Dieselin kulutus farmari vs sedan 250d
Dieselin kulutus farmari vs sedan 250d
Paljonko teillä muilla farkku 250d meset imee polttoainetta,
aikaisempi mb sedani samalla koneella oli todella vähäruokainen jopa alle 6litran 100km mutta järkiään 6-7L hujakoilla kun taas tämä vastaava sedani hotkii 8-10L satkulla.
Vaikuttaako perän välityksen minkä verran kulutukseen, tässä 3.92 välityksinen asd abs perä, edellisen välitys ei tiedossa.
Voiko olla jokin vika joka aiheuttaa kulutuksen nousua?? pumppu pitäs olla tanassa kun pp-dieselissä säädetty vuos sitten ja kone timmi ajettu oikeasti 310tkm eikä nikottele millään tavalla.
aikaisempi mb sedani samalla koneella oli todella vähäruokainen jopa alle 6litran 100km mutta järkiään 6-7L hujakoilla kun taas tämä vastaava sedani hotkii 8-10L satkulla.
Vaikuttaako perän välityksen minkä verran kulutukseen, tässä 3.92 välityksinen asd abs perä, edellisen välitys ei tiedossa.
Voiko olla jokin vika joka aiheuttaa kulutuksen nousua?? pumppu pitäs olla tanassa kun pp-dieselissä säädetty vuos sitten ja kone timmi ajettu oikeasti 310tkm eikä nikottele millään tavalla.
Ittellä moniventtiili 250d sedanina, automaatilla ja ilmastoinnilla. Vakiotimmissä, 450 tkm ajettu. Perä ei asd ja abs löytyy.
Matkassa meni kesällä n. 6.5 l/100 ja sekalaisessa ajossa kulutus n. 7 litraa. Tiiä sitten auttaako tämä sinun ongelmaasi, mut kuitenkin...
Matkassa meni kesällä n. 6.5 l/100 ja sekalaisessa ajossa kulutus n. 7 litraa. Tiiä sitten auttaako tämä sinun ongelmaasi, mut kuitenkin...
MB W124 E250D 20V -95
Audi 90 2.2 quattro -88
Audi 90 2.2 quattro -88
Re: Dieselin kulutus farmari vs sedan 250d
Tuossahan nuo löytyy,sedanilla ajetaan yleensä lyhyttä matkaa,silti menee paljon vähemmällä kuin tuo farkku.mahannus kirjoitti:Paljonko teillä muilla farkku 250d meset imee polttoainetta,
Sedan on käynyt pp:llä,farkku ei.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
oletkos seurannut matkamittaria------> tuleeko vastaava määrä kilometrejä kuin ajat?
Mulla nimittäin ei tule kaikki kilometrit tauluun mitä sillä ajelen, jää noin 10-15% tulematta.....
Vääristää aika lailla tuota polttoaine kulutusta
Mulla nimittäin ei tule kaikki kilometrit tauluun mitä sillä ajelen, jää noin 10-15% tulematta.....
Vääristää aika lailla tuota polttoaine kulutusta
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
kyllä se taitaa ollaa ihan kunnossa auto, varmaan nuo pakkaset pompsautti hetkellisesti tuon kulutuksen korkealle..
Edellinen sedani oli kyllä tosi pihi nahtalle ja siinä oli varmaankin harvempi perä, käytiin viimejouluna levillä sillä niin ajettiin jotain 80-90km/h suunilleen
koko matka kun oli huono keli niin söi reissulla 5,6L/100km
Sais olla kyllä ihan samalla välityksellä tässäkin perä.
Edellinen sedani oli kyllä tosi pihi nahtalle ja siinä oli varmaankin harvempi perä, käytiin viimejouluna levillä sillä niin ajettiin jotain 80-90km/h suunilleen
koko matka kun oli huono keli niin söi reissulla 5,6L/100km
Sais olla kyllä ihan samalla välityksellä tässäkin perä.
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Hei.
Minulla s124 250d ja tomaatti, kulutus pyörii kasin pahemmalla puolella.
Viime viikonloppuna tuli mitattua Lahti-Vaasa välillä 7,7L/100km kulutus, koko matkan nättiä ajoa alle 100km/h, ei ohituksia etc.. tuosta ei kulutus omassani putoa muuta kuin pumpun säädöllä ja kesärenkailla.
Pumpun säädättämisestä jo alustavasti neuvoteltu
Minulla s124 250d ja tomaatti, kulutus pyörii kasin pahemmalla puolella.
Viime viikonloppuna tuli mitattua Lahti-Vaasa välillä 7,7L/100km kulutus, koko matkan nättiä ajoa alle 100km/h, ei ohituksia etc.. tuosta ei kulutus omassani putoa muuta kuin pumpun säädöllä ja kesärenkailla.
Pumpun säädättämisestä jo alustavasti neuvoteltu
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
EX -89 200D 4 lovinen manuaali 75 000 kilometrin keskikulutus 5.8 l 1/3osa pitkää matkaa loppu ajot 12 km työmatka josta kaupunkia 4 km. Tässä siis noin 2.5 vuoden ajot. Talvelvella aamulla aina lohkosta käyntiin Illalla töistä lähdettäessä vain kovimmilla pakkasilla lohkosta. Tallessa olisi pitempikin kulutushistoria mutta ei ole tullut lasketuksi mitä se olisi. Silloin kun ostin auton säädätin pumpun ja se pienensi kulutusta selvästi.Pietu_81 kirjoitti:Mulla on -86 250 td automaatilla. Kulutus vaihtelee siinä 7,5-9,5 litran välillä tankillisella sekalaisessa ajossa ja aika raskaalla kaasujalalla. Viimesen 5 tkm:n keskikulutus 8,4 litraa.
Trippimittarin matkavirhe noin 3% sekä kesä että talvirenkailla. Käytin X1R lisäainetta moottoriöljyssä. Öljynä oli Mobilin 5W-50 koko ajan.
Nykyinen 300td matkassa talvella noin 7.4l 12 km työmatkassa talvella pikkasen vajaa 10l Tripin virhe 1% talvirenkailla. Kesäkulutuksesta ei ole vielä paljoa historiaa mutta se näyttäisi olevan matkassa noin 8l Ilmastointi ilmeisesti nostaa kesäkulutusta. Nyt nähdään mitä X1R vaikuttaa talviajossa. Lisäsin viimeöljynvaidossa sitä. Eka tankki menossa. Pumppua ei ole roplattu.
Sanoisin että vie autosi pumppu säädätettäväksi. Tehoa tulee lisää ja kulutus pienenee. Ajele muutama tuhat kilsaa ja seuraa kulutusta Lisää sit X1R lisäainetta m-öljyn vaihdossa. Löpönkulutus putoaa lisää. Näin kävi tuon EX:n kanssa. Kaveri joka myi aineen lupasi ostaa aineen takaisin ellen huomaa kulutuksessa selvää eroa. Enhän minä uskonut ennen kuin kokeilin. Laskin että hyöty on se että litralla X1R:ää hankkii vähentyneenä p-ainekuluilla 1.5 litraa tilalle X1R:ää.
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
Mitkä öljyt sulla on käytössä, mihin tuon x1r-aineen lisäsit?
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Mobilin 5W-50. Tunnen tuon aineen maahantuojan pojan. Lisätietona se ettei tässä aineessa ole teflon -kuituja. Nettisivutkin löytyy. Kuukkeliin hauksi x1r.pystyvalo kirjoitti:Mitkä öljyt sulla on käytössä, mihin tuon x1r-aineen lisäsit?
Eräässä paljon mainostetussa aineessa teflon -kuituja on ja tässä on vaarana se että suodin voi mennä tukkoon.
- pystyvalo
- Vakiokalustoa
- Viestit: 348
- Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
- Paikkakunta: vaasa/espoo
- Viesti:
eiköhän tilanne parane itellä kun ehdin joku arkipäivä pp-dieseliin vierailulle, noi suutinkärjetkin saattais olla jo vaihtokunnossa, mä en henk.koht. noihin ihmeaineisiin luota...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Sama asenne minullakin oli. Aikamme kun intettiin niin lupasi palautta rahat jos eroa ei ole. No ei tarvinnu palauttaa rahoja. Siitä lähtien olen käyttäny tuota ainetta.pystyvalo kirjoitti:eiköhän tilanne parane itellä kun ehdin joku arkipäivä pp-dieseliin vierailulle, noi suutinkärjetkin saattais olla jo vaihtokunnossa, mä en henk.koht. noihin ihmeaineisiin luota...
Jos kuitenkin päädyt kokeilemaan niin kirjaa tarkasti ajetut kilometrit ja tankkaukset muutaman tuhannen vähintään 3t kilometrin ajan. Lisää aine öljynvaihdossa ja seuraa kulutusta edelleen.
Ei olisi ensimmäinen tapaus jos trippi pyörii liian vähän. Tämmöisestä löytyy ihan live esimerkki isäukolta ja taisi josain aiemmassa kirjoituksessa olla sama ilmiö huomattu muuallakin.mahannus kirjoitti:ny oli imassu 9,9L/100km seka-ajoa .
ilmansuodattimen käytin irti ja paineilmalla puhistelin, riittääköhän vai pitääkö hankkia uusi?
mikähän piru siinä imee naftaa, pumppukin on käynyt pp:llä.
ilmanputsari oli tukossa, näemmä pelkkä paineilma ei riitä..
ostin uuden ja ennen ku asensin painoin tassun lattiiaan ja mustat savut persiistä levahti, otin ilmanputsarin kannen irti ja taas kaasu pohjaan, avot musta savu tiessään ja tilalla valkoinen höyrypilvi.
että saa nähä miten kulutukseen vaikuttaa.
ostin uuden ja ennen ku asensin painoin tassun lattiiaan ja mustat savut persiistä levahti, otin ilmanputsarin kannen irti ja taas kaasu pohjaan, avot musta savu tiessään ja tilalla valkoinen höyrypilvi.
että saa nähä miten kulutukseen vaikuttaa.
No niin reissu pohjoiseen on tehty. Öljythän (Mobil 5W 50) vaihdoin juuri ennen lähtöä ja lisänä oli X1R lisäainetta. Mennessä pakkasta etelässä -15 Illalla lähdettiin ja pakkasta oli aamuyöllä varkaudesta eteenpäin -26 - -35. Nurmeksessa ja muutamassa paikassa muuallakin tuo -35. No kulutus 8.3l mennessä. Lähdettiin takaisin päivällä. Pikku pakkasta ja liikennettä aika paljon. Ohituksia tuli siis tehtyä. Kulutus 7.7l. Nopeudet pidin sakkorajalla sekä mennessä että tullessa.
Tässä oman kinnerin kulutuskäppyrät:
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=5406
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=5406
Pienimmillään pääsin matkassa alle 5 litran, mutta jostain syystä kulutus on noussut. Kuinkahan pian tuo syöttöpumpun säätö vaatii uusintaa?
http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=5406
http://tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=5406
Pienimmillään pääsin matkassa alle 5 litran, mutta jostain syystä kulutus on noussut. Kuinkahan pian tuo syöttöpumpun säätö vaatii uusintaa?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial