Auto on W201 2.5D -89, taulussa 420 tkm. Lämpömittari ei nouse kuin johonkin 60 asteen tienoille. Mistä kantsii vikaa lähteä etsimään? Suorilta uus termari, vai voiko vika olla lämpötila-anturissa? Miten sen toiminnan voi testata?
Jos ei termarin vaihdosta ole mitään tietoa niin se kannattaa aluksi vaihtaa.
Yleensä vika on siinä.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ei siellä kyllä öljyä ole seassa. Ei syö öljyä ja nesteen häviäminenkin loppu kun vesipumppu uusittiin. Täytyy kokeilla vaihtaa tuo termostaatti. Kuin tarkkaa se veden täyttäminen on, ettei jää ilmataskuja järjestelmään?
Tuo kone ilmaantuu aika hyvin ilman pitään ihmeempiä toimenpiteitä. Kannattaa käytellä auto paikallaan lämpöiseksi ja pitää paisuntasäiliönkorkkia samalla löysällä, jotta ilma pääsee pihalle.