Laatikon välitysten ero w201 200d/250d?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Laatikon välitysten ero w201 200d/250d?

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Elikkäs onko eroja välityksissä 4-lovisella manuaalilaatikolla 200d/250d?
Meidän teinitähti sylkäs kamat ulos 5-lovisesta ja tilalle vaihdettiin 4-lovinen joka piti olla -86 mallin w124 200d. Nyt etummaista kardaaninkumia vaihtaessa huomattiin että lootaan piti olla 250d kumi jotta sopi. Mersulla ajettaessa kolmosella 80km/h ringit on luokkaa 2000rpm ja nelosella ottaa helposti 150km/h. (5-lovisella otti nelosella saman mutta vitosella ei jaksanut enää mennä). Perävälityksistä ei tietoa (tuontivehje).
vw golf variant -97,vw vento -96.
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Re: Laatikon välitysten ero w201 200d/250d?

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

sooppa kirjoitti:Elikkäs onko eroja välityksissä 4-lovisella manuaalilaatikolla 200d/250d?
Meidän teinitähti sylkäs kamat ulos 5-lovisesta ja tilalle vaihdettiin 4-lovinen joka piti olla -86 mallin w124 200d. Nyt etummaista kardaaninkumia vaihtaessa huomattiin että lootaan piti olla 250d kumi jotta sopi. Mersulla ajettaessa kolmosella 80km/h ringit on luokkaa 2000rpm ja nelosella ottaa helposti 150km/h. (5-lovisella otti nelosella saman mutta vitosella ei jaksanut enää mennä). Perävälityksistä ei tietoa (tuontivehje).
250D:ssä ei ole ollut 4-vaihteista laatikkoa.
Kartaanin kumeja "rättiniveliä" on ollu vanhemmissa 90 mm:siä 200D:ssä.
Kovin on pienet kierrokset. Taitaa kierrosluku mittari heittää. 2,65 perässä pitäisi olla nelosella tummoisia kierroksia 80 km vauhdissa eli noin 1900r/min.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Bensakoneen lootassa on hiukan harvempi kolmonen, kuin dieselissä, mutta ei se silti mene kuin 120km/h dieselin perässä. Nelosella 190D:n kuuluu ottaa 160-170 riippuen yksilön voimista mittariin.

Vanhemmissa 190:ssähän on viisivaihteinenkin versio harvalla 3.23 välityksellä, joten pienelle koneelle aika turhan harva välitys. Oiskohan -89 tihentynyt perä, ainakin viisivaihteisissa.
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Rundimittaria ei ole mutta hiljaa kone käy 80km/h nopeudessa kolmosella ja kaupungissa jos 50-60 ajetaan niin joko kakkosella huudattaen tai kolmosella vedättäen mennään. 5-lovisella otti tosiaan 150 nelosella mutta vitosta kun tarjosi niin hyytyi. 80mm kumi kartaaniin tilattiin mutta 90mm sopi.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Se vaan käy niin nätisti tuo om 601:en...Jos kolmosella 80 km/h ois 2000 kiekkaa, niin 4000kiekkaa ois 160km/h.
Vastaa Viestiin