apua kaivataan.. 200d vm:89.. abs...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

apua kaivataan.. 200d vm:89.. abs...

Viesti Kirjoittaja ksi »

eli ABS:n valo syttyy vaihtelevasti 40-60km/h vauhdissa koko ajan,sammutuksen jälkeen taas sama toistuu.. MISSÄ VIKA??? missä on johtojen liittimet yms. "herkät"paikat ko.ajoneuvossa(eka mese mulla..) ja pakkivalon katkaisija löytyy mistä? ku sekin pimeänä.. ps.abs toimii niin kauan kun ei valo syty.. :?
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3501
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: apua kaivataan.. 200d vm:89.. abs...

Viesti Kirjoittaja jackie »

ksi kirjoitti:eli ABS:n valo syttyy vaihtelevasti 40-60km/h vauhdissa
Oliskohan pyörien antureissa vikaa, ku tolla tavalla nopeudesta johtuu. ABS:n rele on sitte siellä akun takana, ku ottaa sen muovikopan pois. Sitäki vois tietyski koittaa, jos saisit joltain taatusti ehjän relen lainaksi, että onko vaikutusta.
ksi kirjoitti: ja pakkivalon katkaisija löytyy mistä? ku sekin pimeänä.. ps.abs toimii niin kauan kun ei valo syty.. :?
Vaihdekepin suojapussi pois, niin sieltä kepin tyvestä löytyy. Haulla ois löytyny tääkin varmaan aika nopeesti, ku vasta joku aika sitte joku tätä kyseli :wink: .
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja ksi »

anturit putsittu ja ne hammaskehät joista ilmeisesti lukee nopeuden... se rele pitää tosiaan tarkastaa.. alanpa katella sitä pakki-katkasijaa.. miten se abs-anturi mitataan yleismittarilla(kun jotku kuulema näin mitannu)? kiitoksia vastauksesta :D
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
kääkkänä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: La 06.01.2007 14:27
Paikkakunta: ii

Viesti Kirjoittaja kääkkänä »

Minulla oli samanlaista vikaa 124:sa.Vikana oli se rele akkukotelon luona .kansi oli liimattu kiinni,mutta väänsin väkisten auki ja huomasi että yksi kärki oli palanut kiinni. Viilasin kärjen puhtaaksi ja liimasin kannen kiinni.
Pelitti niin kaun kuin auto minulla oli (2 vuotta).
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Anturin voi mitata yleismittarin vastus asennolla.

Anturissa pitää olla vastus, jos vastusta ei ole niin se on rikki...

En ole sähkönikkari ja en tiedä minkälainen vastus siellä pitää olla mutta jonkinlainen kuitenkin.

Itse olen vain katsonut että mittarissa tapahtuu jotain.

Viisaammat vastatkoon vastuksenmäärään.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

ksi kirjoitti:anturit putsittu ja ne hammaskehät joista ilmeisesti lukee nopeuden... se rele pitää tosiaan tarkastaa.. alanpa katella sitä pakki-katkasijaa.. miten se abs-anturi mitataan yleismittarilla(kun jotku kuulema näin mitannu)? kiitoksia vastauksesta :D
Mitataan yleismittarilla vastus,toinen johto anturin päähän ja toinen anturin runkoon,kannattaa myös väännela johtoa,jos vastus muuttuu yhtäkkiä äärettömäksi on johto siitä kohti poikki,jos näyttää vastusta on kaapeli ehyt,yleensä se katkeaa renkaan kiinnikkeiden kohdalta,kun rengas joustaa ja kääntyy joutuu ABS-kaapeli jatkuvan nitkutuksen kohteeksi.Kaapelin pystyy myös uusimaa jos ei ihan juuresta ole poikki,ostaa sähköliikkeestä 2napasta kumikaapelia,puristinliittimet ja kutistesukkaa,ja liittää renkaanjuuresta kaapelin ja konetilasta toisen pään,ja eristysnäuhaa liitoksen tueksi ja menee taas monta vuotta.Jos kaapeli ei ole poikki on vika yleensä jarruvalo katkaisimessa,maksoi muistaakseni muutaman kympin.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja ksi »

do dii.. ny on taas anturit putsittu ja mitattu yleismittarilla(mun jären mukaan toimivat,vastus löytyi mut ei hypi),rele käytetty auki ja sielki kaikki ok, jarruvalo katkasijaa räpelletty myös,lataus mitattu sekä akku ja tuloksena oli.. pelas n.6km ja sama vika kuin alunperin eli ei auttanut raplaaminen vielä.. mitähän sitä nyt keksis konstiksi?? :? minkähän hintanen se abs aivoboksi on? entä pumppu? yks jannu tos meinas et voisko olla jarrunesteen vaihto paikallaan.. sit semmosen hoksin et kun auto käy ja painaa jarrupolinta pitempään niin painuu pikku hiljaa lattiaan asti.. selittyskö abs häiriöt sillä et pääsylinteri valskaa vai tekeekö kunnos olevatkin noin? piru ku pääsis jonku takuulla toimivalla boksilla ja releellä kokeileen et pelaisko niillä.. :(
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
Oululainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Oululainen »

Ei kait siinä ABS:n omassa boxissa ole juuri koskaan vikaa vaan vika on siinä vieressä olevassa ylijännitesuojareleessä, siis jos vika on yleensäkään siellä puolen. Iteltä vaihdoin juuri vasemman etuanturin, kaapeli oli poikki.

Vika näkyi vastusmittauksessa siten että johtoa liikuttelemalla vastus pomppi epämääräisesti äärettömän ja normaalin välillä.
ksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: La 17.02.2007 13:40
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja ksi »

do di! abs vika paikannettu ja korjattu :D vikana oli ylijännitesuoja/rele siellä akun vieressä. se sit passaa bensa mesestäkin ja absittomistakin. ny enää toi pakkivalo ja leimalle :lol:
kirraa..kirraa... OSU!!!

w210 290tdt farkku.. 1997
w202 diesel myyty .. 1993
kp60 5 vuotta, käyttöentisöity ja käytössä.. 1979
w124 200d 8 vuoden yhteisen taipaleen jälkeen vaihtoi omistajaa.. 1989
exiä: c180,volvo,audi,toyotaa,fordia,nissania,volvoa,bmw,chevrolet,amc.. 1900-luvulta..
Vastaa Viestiin