Ei löytynyt haulla, vaikka muistan aiheesta lukeneenikin. Tasonsäädön öljy on ilmeisesti alkanut lisääntymään, koska tiputtelee enimpiä korkin välistä pois ja öljy on mustaa.
Joku tiivistehän siellä nokka-akselin päässä muistaakseni on, josta nyt pääsee moottoriöljyä sekaan? Minkälainen homma vaihtaa? Entäs sitten puhtaiden öljyjen vaihto tasonsäätöön, miten saisi huuhdeltua ja paljonko menee uutta öljyä?
S124 tasonsäätö
Re: S124 tasonsäätö
Pumppua ei ole tarvinnut purkaa koskaan, joten en ota kantaa siihen.sapele kirjoitti:Ei löytynyt haulla, vaikka muistan aiheesta lukeneenikin. Tasonsäädön öljy on ilmeisesti alkanut lisääntymään, koska tiputtelee enimpiä korkin välistä pois ja öljy on mustaa.
Joku tiivistehän siellä nokka-akselin päässä muistaakseni on, josta nyt pääsee moottoriöljyä sekaan? Minkälainen homma vaihtaa? Entäs sitten puhtaiden öljyjen vaihto tasonsäätöön, miten saisi huuhdeltua ja paljonko menee uutta öljyä?
2 litraahan sinne menee sitä MB:n hyd.öljyä, jta saa Veholta tai sitten sieltä Oulunlahdesta. Vaihdon tekisin niin, että nostasin tunkilla perän ylös, jotta paineakut tyhjenee öljysäiliöön ja sitten imupumpulla säiliö tyhjäksi. Putkia tuskin kannatta huuhdella, sinnehän menee vain pari ruokalusikallista (sisähalkaisija noin 3mm). Iskunvaimentajiin jää desilitroja, mutta nehän pitäisi ottaa irti, jotta niistä saisi öljyn pois. Uusi öljy säiliöön, ja jos tarkkana haluaa olla niin sitten uusi vaihto jonkin ajan päästä niin puhdistuu lisää.
tasonsäädöstä
Itse olen joutunut pelaamaan paljonkin ennen kuin sain tasonsäädön toimimaan oikein, edellinen omistaja kun oli lisännyt moottoriöljyä järjestelmään. Pumpun kannessa on kuusi kuusiokolopulttia joista kolme on pumpun kannen ja toiset kolme menevät pumpun läpi lohkoon. Vain lohkoon menevät tarvitsee avata.Pumpussa itsessään on pieni stefa ja moottorin nokka-akselin päässä on toinen.Pumppu ei mielestäni pysty imemään moottoriöljyä, mutta jos näin kuitenkin on, niin vaihda pumpun stefa.Öljyn vaihdoin avaamalla pyörän koteloissa olevat liitokset. Niistä letkut astiaan samoin myös säiliöön tulevasta paluuputkesta. Sitten vaan auto käyntiin samalla uutta öljyä säiliöön lisäten.käytin autoa niin pitkään, että joka putkesta tuli kirkasta öljyä. Iskarit otin yläpäästä irti ja pumppasin alas painaen ne tyhjäksi. Sitten vaan iskarit ja letkut kiinni ja hyvin toimii kunhan vaan muistaa käyttää oikeaa öljyä, vain sillä toimii
Re: tasonsäädöstä
Terve,
Purkuohjeet ja stefan vaihto löytyy täältä.
t.
Risto
Pumppu on kiinni kannen laipassa neljällä pultilla ja pysyy kasassa kahdella.k.valkama kirjoitti:Pumpun kannessa on kuusi kuusiokolopulttia joista kolme on pumpun kannen ja toiset kolme menevät pumpun läpi lohkoon.
Purkuohjeet ja stefan vaihto löytyy täältä.
t.
Risto
E500 – 211.070