moottorin käyntiääni
moottorin käyntiääni
Kun käynnistää auton, niin aluksi käy ihan siististi, mutta hetken käytyään alkaa käydä jotenkin silleen "ronksuttavasti" ja sitten kun antaa kierroksia niin äänet loppuu heti noin tuhannen kierroksen jälkeen, ajossakin käy ihan siististi, mutta kun lähestytään tonnin rajaa ja siitä tyhjäkäynnille niin silloin taas käy ronsuttavasti. Mitähän asialle voisi/kannattaisi tehdä?
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Mistähän muusta tuon voisi varmistaa että kyseessä on kansipahvi? ja autolla on alle parisataa tuhatta ajeltu, että joko tuo pahvi olisi menny?
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Re: moottorin käyntiääni
Eiköhän tuo voisi viitta myös poikkeavaan palamiseen. Ronksuttaako se kaikilla sylintereillä? Löysäile vuoronperään eri sylinterien suutinputkia ja kuuntele paikallistuuko se johonkin sylinteriin, vai poistuuko ronksutus näin ollenkaan.nido kirjoitti:Kun käynnistää auton, niin aluksi käy ihan siististi, mutta hetken käytyään alkaa käydä jotenkin silleen "ronksuttavasti" ja sitten kun antaa kierroksia niin äänet loppuu heti noin tuhannen kierroksen jälkeen, ajossakin käy ihan siististi, mutta kun lähestytään tonnin rajaa ja siitä tyhjäkäynnille niin silloin taas käy ronsuttavasti. Mitähän asialle voisi/kannattaisi tehdä?
Kun tämä ikäisissä c-malleissa ei ole mittaria paineelle
Viimeksi muokannut Wiltteri, Ke 28.02.2007 13:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Re: moottorin käyntiääni
Niin ja mistähän voisi johtua poikkeava palaminen?
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Re: moottorin käyntiääni
Suutin ei toimi oikein.nido kirjoitti:Niin ja mistähän voisi johtua poikkeava palaminen?
Pumpun paineventtiili vuotaa tai muuta pumpussa (laakeri tai elementti)
Puristuspaine ei ole riittävä ( venttiilit, männänrenkaat tai jopa kiertokanki)
Mutta siitä se lähtee kun selvittää ensin löysäilemällä niitä suuttimien putkia.
Kyseessähän on c-mallin 250td ja ajettu reilu 190000, jakoketjua ei ole vaihdettu. kuinkahan tässä mallissa tuota pumppua voi säätää? vanhemmissahan se ei ole temppukaan.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Jaahas, kerrohan Mika tästä vähän lisää.Mika.T kirjoitti:Mistähän autosta oli kyse?
C-mallin kakspuolikkaasta vai 124 kakspuolikkaaska?
Syöttöpumpun ajoitus vaikuttaa noihin palamis ääniin paljon...
Paljonko ajettu ja onko jakoketjua koskaan vaihdettu?
Mulla on tuossa lankussa säädetty pumppu ja pumppua säädettäessä kuulemma myös ajoitusta muutettiin. Voisiko tuo ajoituksen säätö tosiaan olla "syypää" tuohon naputukseen? Hydr. nostajat ja ketju on vaihdettu puolitoista vuotta sitten.
Jos naputus olisi ajoituksesta kiinni, milloin sen pitäisi kuulua? Mulla kylmänä kone käy kuin enkeli ilman naputusta ja naputusta esiintyy pääasiassa kuumalla koneella tyhjäkäynnillä.
Voiskohan ja oisko suositeltavaa forte käsittely? lähinnä ajattelin polttoainepuolta, että jos suuttimissa vois olla jotain ylimääräistä, onko muilla kokemuksia ja kuin sitä fortea käytetään?
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Huomasin sen että kun ajaa pidemmän matkan (n.30km) ja sen jäkeen kun ajaa pihaan ja käy ihan siististi, mutta on lämpösenäkin kyllä rouskutellut.
Onnistuuko jos laittaa fortea ainoastaan tankkiin ja onko siitä tarvittavaa vaikutusta vaiko turhaa sillälailla yrittää?
Onnistuuko jos laittaa fortea ainoastaan tankkiin ja onko siitä tarvittavaa vaikutusta vaiko turhaa sillälailla yrittää?
Viimeksi muokannut Wiltteri, Ke 28.02.2007 15:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
Jos se käy kuumana siististi JA jos kalina ei ole terävää naputusta vaan kumeaa kalinaa (luita peltikattilassa), niin se johtuu luultavimmin myöhäisestä palamisesta.
Jos syypää tähän on kannentiiviste, niin asia selviää puristuspainemittarilla. Lisäksi saattaa näkyä harmaata öljyssä tai sitten sateenkaaren värejä tai pulputusta jäähdytysnesteessä.
Tunnettu mersukorjaamo suositteli Forte-käsittelyä ja antoi seuraavat ohjeet: pikkupullo Fortea mahdollisimman tyhjään tankkiin ja ajoa. Pullon kyljessä on laimeampi annosteluohje.
Katso, että polttoainesuodattimet on huollossa vaihdettu (kai tuossakin on esisuodatin). Ei maksa paljon, jos annat ammattilaisen tarkistaa suuttimien kärjet ja avautumispaineet. Suosittelen ehdottomasti tarkistusta, samalla tulisi säätää ajoitus, kun kilometrejä on jo noinkin paljon. Itsellä kylmän moottorin kalina johtui yhden suuttimen erilaisesta avautumispaineesta.
En suosittele koskemaan itse pa-laitteisiin lukuunottamatta ajoituksen säätöä ja putkien löysäämistä kokeeksi. Järjestelmä on herkkä roskille ja mittaukset vaativat erikoislaitteita.
Jos syypää tähän on kannentiiviste, niin asia selviää puristuspainemittarilla. Lisäksi saattaa näkyä harmaata öljyssä tai sitten sateenkaaren värejä tai pulputusta jäähdytysnesteessä.
Tunnettu mersukorjaamo suositteli Forte-käsittelyä ja antoi seuraavat ohjeet: pikkupullo Fortea mahdollisimman tyhjään tankkiin ja ajoa. Pullon kyljessä on laimeampi annosteluohje.
Katso, että polttoainesuodattimet on huollossa vaihdettu (kai tuossakin on esisuodatin). Ei maksa paljon, jos annat ammattilaisen tarkistaa suuttimien kärjet ja avautumispaineet. Suosittelen ehdottomasti tarkistusta, samalla tulisi säätää ajoitus, kun kilometrejä on jo noinkin paljon. Itsellä kylmän moottorin kalina johtui yhden suuttimen erilaisesta avautumispaineesta.
En suosittele koskemaan itse pa-laitteisiin lukuunottamatta ajoituksen säätöä ja putkien löysäämistä kokeeksi. Järjestelmä on herkkä roskille ja mittaukset vaativat erikoislaitteita.
Tuossa äsken kun käväsin kaupassa ja fortea etsiskelin, niin ei tullut vastaan ku valvolinen, stp:n ja crc:n vastaavia "myrkkyjä", osaako ne olla yhtä hyviä vai onko mistään kotosin, kellään kokemuksia?
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
- isovaalee300 td
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: La 29.10.2005 17:22
- Paikkakunta: seinäjoki
Valvolinen tummanpunaisessa pullossa olevasta polttoainejärjestelmän puhdistusmyrkystä hyviä kokemuksia. Pullollinen polttoainesäiliöön tankattaessa ja eiku kovaa ajoa. Kohta tankki tyhjä ja "roklotus" vähentynyt melkoisesti. Hovihuoltaja suositteli ko ainetta, koska epäili äänen tulevan likaisista suuttimista. Tilannetta kuitenkin tarkkaillaan edelleen.......... 

http://www.tecalemit.fi/korjaamolaitteet/edustajat.aspnido kirjoitti:Mistähän tuota fortea mahtaisi löytyä, olen yrittänyt mutta ei vaan ole osunut kohdalle?
autodidakti
Arvailujen varassa tämäkin huomio. Omassani piti rallattavaa ääntä tyhjäkäynnillä. Ääni voimistui pikkuhiljaa ja lopulta piti selvää rällätystä joka loppui noin tonnin kierroksilla ja kävi ilman mitään ylimääräistä ääntä suuremmilla kierroksilla. Viaksi paljastui hihnankiristin. Uusin rullan niin äänet loppui. Rullassa oli vain hyvin pieni klappi. Jos lähtee hommiin niin kannattaa katsoa koko kiristimen toiminta. Keinuvipu ei saa takerrella koko liikkuma-alueellaan yhtään. Saattaa murtaa itsensä lohkosta irti. Jälki ei ole mitenkään mukavan näköistä ja tulee kalliiksi. Eräällä korjaamolla näyttivät vauriot kun ei oltu raaskittu korjata koko asetelmaa. Samoin kannattaa katsoa vivuston suoruus. Rulla ei saa pyöriä yhtään vinosti hihnaan nähden. Jos epäilee toimintaa niin halvimmaksi tulee uusia koko vivusto. 

Yli 25 vuotta mersuilua
Arvailujen varassa tämäkin huomio. Omassani piti rallattavaa ääntä tyhjäkäynnillä. Ääni voimistui pikkuhiljaa ja lopulta piti selvää rällätystä joka loppui noin tonnin kierroksilla ja kävi ilman mitään ylimääräistä ääntä suuremmilla kierroksilla. Viaksi paljastui hihnankiristin. Uusin Kiristimen ja rullan niin äänet loppui. Rullassa oli vain hyvin pieni klappi. Jos lähtee hommiin niin kannattaa katsoa koko kiristimen toiminta. Keinuvipu ei saa takerrella koko liikkuma-alueellaan yhtään. Saattaa murtaa itsensä lohkosta irti. Jälki ei ole mitenkään mukavan näköistä ja tulee kalliiksi. Eräällä korjaamolla näyttivät vauriot kun ei oltu raaskittu korjata koko asetelmaa. Samoin kannattaa katsoa vivuston suoruus. Rulla ei saa pyöriä yhtään vinosti hihnaan nähden. Jos epäilee toimintaa niin halvimmaksi tulee uusia koko vivusto. 

Yli 25 vuotta mersuilua
Nonii, hihnan kiristin systeemit oli vaihtokunnossa ja ne vaihdettiin, niin loppui ronksutus, mutta sellainen pieni säksätys pienillä kierroksilla jäi, johtuisko joko venttiili tai suutin puolelta? Niin ja kannattaisko kokeilla liraus 2tahti öljyä tankkiin, vai onko siitä haittaa millekkään?
edelliset
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
W124 250D automat -88 W202 C280 automat -94 W202 C250TDT automat-96 W124 250D automat -91 W124 230 automat -91
"nykyratsu" W211 E320CDI -03 ja "mammalla" W204 C220CDI -08
suuttimen kilkatuksen kuulee selvemmin kun laittaa esin ruuvimeiselin suutinta/putkea vasten, kaikki rautainen käy. itelläni nalkuttaa kutosen suutin..
ja tämän konstin keksin jim tv.ltä jotain hyötyä kun emäntä iltavuorossa niin voipi katsella jenkkien "opetusohjelmia"..
ja tämän konstin keksin jim tv.ltä jotain hyötyä kun emäntä iltavuorossa niin voipi katsella jenkkien "opetusohjelmia"..
W202 250 DT
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.
W124 300 STDT 4-MATIC
W124 300 DT
http://www.mortti.us
http://www.urakkauunot.com
http://www.sulax.fi
Jos ei ole hermoja, niin tekee paremmin työtä ja ehtii tehdä enemmän asioita.