Kierroslukumittarin toiminta
Kierroslukumittarin toiminta
Onko kenelläkään tietoa mistä Mersun kierroslukumittari ottaa signaalinsa?
Tieto olisi erittäin tarpeellinen uuden ruiskun ja sytytyksen asennuksessa.
Tieto olisi erittäin tarpeellinen uuden ruiskun ja sytytyksen asennuksessa.
Re: Kierroslukumittarin toiminta
Puolan navasta1.pepemon kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa mistä Mersun kierroslukumittari ottaa signaalinsa?
Tieto olisi erittäin tarpeellinen uuden ruiskun ja sytytyksen asennuksessa.
Johdot kulkee sytytyksen ohjausboksin kautta.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Re: Kierroslukumittarin toiminta
Tuosta tiedosta suuri kiitos!Jani kirjoitti:Puolan navasta1.pepemon kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa mistä Mersun kierroslukumittari ottaa signaalinsa?
Tieto olisi erittäin tarpeellinen uuden ruiskun ja sytytyksen asennuksessa.
Johdot kulkee sytytyksen ohjausboksin kautta.
säästää turhalta arpomiselta...
Re: Kierroslukumittarin toiminta
sähköinen ruiskutus ?pepemon kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa mistä Mersun kierroslukumittari ottaa signaalinsa?
Tieto olisi erittäin tarpeellinen uuden ruiskun ja sytytyksen asennuksessa.
eiköhän se mittaa nopeuden kampiakselilta, niin kuin muissakin autoissa.?
itse ajelen polkupyörällä :D
Re: Kierroslukumittarin toiminta
tulossa on sähköinen ruisku, mutta en itsekään tajua mihin tuota tietoa tarvitaan kun kuitenkin sytkälle tulee kampiakselin päähän siimapyörään anturi.Jack kirjoitti:sähköinen ruiskutus ?pepemon kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa mistä Mersun kierroslukumittari ottaa signaalinsa?
Tieto olisi erittäin tarpeellinen uuden ruiskun ja sytytyksen asennuksessa.
eiköhän se mittaa nopeuden kampiakselilta, niin kuin muissakin autoissa.?
Meinaavatko käyttää orggisanturia vai mikä mahtaa olla ideana.
Noh, onpahan selvitetty.
Re: Kierroslukumittarin toiminta
Autoissa näköjään kyllä, kun tarkemmin kaavioita tutkiiJack kirjoitti:sähköinen ruiskutus ?pepemon kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa mistä Mersun kierroslukumittari ottaa signaalinsa?
Tieto olisi erittäin tarpeellinen uuden ruiskun ja sytytyksen asennuksessa.
eiköhän se mittaa nopeuden kampiakselilta, niin kuin muissakin autoissa.?

Kaikissa "autoissa" ei ole kampiakselilla anturia, vaikka oliskin sähköruutta.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Re: Kierroslukumittarin toiminta
Bensakoneessa saa parhaiten signaalin puolan matalajännitepuolelta: heittää 0:n ja (n.) 12 V välikön täsmälleen sylinteriluvun kertaa kahdella kierroksella (4-tahti). Tuo pilkotaan sähköisesti saha-aalloksi ja mitataan sen tehollinen arvo. TS: takometri on tosiasiassa (milli)amppeerimittari.Jack kirjoitti: sähköinen ruiskutus ?
eiköhän se mittaa nopeuden kampiakselilta, niin kuin muissakin autoissa.?
Yksinkertaista ja tarkkaa, enkä ole kuullut kenenkään yrittäneen jotakin muuta menetelmää.
Diisselillä ei ole sytytystulppia, joten täytyy käyttää "mekaanista" systeemiä. Aikaisemmin nopeusmittaria vastaavaa hylpyraattoria kampiakselin päässä. Nykyisin kampiakselista tai nokalta (magneetti)anturilla syttyvirran kaltaista pulssia antavaa, jolloin loppu menee samalla tavalla kuin bensakoneen mittarilla.
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]