W210: hyytykö kiisseli webaston linjoissa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

W210: hyytykö kiisseli webaston linjoissa?

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

W210: -00, CDI 320 Saksasta tuotu vehje. Kovassa pakkasessa webasto käy noin 3 minuuttia ja sitten sammuttaa itse itsensä. Ajossa pelaa normaalisti. Tarkistutin huollossa, sen mukaan kaikki toimii. Epäily no 1 oli webaston vesipumppu, jolloin poltin kuumuu ja sammuttaa itse itsensä.
Nyt kuitenkin -10 asteessa homma taas toimii.
Naapuri osti uuden Rav4:n webastolla. Valitteli samoja ongelmia. Olivat kuulemma Toyotalla sitä mieltä että webaston polttoainepumppu on "liian takana", sillä kiisseli hyytyy sen verran että pumppu ei jaksa painaa...

Onko kokemuksia? Kannattaako kiisseliä ohentaa bensalla???? :?:
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Väisänen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 415
Liittynyt: La 13.12.2003 14:50
Paikkakunta: Jämsä.

Viesti Kirjoittaja Väisänen »

Eiköhän se webasto ja eberi ole suunnitellut ne pumput siten että ne toimisivat kunnolla pakkasillakin,joten vika lienee jossain muualla.

Bensaa en nykydiisseliin laittaisi,käyttöohjekirja kertoo tarkemmin.
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Akku?

Viesti Kirjoittaja rainerb »

Olen joskus kuullut huhuja webaston letkujen "pieneksi käymisestä" tosi kovilla pakkasilla, mutta varmaa tietoa ei ole.

Tuohan on aika kova sähkösyöppö varsinkin käynnistysvaiheessa - kovilla pakkasilla akku on muutenkin vereslihalla joten siinä on yksi mahdollinen virhelähde.
Avatar
rainerb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 268
Liittynyt: Ma 06.02.2006 10:02
Paikkakunta: Oulu

Ahdas letku

Viesti Kirjoittaja rainerb »

No joo, löytyhän se:

http://www.arcticheat.fi/


Ja aika paljoin näyttää olevan keskustelua asiasta muutenkin, joten hommassa lienee jotain perää:

"....Yksi metsätraktoreihin niitä asentanut suositteli, että se ohut letku, joka asennussarjassa on polttoaineletkuksi tarkoitettu, kannattaa vaihtaa vähän isommalla reiällä varustettuun, niin ei kovemmilla pakkasilla dieseli hyydy letkuun. Ja asennuksessa kannatta olla huolellinen, ettei letkuihin jää kohtaa, mihin voisi jäädä ilmakupla ja että itse laite ei ole ylimpänä kohtana jäähdytysjärjestelmässä...." (Jenkkiautosivuilta)

"...neste/fortum ilmoittaa kesälaatunsa kestävän pakkasta aina -25c,ammattini vuoksi tiedän että pelaa kyllä mutta esim.webasto ei enää toimi johtuen putkiston pienuudesta...." (SF-Caravaanista)
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Diesel jäänesto auttaa ainakin minulla tuohon ongelmaan. Farkussa jossa webasto oli pumppu asennettu auton taakse ja siinä teki tuota vikaa kovilla pakkasilla. Sedanissa jossa otettu polttoaine eberille konehuoneesta t-liitoksella ei ole temppuillut edes -37 asteen pakkasessa tuon syyn takia.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Alkaa kuulostaa järkevältä. Akun vaihdoin enstex (90 Ah joku erikoisakku 300 €)ja mittasin sitten vielä kovalla pakkasella ettei jännite pudonnut alle 12 V webaston käydessä. Pitää kokeilla sitä jäänestokikkaa. :shock:
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

Samanlaisessa autossani oli vastaavia oireita syksyllä. Vein Alppilan Autohuoltoon jossa löytyi kolme vikaa: sähköinen vesipumppu rikki(n.250€), ulkolämpötila-anturi(n.30€) antoi välillä mitä sattuu lukemia ja jokin liitin hapettunut. Korjauksen jälkeen toiminut lähes täydellisesti(tosin oli kyllä kallis remontti mutta enpäs olisi itse noita osannut etsiä vesipumppua lukuunottamatta)....
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3443
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Kettunet kirjoitti:Samanlaisessa autossani oli vastaavia oireita syksyllä. Vein Alppilan Autohuoltoon jossa löytyi kolme vikaa: sähköinen vesipumppu rikki(n.250€), ulkolämpötila-anturi(n.30€) antoi välillä mitä sattuu lukemia ja jokin liitin hapettunut. Korjauksen jälkeen toiminut lähes täydellisesti(tosin oli kyllä kallis remontti mutta enpäs olisi itse noita osannut etsiä vesipumppua lukuunottamatta)....
Porukoitten CDI:ssä on juurikin tässä ketjussa mainittuja vikoja webastossa. Olisikohan niin, että jos tuo vesipumppu ei toimi, webasto sammuu, koska se kuumeenee liikaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
E200
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ke 12.07.2006 14:23
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja E200 »

Älkää menkö tuohon vesipumppumiinaan! Vesipumppu n.70€ KL-osat, kolmilähtöinen pumppu 255€ KL-osat. Eli sama pumppu toisessa enemmän lähtöjä, se kansi on irroitettavaa mallia jolloin vanhasta pumpusta voi käyttää sen n. 180€kannen!!!
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded

Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

Tässä olikin kysymys webaston pumpusta. Webaston huollossa luettiin webaston vikailmoitukset ja siellä vaan sanottiin että ei aina käynnistynyt oikein. Webaston pumppu on kunnossa. Ajon aikana peli toimii joka tapauksessa koska kiukaan oma pumppu survoo vettä myös webaston läpi.
Ostin jo pullon jäänestoa, tulis vaan pakkaset että pääsis kokeilemaan.:twisted:
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Kettunet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 206
Liittynyt: Pe 08.09.2006 13:45

Viesti Kirjoittaja Kettunet »

E200 kirjoitti:Älkää menkö tuohon vesipumppumiinaan! Vesipumppu n.70€ KL-osat, kolmilähtöinen pumppu 255€ KL-osat. Eli sama pumppu toisessa enemmän lähtöjä, se kansi on irroitettavaa mallia jolloin vanhasta pumpusta voi käyttää sen n. 180€kannen!!!
Tuota tuota...jos et itse tee tuota hommaa(mullakin oli muita vikoja sen lisäksi) niin luuletko että huollossa niitä kiinnostaa ruveta kasaamaan/kokoamaan jostain vanhoista+uusista osista. Jos osaa itse tehdä kaiken niin tietty tulee halvemmaksi. Mutta esim mulla Webasto ei olisi kuitenkaan olisi käynyt muista vioista johtuen-->hermot olisi mennyt. Ja kun vielä tuli sellainen "moka" tehtyä että ostin tuon Mesen käyttöautoksi ja päivätöissä on käytävä niin seisontapäiviä/illat autoa tutkimassa ei onnistu. Jos se olisi harrasteauto niin tilanne olisi toinen. :roll:
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Älkää hyvät ihmiset laittako jäänestoa ja varsinkaan bensaa cdi koneisiin autoihin.
Vajaaseen tankkiin kun laittaa on pommi valmis.
Muuttuu polttoaineen ominaisuudet(voitelukyky) sellaisiksi jotka ovat vaaraksi korkeapaine puolelle.
Painetta voi olla jopa 1600 kgp,niin se puoli ei tykkää ja auto on sen vioittumisen jälkeen on kallista korjata.
Paras on laittaa talvilaatua tankkiin ja huolehtia POLTTOAINESUODATTIMEN vaihdosta ja sekin alkuperäis laatua.
Kyllä vika on sen jälkeen muualla järjestelmässä.
Toistaiseksi omassa autossani on webasto pyörinyt jo 6 vuotta ongelmitta. :idea:
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

väitetään siinä jäänestoputelin kyljessä, että sisältää voiteluainetta. sekoitussuhde 0.5 - 1%. ei tunnu hirveän vaaralliselta. :?
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Vastaa Viestiin