa ja molemmilla kerroilla pyörä on mennyt jumiin. Jos kiristää on viisainta avata laakeri ja katsoa sen kunto ensin, varsinkin sen renkaan, joka pitää rullia paikallaan.
Kaksi kertaa on laakeri pettänyt ajossa, tosin hiljaisessa vahdissa ja molemmilla kerroilla pyörä on mennyt jumiin. Jos kiristää on viisainta avata laakeri ja katsoa sen kunto ensin, varsinkin sen renkaan, joka pitää rullia paikallaan.