Voi V'''U vehon toimintaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Voi V'''U vehon toimintaa

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Minulla oli mersuni kanssa käyntiongelmaa heti keväällä ostettuani auton. Valitin siitä heti myyjälle. Auton joutokäynti vaelteli pahasti ja auto sammahteli paikaltaan lähdettäessä sekä kierrokset hyppäsivät heti joutokäynniltä noin 1100 r/pm. Vein auton Tampereen vehoon ja siellä puhdistettiin kaasuläpän akseli ja päivitettiin ruiskun ohjelmat. sanottiin että on kunnossa. vika jatkui vaan ja soitin vehoon ja menin näyttämään autoa. vaadin korjaamon esimiestä koeajamaan auton ja kirjoittamaan lausunnon jos ei ole kunnossa jotta saisin kaupan purkuun. pitkän suostuttelun jälkeen koeajo suoritettiin ja kommentti kunnossa on vaan ominaisuus koska vikakoodia ei tullut. Vein auton autosähköihin erikoistuneeseen liikkeeseen jossa todettiin heti polttoaineen paineen säätö yksikön vuotavan alipainetta.myyjän laskuun yksikkö vaihdettiin (100e). sammahtelu loppui mutta joutokäynti vaelsi kuitenkin vielä.Vein tänään autoni mittariston neulojen jumituksen takia mersuihin erikoistuneessa korjaamossa ja korjausmies kuunteli käyntiä ja totesi heti että vikaa on edelleen koska joutokäynti vaeltaa koko ajan. Ei ollut aikaa sevittää vian syitä siellä. huoltomies sanoi että joutokäynnin säätö yksikössä on edelleen vikaa.Vaikka kumiputken joka menee ruiskulle kaasuläpän lähelle sivuun irroitaa ei ole mitään vaikutusta tai imua.Osakokonaisuus maksaa kuulemma 700-800e. Suoraan sanoen ketuttaa vehon ammattitaidottomuus/välinpitämättömyys koska jos siellä olisi asiat selvitetty olisi maksumies vikoihin joku muu kuin minä. Kerkesi mennä reklamaatioaika 6kk umpeen koska olin sinisilmäinen ja uskoin vehon sanaan. Onkohan mitään mahdollisuuksia saada korvausta veholta koska niiden ammattitaidottomuuden takia menetin rahaa ehkä yli tuhat euroa???
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Hö. Täytyy kyllä sanoa, että en ole ikinä törmännyt ihmiseen, joka olisi tuolta tampereen vehosta lähtenyt tyytyväisenä. :roll:
Think Locally, Fuck Globally
masa66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 481
Liittynyt: Su 29.01.2006 15:26
Paikkakunta: Ylöjärvi

Kuluttaja-asiamies

Viesti Kirjoittaja masa66 »

Soitto kuluttaja-asiamiehelle, neuvoo kyllä.
Pidä kaikki kuitit ym. tositteet tallessa jos
ei sopua löydy ja asia menee eteenpäin.
Kannattaa pitää puolensa ja vaatia "oikeutta".
Allekirjoittanut valitti ja sai vaatimansa hyvityksen,
maksaja ei ollut kylläkään Veho vaan entisen romun
merkkiliike :evil:
Tarvittaessa käytän ainoastaan Vänttisen palveluja,
ajanvaraus vaan täytyy tehdä noin 3vk ennen mutta
se on pieni paha kun työ on hyvää ja ammattitaitoista. :D

Tv; Masa
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Vaikka se 6 kk on mennyt kannattaa vielä neuvotella korjauskustannuksista myyjäliikkeen kanssa.
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Re: Kuluttaja-asiamies

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

masa66 kirjoitti:Soitto kuluttaja-asiamiehelle, neuvoo kyllä.
Pidä kaikki kuitit ym. tositteet tallessa jos
ei sopua löydy ja asia menee eteenpäin.
Kannattaa pitää puolensa ja vaatia "oikeutta".
Allekirjoittanut valitti ja sai vaatimansa hyvityksen,
maksaja ei ollut kylläkään Veho vaan entisen romun
merkkiliike :evil:
Tarvittaessa käytän ainoastaan Vänttisen palveluja,
ajanvaraus vaan täytyy tehdä noin 3vk ennen mutta
se on pieni paha kun työ on hyvää ja ammattitaitoista. :D

Tv; Masa

Tuo Vänttinen on kyllä hyvä. Tänään kävi meidän työmaalla ihan muissa asioissa ja siinä ohimennen tuli ohjeet ASD-valon poistoon. Ja valo häippäs. :P

Joo ei muuta kun k-asiamies peliin, niin kyllä ne hoitelee ja monet yritykset säikähtää jo asian maininnasta niin paljon, että suostutaan korvaamaan.
Think Locally, Fuck Globally
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

kyllä täytyy sanoa että hyvänahkaisuudestaan kärsiii ainakin rahapussi. Ehkä vehoa ei asia kiinostanut koska kyseessä oli tuonti auto. rahat kyllä kelpasi kassaan :evil:
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Voihanrontti kirjoitti:Hö. Täytyy kyllä sanoa, että en ole ikinä törmännyt ihmiseen, joka olisi tuolta tampereen vehosta lähtenyt tyytyväisenä.
Liekö niin, että poikkeus vahvistaa säännön: Click. :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Soitin tänään asiasta kuluttajaasiamiehelle ja keskustelin asiasta. Sain neuvon soittaa vehoon ja neuvotella asiasta. Jätin soittopyynnön heti aamusta korjaamoesimiehelle mutta sieltä ei otettu yhteyttä, ehkä siksi että tiesivät asiani. Soitin itse ja keskustelin asiasta herran kanssa joka suoritti koeajon ja väitti auton olevan ehjä.Kerron olevani pettynyt koska oletin tuovani autoni asiantuntevaan tehtaan valtuuttamaan huoltoon enkä veikkaustoimistoon :evil: Huoltoesimies kertoi että jos vikatesteri ei näytä koodia on oltava ehjä ja heillä ei ole vastuuta. Ilmoitin että vein suoraan toiselle korjaamolle jossa todettiin korvakuulolla jo polttpaineen paineen säätöyksikön viallisuus ja vaihdettiin se mutta heidän välineillä vikakoodeja ei pystytty paikallistamaan koska vain veholla on riittävät vehkeet peruskoodeja syvemmällä oleviin vikoihin. Onko ollut huollossa mies joka ei osannut käyttää laitteitansa vai mikä lie syynä, mutta ei kuitenkaan tee autosta ehjää vaikka koodeja ei tule. Kerroin olleeni kuluttaja asiamieheen yhteydessä. Päästiin yhteisymmärrykseen että ainakin vikaa selvitetään vehon toimesta parin viikon päästä.Tästä asiasta annan kuitenkin kiitosta veholle että asia lähti eteenpäin sovinossa.Pitää antaa hyvääkin palautetta jos on aihetta :lol:
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

niin että vikaa ei ole jos kone ei sitä näytä, kertoo paljon nykypäivän palvelun ja tiedon tasosta.


Hyvä että joku antaa palautetta, eikä paina villaisella ja mutise itsekseen kotona ;)
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Huoltomies joka autoani tutki testerillä oli erittäin nuori ehkä 18-20 ikävuden paikkeilla. En halua tehdä sillä perusteella ketään ammattitaidottomaksi mutta ehkä ikävuosien tuoma käytännön kokemus puuttuu siinä vaiheessa kun tietokoneen antama imformaatio loppuu.
Avatar
pjj53
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 21.01.2007 15:10
Paikkakunta: Kanta Häme

Viesti Kirjoittaja pjj53 »

Minulla oli aikoinaan eräs amerikkalainen tila-auto. Siinä rupesi heti 100 km oston jälkeen moottorin ohjaus temppuilemaan. Ohjaus oli sitä mieltä, että 3000 r/min on sopiva tyhjäkäyntikierrosnopeus.

Kylmänä moottori pelasi ihan hyvin, mutta 10 - 100 km:n ajon jälkeen tyhjäkäynti pomppasi taas.

Vikaa etsittiin yhteensä viisi viikkoa maahantuojan korjaamossa. Minkäänlaisia vikakoodeja ei boksista löytynyt ja aluksi olivat sitä mieltä, että minä kuvittelin vain vian. Lopulta sanoin, että tankki on täynnä, että ajakaa niin pitkälle, että vika tulee esille. Auto oli asentajalla viikonlopun Keski-Suomen reissulla testeri koko ajan töpselissä kiinni. Tulihan se vika lopulta esille muillekin kuin minulle, mutta mitään vikakoodia ei löytynyt.

Sitten alettiin vaihtaa osia: kaasuläppäsysteemi - ei tulosta, moottorinohjausboksi - ei tulosta, lopuksi vaihtoivat kait koko systeemin boksista imusarjaan kaikkine kaapeleineen. Vika hävisi, mutta samalla katosi luottamus näihin nykyhärpäkkeisiin!
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

itäpyöräilijä kirjoitti:Tästä asiasta annan kuitenkin kiitosta veholle että asia lähti eteenpäin sovinossa.
Missä sovinnossa? Sunhan piti uhkailla niitä. Ei se sillo oo enää sovinto vaan vaatimus :D Mulla itellä o Tampereen Vehosta kyllä surkeita kokemuksia kanssa. Samantyyppinen vika ja ongelmaa ei ole kun testerissä ei vikakoodia tule... tosin eri merkkinen auto. Eniveis toisen huollon huoltomies paikansi vian heti ja auto saatiin kuntoon, viallinen dadaboxi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tutunoloista tarinaa Vehosta.
Tosin ehtaa suoranaista valehtelua ja valohoitoa on toistaiseksi tarjonnut vain Herttoniemen Veho.
Herttoniemen Veholle erittäin pitkä miinus... tosin se miinus saattaa johtua vain yhden automyyjän ja yhden huoltoja vastaanottavan johdosta sekä yhden asentajan erittäin töykeästä käytöksestä.
Ehkä muut ovat asiallisempia, mutta nämä kolme henkilöä leimasivat -ei yksin Vehon, vaan paikallisen toimipisteen ja mikä pahinta, koko maahantuontiorganisaation joka saman nimen alla toimii.

Muista ei vielä pahempaa sanottavaa.

Pitäjänmäellä tosin asiakkaan tarkistettavaksi ja tehtäväksi jäi pölykapselien kiinnitys ja konepellin asianmukainen kiinnitys huollon jälkeen.
Samassa huollossa oli konehuone saatu yltäpäältä töhrittyä öljyllä.
En jaksanut enää reklamoida, hyvää siedätyshoitoa Herttoniemen Veholta ettei asiakas enää jaksa "pikku juttuihin" reagoida...
Mutta tuo oli vielä pientä.


Pitskussa varaosapuoli pelaa ok kyllä, varsinkin jos pääsee asioimaan Reijo Jokilahden kanssa.
Siinä on mies joka tietää mitä myy ja mitä on varastossa ja mitä saatavilla.
Ja jos ei tiedä, niin selvittää. Jopa sähköpostitsekin.
(Reijo on tännekin rekisteröitynyt, jos luet tämän niin suuri kiitos Sinulle asioihin paneutumisesta).
Siinä on mies paikallaan ja oikeassa kohdassa asiakkaan näkökulmasta, sillä väärää osaa häneltä tuskin saa.
Tietää ilmeisesti enemmän kuin EPC ja WIS yhteensä. Ainakin osatoimitusvarmuuden perusteella.

Jos kaikkí muu mättää, niin käynti suoraan Lommilaan.
Sieltä varastosta löytyy kaikki heti, jos ylipäätään Suomessa tavaraa on.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Ajattelin lopputuloksen olevan ainakin nopeammin valmis vaikka rahaani kuluisi muden töppeihin. Olisi pitänyt olla heti auton ostettua kovempinahkainen ja olla uskomatta satuja. Aina kun asia venyy ja aikaa kuluu hermot menee ja asiat vaikeutuvat.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

itäpyöräilijä kirjoitti:Kerkesi mennä reklamaatioaika 6kk umpeen koska olin sinisilmäinen ja uskoin vehon sanaan.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=321797
Sama tapaus ja auto?
Eli ostettu 5.2006 ja vika selvisi 9.2006?
:roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Auton sammahtelu selvisi ja autosta tuli ajettava kuitenkin joutokäynti seilasi koko ajan. Olin itse siinä uskossa että seilaus on ominaista tälle mootorityypille. Vein autoni mittariston neulojen jumituksen takia ja polttimon vaihtoon eri huoltoon jossa suoritettiin koeajo mittariston neulojen toiminnan toteamiseksi. huoltomies sanoi että konehan ei käy niin kuin pitää edes. avasi konepellin ja veti ruiskulle menevän alipaineputken irti. Ei mitään vaikutusta huoltomies sanoi olevan joutokäyntimoottori yksikössä matoja. Eli olen ollut uskossa että vehon tietämys on ollut aitoa ja auto on ollut muka kunnossa.
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Kyllä asentajissa on todella suuria eroja ,mitä taitoihin ja tietoihin tulee.
Olisi hyvä lisätä tänne kuka asentaja ja millä korjaamolla on asiantuntija niin monelta turhalta hässäkältä vältyttisiin.
Joten eikun nimet esille.
Siitähän meitä laskutetaan niin on myös oikeus saada ammattitaitoista palvelua. :D
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Tapauksissa missä on vielä tuo 6kk karanteeni päällä kannattaa toimia siten, että palauttaa auton myyjäliikkeeseen ja pyytää sieltä sijaisauton ajoon. Saavat sitten korjata miten haluavat ja jos ei ole kunnossa niin eikun auto takaisin liikkeeseen. Turha ryhtyä itse taistelemaan huollon kanssa ja kaupan purku on huomattavasti helpompaa jos eivät saa kuntoon.

Tietenkin olit soittanut edelliselle omistajalle ja kysynyt oliko autossa häikkää vaihtoon tuodessa :roll: :P
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Cmeli kirjoitti:Tapauksissa missä on vielä tuo 6kk karanteeni päällä kannattaa toimia siten, että palauttaa auton myyjäliikkeeseen ja pyytää sieltä sijaisauton ajoon.
Ja ostajan velvollisuus on ilmoittaa havaituista viosta mahdollisimman pian myyjälle, eikä vasta sitten kun vikoja on kuukausi kaupalla etsitty ja korjailtu.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
jokilre1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.05.2004 15:00
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jokilre1 »

Pitskussa varaosapuoli pelaa ok kyllä, varsinkin jos pääsee asioimaan Reijo Jokilahden kanssa.
Siinä on mies joka tietää mitä myy ja mitä on varastossa ja mitä saatavilla.
Ja jos ei tiedä, niin selvittää. Jopa sähköpostitsekin.
(Reijo on tännekin rekisteröitynyt, jos luet tämän niin suuri kiitos Sinulle asioihin paneutumisesta).
Siinä on mies paikallaan ja oikeassa kohdassa asiakkaan näkökulmasta, sillä väärää osaa häneltä tuskin saa.
Tietää ilmeisesti enemmän kuin EPC ja WIS yhteensä. Ainakin osatoimitusvarmuuden perusteella.


Nimeltämainittu kiittää nöyrästi saadusta palautteesta.

Yritän tulevaisuudessakin tehdä parhaani.

Kollegoiden puolesta muissa Vehon pisteissä pääkaupunkiseudulla ynnä Raisio, Oulu ja Tampere sanoisin, että varmasti kaikki yrittävät parhaansa, Veho nimenä jo velvoittaa tähän.....

Hyvää vuoden jatkoa ja turvallisia ajoja kaikille Foorumilaisille.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Nykypäivänä on vaikea löytää esim autokorjaajaa, joka todellakin pystyisi korjaamaan nyky auton ( koskee kaikkia merkkejä, ei pelkästään Vehoa).
Autojen tekniikka on jo niin monimutkaista, että asentajat, kuten nykyään korjaamohenkilökuntaa hienosti kutsutaan, käytännössä vaihtavat osa kerrallaan osia, niin kauan kuin todellinen vika löytyy.
Tämä on kuluttajan kannalta valitettavan kallista ja aikaa vievää.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Vaikeata kysyä edelliseltä omistajalta kun auto on tuotu saksasta. Auton vein vehoon sen takia että sieltä saisai lausunnon auton viallisuudesta jotta myyjälle olisi näyttää vioista merkkiliikkeen lausunto ja antaa mahdollisuus korjauttaa auton missä haluaa tai purkaa kaupan. myyjä kyllä tiesi käyntihäiriöstä mutta eihän kukaan halua tappiota maksettavakseen. Uskon vakaasti myyjänkin luulleen kyseessä alunperin olleen vain tukkeutuneen polttoainesuodattimen tai huonot tulpat niin kuin hän itse arveli kauppaa tehdessä. Periaate että auton on oltava ehjä jos mittarit niin näyttää on syvältä. Oikea periaate olisi ollut työnjohdon tai asentajan ajaa kunnon lenkki kaupungilla ja kuunnella kuinka joutokäynti seilaa. Ymmärrettävää on että vian selvittäminen ei ole helppoa/ nopeaa. ainut mitä olisin tarvinnut lausunto että ei kunnossa vaikka ei tiedetä mikä vaivaa. Nyt olen ajatellut että jos vehon tietäjä saa vian selville niin maksan vaikka itse osan hinnan että asia saataisiin kuntoon. muuten tykkään autostani paljon.
Avatar
steku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 13.12.2005 21:10
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja steku »

Tietenkin olit soittanut edelliselle omistajalle ja kysynyt oliko autossa häikkää vaihtoon tuodessa :roll: :P[/quote]



Kaikki ei aina kerro totuutta jos soittaa edelliselle omistajalle.ostin auton veholta vaihdokki jäi sinne. myyjä kysyi saako tuleva ostaja soittaa auton kunnosta.vastasin saa.myyjä sanoo että älä sitten moiti autoa vaikka ois jotain vikaakin että saadaan paremmin kaupaksi.näin veholla.
w203 200T cdi facelift
Avatar
Cmeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 335
Liittynyt: Ti 22.02.2005 20:52
Paikkakunta: JoesMouth

Viesti Kirjoittaja Cmeli »

Kaikki ei aina kerro totuutta jos soittaa edelliselle omistajalle.ostin auton veholta vaihdokki jäi sinne. myyjä kysyi saako tuleva ostaja soittaa auton kunnosta.vastasin saa.myyjä sanoo että älä sitten moiti autoa vaikka ois jotain vikaakin että saadaan paremmin kaupaksi.näin veholla.
Tuota, sano joku syy miksei kertoisi, paitsi tietenkin jos ei ole itse autokauppias tai kys. paikan yöntekijä. Mitä se enää ketään kiinnostaa toisten myymiset. Lisäksi syyllistyy petoksen avunantoon jos valehtelee kohteen tietoja.
ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"

-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
Avatar
steku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 13.12.2005 21:10
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja steku »

Syy,meitä on niin monenlaisia ihmisiä,itselle sattunut 2 kolaroitua uudenkarheeta autoa.vaikka olen soittanut edelliselle omistajalle ennen ostoa ja kysynyt onko kolaroitu tai maalattu.niin vastaus että ei ole.ei kaikki ole yhtä rehellisiä.näistä toinen tapaus oli sellainen että kysyin ennen ostoa että onko kolaroitu,vastaus ei,ostin ja jälkeenpäin hoksasin että takaovi oli vähän erivärinen,soitin uudestaan että miten se on kolaroitu,ei sitä ole kolaroitu vaan mopon jalkatappi vähän raapaissut niin jouduttiin maalaamaan.
w203 200T cdi facelift
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Olin autoliikkeessä mukana katsomassa yhtä pakua ja liikkeen myyjä vastasi että lain mukaan ei saada antaa edellisen omistajan puhelinnumeroita ja tietoja, katsokaa rekisteri numero ja tiedustelkaa akelta.
Avatar
capriceman
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 440
Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja capriceman »

Veho, joo :twisted:
Kun kysyin miksi tietokone on laitettu ikkunan alle räystäsvuotoon niin vastauksena oli: sellasii ne on :wink:
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

Sain veholle viimein taas ajan ja vaadin perusteelisempaa tarkastelua vian selvittämiseksi. kerroin auton joutokäynnin vaeltelusta ja että imusarjasta tietokoneboksille lähtevästä noin 6mm putkesta jonka irroittaminen ei vaikuta mitenkään käyntiin. auto palautettiin noin tunnin jälkeen ja sanottiin että on kunnossa ei vikaa. Ihmettelin suuresti että olenkohan luulotautinen ja auto kunnossa.Toisaalta kukahan ostaisi uutena autoa joka käy kuin vanha fordson jossa on pummuvikaa. soitin autosähkö Lempiselle jonka pitäisi olla huippu osaaja tällä alalla ja kerroin oireista. Sieltä annettiin yksiselitteinen vastaus että jos on kunnossa niin putken irroitus sekoittaa joutokäynnin kokonaan. pitäisi olla kuulemma alipainetta 600millibaaria muistaakseni imusarjasta. Omasta autostani putken voi vaikka pistää mehumaijaan ja ajella ilmankin ei mitään vaikutusta mihinkään. Putken tehtävä on kuulemma antaa tietoa alipaineella ruiskun ohjainyksikkoon kuormituksen mukaan. Asia on muistin varaista ei kirjattua ylös(putken tarkoitus) Nyt olen sanattoman tietämätön??? pistänköhän huutonettiin varaosiksi ilman hintavarausta. säätöyksikkö on kuulemma todella hintava. Pyytäisin ilmoittamaan jos jollakin on samanlainen auto irroittamaan letkun (vetämällä vain kiinni imusarjan välikappaleessa) ja katsomaan onko vaikutusta käyntiin. tieto olisi ensiarvoisen tärkeää koska en tiedä mitä ja ketä uskoa. Jos asialla on vaikutusta ja yksikkö on viallinen niin kuka on vastuussa väärästä diaknosoinnista aiheutuneista kuluista ja siitä että myyjäliikkeen vastuuaika on mennyt umpeen???
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Luinkohan vähän huonosti. Mulle jäi epäselväksi mikä tuo Sinun auto on? Meinaan sitä, että olisi helpompi testata omassaan, jos on edes sinnepäinkään samanlainen...

EDIT: Katsoin kristallipalloon ja se kertoi, että Sulla on C 180 -95. Mulla on samalainen -98 ja voin vilkaista sitä alkuviikosta, jos avopuoliso saapuu ehjänä sillä kotiin.
saksan rauta on lujaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 22.06.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja saksan rauta on lujaa »

kyseessä on 1995 vuosimallinen 180c .
Vastaa Viestiin