W124 230:n peltipakosarja W123 230:een?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mursularaunio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ma 03.10.2005 22:01

W124 230:n peltipakosarja W123 230:een?

Viesti Kirjoittaja mursularaunio »

Kertokaa tietävemmät; käykö W124 230:n (pelti)pakosarja W123 230:een (M102)?

Omasta W123 230:sta on alkuperäinen pakosarja halki (ei ole eka vastaava samalla vialla, liekö tyyppivika?) ja pakoputken alkuhaitaritkin alkaa pettämään, joten vaihto peltipakosarjaan + 2" tee-se-itse-simons-putkistoon on mielessä.

http://www.freetechnics.fi/peltipak.htm
Vaadimme peltivanteita!
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 230:n peltipakosarja W123 230:een?

Viesti Kirjoittaja Roisto »

mursularaunio kirjoitti:Kertokaa tietävemmät; käykö W124 230:n (pelti)pakosarja W123 230:een (M102)?

Omasta W123 230:sta on alkuperäinen pakosarja halki (ei ole eka vastaava samalla vialla, liekö tyyppivika?) ja pakoputken alkuhaitaritkin alkaa pettämään, joten vaihto peltipakosarjaan + 2" tee-se-itse-simons-putkistoon on mielessä.
Tyyppivika tuo tosiaan taitaa olla. Itsekin olen yhden omaani vaihtanut.

Erittäin todennäköisesti käy ainakin kiinni kanteen. 123:n pakosarjassa on tosin kaikki laipat kahdella pultilla, kun taas 124:ssa on takimmainen vahvistettu kolmipulttiseksi. Kaksipulttiset tiivisteet on molemmissa samat. Ainoa kysymysmerkki lienee, vastaavatko ne kolmipulttisen kaksi reikää kaksipulttisen reikiin. En muista, onko mullakaan yhtään vanhaa tiivistesatsia tallessa, että olisi vaoinut tarkistaa.

Tulleko sitten ongelmaa toisessa päässä. Putki varmaankin pitää pistää uusiksi, jos tuo peltisarja lupaa supistaa neljä putkea yhdeksi. Orkkishan vetää vain kaksi yhteen ja viimeinen yhdistyminen tapahtuu sitten jossain siellä auton alla.

t.
Risto
E500 – 211.070
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

Menee vähän ohi aiheesta, mutta sitä sivuten kuitenkin. Tuon pakosarjanhan pystyy ehjäämään hitsaamalla, ja oispa sellane kyllä miulla ylimääräsenäkin :wink: . Aika hyvän hintasia nuo peltipakosarjat.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
mursularaunio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ma 03.10.2005 22:01

Viesti Kirjoittaja mursularaunio »

Juu, pystyyhän sen korjaamaan MUTTA kun koko putkisto muutenkin on viittä vaille vaihtokunnossa (takapönttö tippui jo) ja kun kyseessä on farmari, niin pikainen ynnäys KL-Varaosien hinnastosta antaa loppusummaksi about 450 euroa koko hässäkälle -> enää 30 euron ero peltisarjaan. Ja jos sarjan löytää käytettynä esim. puoleen hintaan... tee-se-itse-simons-putkisto maksaa vajaa 100 euroa (kaksi läpihengittävää vaimenninta + muutama mutka ja suora). Eli lopputulos saattaa olla jopa edukkaampi sekä hivenen tehokkaampi :wink:
Vaadimme peltivanteita!
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3532
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Viesti Kirjoittaja jackie »

mursularaunio kirjoitti: Eli lopputulos saattaa olla jopa edukkaampi sekä hivenen tehokkaampi :wink:
Jeah. Perustelut kunnossa :wink: . Pistäpä tietoa jahka homma edistyy. Mitenköhä jos toho peltipakossarjan jatkeeks tilais putken vaikkapa Eurostainlesilta...
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Vastaa Viestiin