On vaihdettu bensakoneen tilalle diesel kone ja nyt tarttis tietää mistä ruiskutuspumpussa ohjataan tuota kylmänäkäynti toimintoa. Onko sähköinen vai alipaineelle. Jos sähköllä niin mikä liitin ja millaista viestiä tarvitsee. Koneen vaihtoa en ole itse tehnyt ja nyt tuntuu, että pakkosyöttö on kokoajan päällä?
-TeNu
W124 "pakkosyötön" ohjaus
W124 "pakkosyötön" ohjaus
B180CDI
Kone on 300 turbo ja siinä pumpun perässä on joku sähköinen venttiili.
Eli kuinka sitä ohjataan? Siitä lähtee kaksi johtoa. Eli kytketäänkö näihin +12V ja maa ja kuinka päin? Jos lankoja ei kytketty ollenkaan niin kumpi tilanne on pällä normaali vai pakkosyöttö?
Pumpun päällä on myös joku sähköliitin muistaakseni kolminapainen, mikä se on?
-TeNu
Eli kuinka sitä ohjataan? Siitä lähtee kaksi johtoa. Eli kytketäänkö näihin +12V ja maa ja kuinka päin? Jos lankoja ei kytketty ollenkaan niin kumpi tilanne on pällä normaali vai pakkosyöttö?
Pumpun päällä on myös joku sähköliitin muistaakseni kolminapainen, mikä se on?
-TeNu
B180CDI
Ei kai näissä 124:ssa mitään pakkosyöttöjä ole. Pakkosyötöstä tulee mieleen 60-70 luku ja Scania.
Tyhjäkäynnin säädöt kylläkin, jotka toimii joko alipaineella tai sähköllä. Kaasupoljin pohjaan niin siinä on tarpeelliset pakkosyötöt. Varsinainen pakkosyöttövipu aikoinaan lisäsi syöttöä vielä tuosta maksimi polkimen asennosta. Jos mustaa savua tulee käynnistäessä niin onko siellä ilmansaantivaikeuksia.
Tyhjäkäynnin säädöt kylläkin, jotka toimii joko alipaineella tai sähköllä. Kaasupoljin pohjaan niin siinä on tarpeelliset pakkosyötöt. Varsinainen pakkosyöttövipu aikoinaan lisäsi syöttöä vielä tuosta maksimi polkimen asennosta. Jos mustaa savua tulee käynnistäessä niin onko siellä ilmansaantivaikeuksia.
300ssa tyhjäkäynnin säätö tehdään sähköllä (ELR-järjestelmä).
se ELR-säätö vaatii toimiakseen ELR-releen. Sille releelle vedetään virta, Koneen kierroslukusignaali ja ja pumpun säätimeltä tulevat johdot. Samalla releellä saa diisselin kierroslukumittarin toimimaan.
Nykimisen esto on erikseen...
sen sähkömagneetti on pumpun perässä alareunassa.
se ELR-säätö vaatii toimiakseen ELR-releen. Sille releelle vedetään virta, Koneen kierroslukusignaali ja ja pumpun säätimeltä tulevat johdot. Samalla releellä saa diisselin kierroslukumittarin toimimaan.
Nykimisen esto on erikseen...
sen sähkömagneetti on pumpun perässä alareunassa.