W124 kuskin peili hajosi, korjaus vai uusi?
W124 kuskin peili hajosi, korjaus vai uusi?
Hei,
W124 kuskin peili jäätyi kiinni ja minä hölmö väänsin liian lujaa säätövivusta sisältä ja niin se meni rikki. Vipuvälityksestä meni yksi tappi poikki peilin sisältä.
Onko kokemusta, miten peilipaketin saa auki. Eihän siihen tarvitsisi kuin uusi tappi saada siihen vipuun. Aivan sairaan ihmeellinen rakenne on peilissä, jonkun suunnittelijan elämäntyö varmaan. Siinä on sellainen vahva jousi, saakohan sitä mitenkään näppärästi pois ja lähteekö koko laitos sitä kautta purkaantumaan. Uusi peili maksaa 120E., purkaamolta vois saada ehkä.
Jari
W124 kuskin peili jäätyi kiinni ja minä hölmö väänsin liian lujaa säätövivusta sisältä ja niin se meni rikki. Vipuvälityksestä meni yksi tappi poikki peilin sisältä.
Onko kokemusta, miten peilipaketin saa auki. Eihän siihen tarvitsisi kuin uusi tappi saada siihen vipuun. Aivan sairaan ihmeellinen rakenne on peilissä, jonkun suunnittelijan elämäntyö varmaan. Siinä on sellainen vahva jousi, saakohan sitä mitenkään näppärästi pois ja lähteekö koko laitos sitä kautta purkaantumaan. Uusi peili maksaa 120E., purkaamolta vois saada ehkä.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ight=peili
jotkut väittää et opel on pop.....
hö , HAKU on pop
jotkut väittää et opel on pop.....
hö , HAKU on pop

Viimeksi muokannut epk, Ke 07.01.2004 10:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peililevy itse lähtee kyllä pois vaikka leveällä meisselillä, siinä on vankka muovipohja. Sormillakin saa, jos on tarpeeksi pienet ja teknilliset, J. Wainion sanoin
.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kyllä se peiliosa lähtee helposti
Moi taas,
kiitos vastauksista. Kyllä itse peili lähtee helposti, kun vain vääntää jollakin. Mutta sen peilikopan sisäkaluihin pääseminen tuntuu olevan hankalaa. Onko kukaan saanut sitä onnistumaan. Millä sen jousen saa esim pois.
Jari
kiitos vastauksista. Kyllä itse peili lähtee helposti, kun vain vääntää jollakin. Mutta sen peilikopan sisäkaluihin pääseminen tuntuu olevan hankalaa. Onko kukaan saanut sitä onnistumaan. Millä sen jousen saa esim pois.
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
Peilin tappi
Käsitin että sulla meni se säätövipu poikki. Sama homma, oli hapettunut jumiin. Uuden säätö vivun asennus ei onnistu. Peili kannattaa ottaa rungosta irti. Ite tein siihen säätövivun metalli mötykkään reiän sekä säätövipuun reiän ja liimasin epoksilla kiinni. On pitänyt!!
Re:
Multakin se tappi joka kääntää peiliä sano naps. Koitan ehkä liimata, mutta poikki meni kun kaikki oli niin jäykkää.
Onkohan tuo rikkimenny osa pelkästään tilattavissa?
Siinä on se kiristys ruuvi, täytyykin kokeilla jos löysäämällä sitä kaikki myös herkistyisi.
Pääseekö sinne sisälle?
Eli onko toi purettavissa niin että sen jälkeen olisi vielä kasattavissakin?
Alldatadiy:stä ei löytynyt kuvia tai kertomuksia, mutta oletan että muillakin on menny poikki. Saa kans tarjota mustakuorista manuaalipeiliä sähkölämmityksellä vm 1988 coupeseen.
Onkohan edes sama kuin sedanin tai tenavan peili?
Onkohan tuo rikkimenny osa pelkästään tilattavissa?
Siinä on se kiristys ruuvi, täytyykin kokeilla jos löysäämällä sitä kaikki myös herkistyisi.
Pääseekö sinne sisälle?
Eli onko toi purettavissa niin että sen jälkeen olisi vielä kasattavissakin?
Alldatadiy:stä ei löytynyt kuvia tai kertomuksia, mutta oletan että muillakin on menny poikki. Saa kans tarjota mustakuorista manuaalipeiliä sähkölämmityksellä vm 1988 coupeseen.
Onkohan edes sama kuin sedanin tai tenavan peili?
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
trh202@gmail.com