Öljyproppu
Öljyproppu
Muistaako joku, minkä kokoinen kuusiokolo käy öljyproppuun (250 TD W124)?
Onko perässä sama?
Ihmettelin vain noita ohjekirjan momentteja: öljyproppu 25 Nm, perän tulpat kumpikin 50 Nm.
Voisi käydä hakemassa valmiiksi sopivan hylsyn, ennen kuin ajaa pukille. Tuppaavat olemaan niin tiukassa, että piippuavaimella tarttee jatkovartta.
Kiitokset etukäteen.
Onko perässä sama?
Ihmettelin vain noita ohjekirjan momentteja: öljyproppu 25 Nm, perän tulpat kumpikin 50 Nm.
Voisi käydä hakemassa valmiiksi sopivan hylsyn, ennen kuin ajaa pukille. Tuppaavat olemaan niin tiukassa, että piippuavaimella tarttee jatkovartta.
Kiitokset etukäteen.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
lisää
En muista kokoa... olen joskus hankkinut kuusiokolo hylsyn tähän.
Vinkki: piippumalliseen kuusiokoloavaimeen saat kätevästi momenttia kun pujotat lenkkiavaimen lenkin sen varteen. ( kuusioavaimen varsi siis lenkin läpi). Tässä tapaksessa lenkkivain voisi olla n. 15 - 17 mm ?
Tämä edellyttää että kuusiosarja on sen verran kovaa ainetta, että kestää
vääntää
Vinkki: piippumalliseen kuusiokoloavaimeen saat kätevästi momenttia kun pujotat lenkkiavaimen lenkin sen varteen. ( kuusioavaimen varsi siis lenkin läpi). Tässä tapaksessa lenkkivain voisi olla n. 15 - 17 mm ?
Tämä edellyttää että kuusiosarja on sen verran kovaa ainetta, että kestää
vääntää
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
siis eikös moottorissa ole tiivisteellinen proppu jonka avainväli on 13mm ja perässä ja (manuaali)vaihteistossa on kartiolinen kuusiokoloproppu jonka avainväli on 14mm???? siis näin ulkomuistista heitettynä..
on´muuten aika ahdas väli se vaihteiston täyttö/tarkistuspropun ja korin väli
on´muuten aika ahdas väli se vaihteiston täyttö/tarkistuspropun ja korin väli
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Samaa muistelisin, että 14mm siellä on.Ahti kirjoitti:siis eikös moottorissa ole tiivisteellinen proppu jonka avainväli on 13mm ja perässä ja (manuaali)vaihteistossa on kartiolinen kuusiokoloproppu jonka avainväli on 14mm???? siis näin ulkomuistista heitettynä..
on´muuten aika ahdas väli se vaihteiston täyttö/tarkistuspropun ja korin väli
Itselläni tuli joskus putkiremppaa tehdessä mieleen tsekata peräöljyjä, ja tekaisin siihen hätään avaimen hitsaamalla ison jakarin perään tuonkokoisen mutterin, ja tulikin niin hyvä työkalu että sitä on käytetty jo vuosikaudet
Lisää vinkkejä
Sanonta köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa pitänee aika hyvin paikkansa useimmissa Bilteman tuotteissa, paitsi tässä tuotteessa.
Ostimme vuosi pari sitten Biltemasta öljyimun 10 litran säiliöllä, joka toimii alipaineella. Öljytikku pois, imun letku tilalle ja eikun pumppaamaan alipainetta. Öljy lorisee itekseen säiliöön ja näin pääsee vähemmällä voiman käytöllä ja puurtamisella eikä tartte varoa valuvaa öljyvanaa
Tampereen Hervannassa Tieteenkadun ja Orivedenkadun kulmassa, siinä sillan kupeessa olevasta korjaamosta kuulin, että tikun kautta olisi hyvä öljyt vaihtaa.
Sanonta köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa pitänee aika hyvin paikkansa useimmissa Bilteman tuotteissa, paitsi tässä tuotteessa.
Ostimme vuosi pari sitten Biltemasta öljyimun 10 litran säiliöllä, joka toimii alipaineella. Öljytikku pois, imun letku tilalle ja eikun pumppaamaan alipainetta. Öljy lorisee itekseen säiliöön ja näin pääsee vähemmällä voiman käytöllä ja puurtamisella eikä tartte varoa valuvaa öljyvanaa
Tampereen Hervannassa Tieteenkadun ja Orivedenkadun kulmassa, siinä sillan kupeessa olevasta korjaamosta kuulin, että tikun kautta olisi hyvä öljyt vaihtaa.
Re: Öljyproppu
Kävin montulla koneen öljyjen takia, ja mittasin nuo peräproputkin: 6-kolo 13 mm.jorma-k kirjoitti:Muistaako joku, minkä kokoinen kuusiokolo käy öljyproppuun (250 TD W124)?
Onko perässä sama?
Moottorin proppu oli normaali 6 kantti 13 , mutta siitähän saattaa olla eri versioita...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
siiis mitä???
perän proppu 13MM?? olen edelleen sitä mieltä että mulla on 14MM omassa. tämähän on tarkistettava kun seuraavan kerran käyn hallilla.
vai onko mukamas w124 monella erikokoisella?
vai onko mukamas w124 monella erikokoisella?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Re: siiis mitä???
Samaa mieltä, olen ainakin 99% varma että omassani 14mm proppu persiissä.Ahti kirjoitti:perän proppu 13MM?? olen edelleen sitä mieltä että mulla on 14MM omassa. tämähän on tarkistettava kun seuraavan kerran käyn hallilla.
vai onko mukamas w124 monella erikokoisella?
Pitääkin tsekata tuo oma "erikoistyökaluni"
tulipahan tarkastettua...
tämä proppujen koko: eli muistin oikein, koneessa AV 13mm, perässä ja vaihteistossa 14 mm kuusiokolo. Kokeilin oikein avainta koloon ja oli tosiaan 14!!
Toisilla kuitenkin W124:ssä 13mm? Onko siis niin että "isoperä" on 14 ja "pikkuperä" 13mm??
Ei tämä nyt maailman tärkein asia ole mutta jäi vaan vaivaamaan
Toisilla kuitenkin W124:ssä 13mm? Onko siis niin että "isoperä" on 14 ja "pikkuperä" 13mm??
Ei tämä nyt maailman tärkein asia ole mutta jäi vaan vaivaamaan
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!