w124 300d sammui parinkymmenen metrin jälkeen

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
saimon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 21.01.2007 14:24

w124 300d sammui parinkymmenen metrin jälkeen

Viesti Kirjoittaja saimon »

elikkä pakkasta oli -25.

Auto lähti parin tunnin lämmityksen jälkeen käyntiin kohtuu hyvin.
Käytin tyhjäkäynnillä noin minuutin.

Parin kymmenen metrin jälkeen meno loppui.
Startatessa kone yritti lähteä käyntiin, mutta ei jaksanut käydä kunnolla.

Missähän vika?
Avatar
Smake75
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: Su 21.09.2003 21:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Smake75 »

Onko polttoainesuodatin koska vaihdettu :roll: aivan kuin se ei sais polttoainetta ??
jorim
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 02.01.2006 14:41

300 D sammui

Viesti Kirjoittaja jorim »

Suodatin jäässä, panes vaihtaen pa. suodatin niin eiköhän ala taas kalisemaan
saimon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 21.01.2007 14:24

Viesti Kirjoittaja saimon »

Kiitoksia. Ostin auton juuri, joten suodin voi olla vanha.

Tarvitseekos tuota mallia ilmailla suodattimen vaihdon jälkeen?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

saimon kirjoitti:Kiitoksia. Ostin auton juuri, joten suodin voi olla vanha.

Tarvitseekos tuota mallia ilmailla suodattimen vaihdon jälkeen?
Ei tarvitse, saattaa vaatia pidemmän starttauksen, joten huomioi että akussa on virtaa/apuvirtaa on saatavilla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

ei tarvi välttämättä ilmata, (automaatti ilmaus), mutta vaatii piiitkän starin, tai useampia ennenkuin on ilmaantunut johtuen pääsuotimen suurehkosta koosta.

eli jos akussa on potkua, niin siitä vaan.. :roll:

suosittelen kuitenkin esitäyttää pääfiltteri ennen asennusta niin säästät kallista starttivirtaa akustasi. joka on näillä keleilla aika arvokasta :wink:

ps. muistithan vaihtaa myös esifiltterin?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

perhana.. :? timo kerkes taas ensin.. :lol:
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
saimon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 21.01.2007 14:24

Viesti Kirjoittaja saimon »

Vaihdoin suotimen ja kaadoin sen ensin piripintaan dieseliä.
Lämmitin konetta lohkolämppärillä ja auton sisätilan lämppärillä siten, että imusarja ja polttoaineen suodin tuntuivat lämpimiltä.

Vanhassa suodattimessa ei näkynyt hyytelöä.

Koetin startata apuvirran kanssa aika pitkään ja useita kertoja, mutta ei lähtenyt käyntiin.
Lupasi vain.
Mikähän muu paikka voisi olla jäässä?

Auttaako auton vienti (hinaus) lämpimään talliin?
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Ei useita kertoja vaan yhdellä pitkällä startilla vaikka monta minuuttia..
Kaasun pohjassa pitäminenkään tuskin asiaa haittaa, pikemminkin päinvastoin. Nämä 124-koriset tiisselimersut on kyllä inhottavia siinä suhteessa että tuo ilmaus on niin älytön :evil:
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Onko tankissa ainetta? Jos olet juuri ostanut auton, niin mittariin ei välttämättä voi luottaa. Joskus ennenkin on näin käynyt...
saimon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Su 21.01.2007 14:24

Viesti Kirjoittaja saimon »

Enpä huomannut Danskun viestissä esifiltteri kohtaa.
Mistähänpäin se löytyy.

Ehdin laittaa autoa vasta pimeän aikaan, joten etsintä ei ole kovin helppoa minulle uudessa autossa.

On siellä muuten ainetta tankissa. Olen jo ehtinyt itsekin takata kauppojen jälkeen.

Voisiko ilmanputsari muuten olla jäässä?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Arto N kirjoitti: Kaasun pohjassa pitäminenkään tuskin asiaa haittaa, pikemminkin päinvastoin.
Kyllä se tässä rivipumpullisessa tapauksessa auttaa... :D
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Arto N kirjoitti:Ei useita kertoja vaan yhdellä pitkällä startilla vaikka monta minuuttia..
Kaasun pohjassa pitäminenkään tuskin asiaa haittaa, pikemminkin päinvastoin. Nämä 124-koriset tiisselimersut on kyllä inhottavia siinä suhteessa että tuo ilmaus on niin älytön :evil:
Minkähän takia käsipumppu on jätetty w124:sta pois?Saman näköinen siirtopumppu on kuin w123:sessa mutta käsipumppu puuttuu.
auto w123 200D/300DT vm, -81
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

saimon kirjoitti:Enpä huomannut Danskun viestissä esifiltteri kohtaa.
Mistähänpäin se löytyy.
Ehdin laittaa autoa vasta pimeän aikaan, joten etsintä ei ole kovin helppoa minulle uudessa autossa.
Voisiko ilmanputsari muuten olla jäässä?
Esisuodatin on syöttöpumpun vieressä tulevassa polttoaineputkessa ennen siirtopumppua. Se on läpinäkyvä, joten sen näkeekin onko jäässä.

Tuskimpa tuo ilmanputsari on jäässä, kun siihen ei mene huohotintakaan.
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

Arto N kirjoitti:Ei useita kertoja vaan yhdellä pitkällä startilla vaikka monta minuuttia..
No ei nyt ihan hirvittävän montaa minuuttia kannata yhtä soittoa starttailla. Alkaa meinaan startti käymään aika lämpösenä. Jos pitkään joutuu syystä tai toisesta starttaileen, kannattaa myös pitää starttausten välissä reilu tauko, että startti ehtii välillä jäähtyä. Starttimoottoria kun ei ole suunniteltu kovin pitkiin pyörityksiin, ei sille ole myöskään rakennettu jäähdytystä.
W123 280TE -79
Vastaa Viestiin