E200T vaiko E220T

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

E200T vaiko E220T

Viesti Kirjoittaja narg »

Terve olen uusi taalla kuten myoskin mersuasioissa. Olen vaimokkeen kanssa miettineet paamme puhki etta minkalaisen suhteellisen edullisen kulkuneuvon toisimme saksasta. Mersuista tulee mieleen lahinna bensamallit kuten E200 ja E220. Kilometreja tulee vuoteen 10-15tkm.

Onko teilla kokeneilla faneilla tietoa ja taitoa kertoa miten edellamainitut mallit kestavat viela kilometreja jos mittarissa seisoo n. 175 000 -240 000km. Tiedan: kaytosta ja huolloista riippuen tottakai. Olen loytanyt vuosimalleja -95 jossa kyseiset kilometrit suunnilleen ja hintaa saksassa 5500- 6000. Onko mahdollisesti hinnat teidan mielestanne alakantissa vaiko normaalit? Loytyy tosin 9000 euron autojakin. Itse asiassa asun talla hetkella saksassa mutta en ole viela vaivautunut lahtemaan liikekannalle autojen suhteen....lahella olisivat. :D
Mitakohan mahdollisesti ovat pyyntihinnat suomessa tuollaisille malleille, en ole oikein loytanyt verrokkeja hirveesti....

Ps. Viereinen tyokaveri kehoitti nimenomaan W124-mallien peraan, hanen kynastaan kun ovat mm. CLK ja uusi CLS konsepti aikanaan lahteneet ... :wink: Tieda luottaisiko...

kiitos ennakkoon!
Avatar
Nikkelimarkka
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: La 24.05.2003 15:09
Paikkakunta: Etelä-Häme

kumpiko ?

Viesti Kirjoittaja Nikkelimarkka »

näin jokin aika sitten ruotsalaisten tekemän tv-jutun jossa kehuttiin luotettavuuden ja taloudellisuuden kannalta erityisesti 200 koneisia ja 124 korisia mersuja. Tiedä häntä kun oma mersu vielä odottaa löytäjäänsä. Teon alla kuitenkin on.
ML 320 cdi
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: E200T vaiko E220T

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

narg kirjoitti: Onko teilla kokeneilla faneilla tietoa ja taitoa kertoa miten edellamainitut mallit kestavat viela kilometreja jos mittarissa seisoo n. 175 000 -240 000km.
Jos tuossa on kaikki kilometrit, niin auto alkaa olla vasta sisäänajettu.
Ongelmana on, että mittarin ruuvaaminen näyttää olevan hyvin yleistä. Katsele istuimien ja katkaisijoitten kulumisia yms. paljosta käytöstä väistämättä tulevia merkkejä.
Ulkokuoren kunto riippuu paljon enemmän huolimattomasta/pikkutarkasta hoidosta (pesut, vahaus jne.)
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
lai
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 239
Liittynyt: Ke 27.08.2003 08:25
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja lai »

Ongelmana on, että mittarin ruuvaaminen näyttää olevan hyvin yleistä. Katsele istuimien ja katkaisijoitten kulumisia yms. paljosta käytöstä väistämättä tulevia merkkejä.
Mielestäni yksi parhaita tapoja selvittää todellisia auton ajettuja kilometrejä on pakosarja. Viiksiä, katkaisijoita, ratteja ja penkkejä voidaan yleensä vaihtaa, mutta pakosarjaa harva Turkkilainen vitsii vaihtaa. Eli etsi jokin takuukilometreillä oleva auto ja vertaa pakosarjan ruostumista auton mittarilukemaan. Kun olet nähnyt noin 10 eri autoa tiedät varmasti minkä mittaria on rullaattu ja missä saattaa olla jopa org. kilometrit.
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Aika hyvä

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pakosarjan tutkailu on kyllä hyvä konsti. Nyrkkisääntönä mainitaan, että ainakin 102- ja 103 -sarjan koneidenpako sarjat alkavat saada ruosteenruskeaa pintaa, kun n. 200.000 km on takana. Josko siis löytyy esim. 100-150 tkm ajettu yksilö, jonka pakosarja on ruosteinen, niin se ansaitsee hieman perusteelisempaa selvitystä. Eri asia sitten ovat sellaisen osmanit ja analfabetikit, jotka koettavat maalaamalla ehostaa munasarjan uudemmaksi, mutta sen huomaa kyllä heti. Ja tosiaan harva niitä alkaa vasiten vaihtamaan.

Onhan ruuvaustunnisteita toki paljon muitakin. Se että huomiota kiinnitetään osien kuluneisuuteen kannattaa joskus kääntää toisin päin. Eli tutkaillaan osien kulumattomuutta. Jos vaikkapa alta 150 tkm mittarissa olevassa pelissä esim. iskarit, pakari, jarrulevyt, vesipumppu tai vaikkapa laturi kiiltelee uutuuttaan, niin jonkin kellon sopii soida ja ainakin asiaa kannattaa tutkia. Pienillä kilsoilla noita osia ei vielä vaihdella muutoin kuin poikkeustapauksissa :shock:
Toki näissä on mallikohtaisia eroja, joten tämä tilanne koskee lähinnä 124-sarjan vermeksiä.
Viimeksi muokannut Kaapo, Ke 14.01.2004 13:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja narg »

Kyseinen auto loytyi yksityiselta ja oli paallisinpuolin hyvassa kunnossa, omistajakin oli saksalainen vanhempi mies jonka pojalla tosin auto oli kaytossa (tyokalujen kuljettimena) Siita kieli sisustuksen likaisuus vaikka ulkoapain auto olikin kolhimaton yms. Mittarissa 240 000km. Moottorin kun katsoi niin sen paallinen oli kellertavaksi kulahtanut alumiinin varin sijasta. Ikaankuin olisi maali palanut lammon vaikutuksesta pois. Mista lie kielii, onko tietoa? Niin siita pakosarjasta,ei tullut konepellin alle kurkattuani katottua.
Hinta oli vaivaiset 5500eur...
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

narg kirjoitti:Moottorin kun katsoi niin sen paallinen oli kellertavaksi kulahtanut alumiinin varin sijasta. Ikaankuin olisi maali palanut lammon vaikutuksesta pois. Mista lie kielii, onko tietoa? Niin siita pakosarjasta,ei tullut konepellin alle kurkattuani katottua.
Ettei tuo olisi pahamaineista moottorin suojalakkaa, joka useissa tapauksissa ajan myötä muuttuu kellertäväksi, halkeilee ja kerää likaa. Yleensä hiomalla lakat helvettiin päästään asiallisen näköiseen lopputulokseen.
Vastaa Viestiin