w201 2.6 tulpanjohdot mistä???
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
w201 2.6 tulpanjohdot mistä???
Tarttis ostaa mitä pikimmin uudet johdot/tulpat turun seudulta. Motonet ja tarviketuonti eivät tunne 6-koneen johtosarjaa.. Ja mahtaako motonet johdot yleensä olla hyvät..?
Eli vinkkiä kiitos mistä kannattais ostaa lauantaina ko johdot?? Vehon hinnoista ei tietoa vielä...
Eli vinkkiä kiitos mistä kannattais ostaa lauantaina ko johdot?? Vehon hinnoista ei tietoa vielä...
Sakemannicäbi
ei kannata laittaa kuin alkup veholta, koska tarvikevärkeissä on ongelmia varsinkin silikooni piuhoissa. katkoo sytytystä ja pakkaset varsinkin saattaa katkasta sisältä.
tulpat kattele vaikka boschin nelikärkiset niin säästää vähän kulutuksessa
tulpat kattele vaikka boschin nelikärkiset niin säästää vähän kulutuksessa
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
KL-varaosat. edullisin laatuun nähden.. Kannattaa kysellä merteilistä myös tarjous. Soittamalla kannattaa kysyä hinnat sillä nuo päivittävät ilmeisesti aika harvoin noita nettisivun hintoja ![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Eli boschilta ei noita 4-kärkisiä vastuksettomia tulppia löydy
Berulta taas löytyy, jos sellaiset 4- kärkiset ovat välttämättömät hommata.
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Olen käsittänyt ettei missään nimessä saa pistää R- tulppia mersuun, niin kauan kuin auto on tulpanjohdoilla. Uudemmissa missä virranjakaja on korvattu puolilla, niin niissä tarvitsee taas käyttää R-tulppiajohturpe kirjoitti:ei kannata laittaa kuin alkup veholta, koska tarvikevärkeissä on ongelmia varsinkin silikooni piuhoissa. katkoo sytytystä ja pakkaset varsinkin saattaa katkasta sisältä.
tulpat kattele vaikka boschin nelikärkiset niin säästää vähän kulutuksessa
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Berulta taas löytyy, jos sellaiset 4- kärkiset ovat välttämättömät hommata.
Viimeksi muokannut Kryptonite, Pe 26.01.2007 19:49. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
220.128 Black Mirror
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
Juu tökkis tökkis taas
Eli bensansuodin eliminoitu. Ehdin jo ostaa 4-kärkitulpat... ja ne vaihtoon seuraavax ja samalla kattoo missä kunnossa tulpat on.. silikonijohdot jätin ostamatta ja merteil ei ollu auki joten piuhat uudet ens viikol. Kun kakistelu alkaa, putkesta savuttaa reilusti, eli bensaahan se lykkää polttamatta= ikäänkuin kävis silloin vajaalla? Kattellaan toi sytkäpuoli nyt sitten samalla kun pajalle illalla vielä pääsee, hohhoijaa
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Sakemannicäbi
- tuoppitoukka
- Vakiokalustoa
- Viestit: 161
- Liittynyt: To 27.07.2006 09:25
- Paikkakunta: Tornio
no pannaan tähän samaan syssyyn kerta oli tarjolla...
elis itellä kans sytkäremontti mielessä C180 -94:seen. elikkös suosittelettako samaa tähän kuin edelliseen että orkkis luotettavin? ja onko noilla 4-kärkisillä suurikin ero perinteisiin verrattuna ja pitääkö olla R-tulbat. hin taluokkakin kiinnostais luonnollisesti :wink:
elis itellä kans sytkäremontti mielessä C180 -94:seen. elikkös suosittelettako samaa tähän kuin edelliseen että orkkis luotettavin? ja onko noilla 4-kärkisillä suurikin ero perinteisiin verrattuna ja pitääkö olla R-tulbat. hin taluokkakin kiinnostais luonnollisesti :wink:
C200 CDi sport -00
Corolla 1.3 -94
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
Corolla 1.3 -94
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
C180 -94
Nissan Bluebird -87 "peltimiehen painajainen"
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
En ostanut tulpan johtoja koska mitattiin vanhat ja todettiin ne kaikin puolin ehjiksi. Suuttimet saattaa tökkiä nykybensalla näissä vanhemmissa, hartsiintuu nääs moottoripyörässäkin talven jäljiltä.. Ja siinä sitten putsattiin kaasareita ja kirottiin nykyisiä 'puhtaita' bensoja!
Siis tulpat nyt nelikärkiset ja käynti kaunistui vaihdon jälkeen
Ostan vielä lisäainetta suuttimien putsaukseen ja katselen sitten miten pelaa.. Nyt toista päivää ilman tökkimistä ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Niin ja avattiin virranjakajan kansi. Putsattiin hiilipölyt, keskihiili hieman kulunut, mutta takaisin kiinni kun ei uusiakaan la illal saa..
Siis tulpat nyt nelikärkiset ja käynti kaunistui vaihdon jälkeen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Niin ja avattiin virranjakajan kansi. Putsattiin hiilipölyt, keskihiili hieman kulunut, mutta takaisin kiinni kun ei uusiakaan la illal saa..
Sakemannicäbi
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Onko C-sarjalainen vielä tulpanjohdoilla? Jos löytyy vielä johdot ja virranjakaja, niin ehdottomasti älä pistä R-tulppia autoon.. Hommaa jostain alkuperäiset tai vastaavat vastuksettomat tulpat. 4-kärkisillä ei ilmeisesti ole mitään muuta eroa kuin pidempi vaihtoväli..tuoppitoukka kirjoitti:no pannaan tähän samaan syssyyn kerta oli tarjolla...
elis itellä kans sytkäremontti mielessä C180 -94:seen. elikkös suosittelettako samaa tähän kuin edelliseen että orkkis luotettavin? ja onko noilla 4-kärkisillä suurikin ero perinteisiin verrattuna ja pitääkö olla R-tulbat. hin taluokkakin kiinnostais luonnollisesti
220.128 Black Mirror
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
M102-moottoroidussa W123:ssani hyvin pelaa 4-kärkitulpat. Eipähän tarvinnut tarkistella kärkivälejä asennettaessa ja kai noilla vähän pidempään ajaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
En ole sanonut missään vaiheessa että ehdottomasti ei 4-kärkitulpille, vaan ehdottomasti ei R-tulpille (resistance), jos kysessä on vanhempi sytysratkaisu, sillä nuo R-tulpat käy sytytysboxin päälle tuossa tapauksessa, koska vastukset sijaisevat tulpanjohdoissa tällöin. Uusimmissa sytytysjärjestelmissä taas pitää käyttää R-tulppia. Toivotaan että kaikki ymmärsivät..biglimited kirjoitti:Siis mihin perustuu tämä ehdoton ei 4-kärkisille tulpille...? Omassa käynti ainakin parani ja starttaakin nätisti eli mitämitä..?
220.128 Black Mirror
Minäkin haluan liittyä tähän suomentajien joukkoon...Kryptonite kirjoitti:En ole sanonut missään vaiheessa että ehdottomasti ei 4-kärkitulpille, vaan ehdottomasti ei R-tulpille (resistance), jos kysessä on vanhempi sytysratkaisu, sillä nuo R-tulpat käy sytytysboxin päälle tuossa tapauksessa, koska vastukset sijaisevat tulpanjohdoissa tällöin. Uusimmissa sytytysjärjestelmissä taas pitää käyttää R-tulppia. Toivotaan että kaikki ymmärsivät..biglimited kirjoitti:Siis mihin perustuu tämä ehdoton ei 4-kärkisille tulpille...? Omassa käynti ainakin parani ja starttaakin nätisti eli mitämitä..?
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Jos tulpanjohdot on alkuperäiset, on niissä jokin tietty ominaisvastus (R1)
Alunpitäen Günther on laskeskellut virran, jännitteen ja kokonaisresistanssin, joka syntyy alkuperäisten sytytysjohtojen ja VASTUKSETTOMIEN sytytystulppien kanssa.
Näin kokonaisuus - sisältäen puolan, sytytysohjausyksikön, virranjakajan ym. himmelit on tasapainossa ja järjestelmä toimii luotettavasti kaikissa olosuhteissa kaikilla kierrosalueilla.
Nyt jos järjestelmää muutetaan vaihtamalla sinne R-tulpat, joissa on lisävastus (R2) on kokonaisvastus suurempi, kun mitä HraG oli laskeskellut (R1+R2), jolloin sytytysjärjestelmän virrankulutus on suurempi, kun mitä se on suunniteltukaan. (Virta = Jännite jaettuna Resistanssilla)
Se vaikuttaa kipinän voimakkuuteen ja saattaa myös aiheuttaa kipinän heikkenemistä entisestään korkeilla kierroslukualueilla - puhumattakaan muun sytytyselektroniikan rasittumisesta.
(Tämä on ihan yksinkertainen asia, mutta odottakaahan kun minä sen selitän....
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
- biglimited
- Vakiokalustoa
- Viestit: 397
- Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
- Paikkakunta: Turku
Joo kuulostaa ihan ymmärrettävältä. Ihmetyttää vaan että varaosalistojen mukaan nämä bosch 4-kärkiset menisivät vanhempiinkin mersuihin..?
Ja käyttäjät olleet tyytyväisiä.. Onko näillä siis käytännön merkitystä vai huomaako eroa osien nopeampana loppumisena? Vai onko ero lähinnä teoriassa toimiva niinkuin nämä pilkunviilausjutut (tätä en siksi vielä nimitä) yleensä olleet
Ihan kiva olis kuulla jos jollain on jotain negatiivista ilmennyt noilla tulpilla?
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ihan kiva olis kuulla jos jollain on jotain negatiivista ilmennyt noilla tulpilla?
Sakemannicäbi
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kyllähän boschin liikkeessä yrittivät minullekin myydä noita R-tulppia väittäen että käy. Boschilta ei noita 4-kärkisiä löytynyt vastuksettomina.. Noita tulppia ei valmisteta autokohtaisesti vaan standardien mukaan, että pitäisi käydä lukuisiin autoihin sama tulppa.
Voi olla että tässä tapahtuu pieniä väärinkäsityksiä myös boschin päässä.
Noh ostin sitten vakio tulpat tilaamalla. Jotka maksoivat hunajaa..
Jos noita 4-kärkisiä haluaa, niin berun valmistamia löytyy myös vastuksettomina. Kannattaa tutustua. Veholta kannattaa hakea jos ei jaksa perehtyä tulppiin.. Ne lyö aika varmasti oikeanlaiset tulpat käteesi.
Ps: Mesedesi hienosti selitetty
Jos nyt ei menny viesti perille, niin ei mene ollenkaan..
Voi olla että tässä tapahtuu pieniä väärinkäsityksiä myös boschin päässä.
Noh ostin sitten vakio tulpat tilaamalla. Jotka maksoivat hunajaa..
Jos noita 4-kärkisiä haluaa, niin berun valmistamia löytyy myös vastuksettomina. Kannattaa tutustua. Veholta kannattaa hakea jos ei jaksa perehtyä tulppiin.. Ne lyö aika varmasti oikeanlaiset tulpat käteesi.
Ps: Mesedesi hienosti selitetty
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
220.128 Black Mirror
Kyllä kaavalla I=U/R eli virta = Jännite jaettuna Resistanssilla, niin mitä isompi resistanssi niin sitä pienempi on virta.Nyt jos järjestelmää muutetaan vaihtamalla sinne R-tulpat, joissa on lisävastus (R2) on kokonaisvastus suurempi, kun mitä HraG oli laskeskellut (R1+R2), jolloin sytytysjärjestelmän virrankulutus on suurempi, kun mitä se on suunniteltukaan. (Virta = Jännite jaettuna Resistanssilla)
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Joo, taas kerran meni puurot ja vellit sekasin...anmi1981 kirjoitti:Kyllä kaavalla I=U/R eli virta = Jännite jaettuna Resistanssilla, niin mitä isompi resistanssi niin sitä pienempi on virta.Nyt jos järjestelmää muutetaan vaihtamalla sinne R-tulpat, joissa on lisävastus (R2) on kokonaisvastus suurempi, kun mitä HraG oli laskeskellut (R1+R2), jolloin sytytysjärjestelmän virrankulutus on suurempi, kun mitä se on suunniteltukaan. (Virta = Jännite jaettuna Resistanssilla)
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Mesedesi kirjoitti:Joo, taas kerran meni puurot ja vellit sekasin...anmi1981 kirjoitti:Kyllä kaavalla I=U/R eli virta = Jännite jaettuna Resistanssilla, niin mitä isompi resistanssi niin sitä pienempi on virta.Nyt jos järjestelmää muutetaan vaihtamalla sinne R-tulpat, joissa on lisävastus (R2) on kokonaisvastus suurempi, kun mitä HraG oli laskeskellut (R1+R2), jolloin sytytysjärjestelmän virrankulutus on suurempi, kun mitä se on suunniteltukaan. (Virta = Jännite jaettuna Resistanssilla)
Ajatus on tärkeä..
Virtaahan sytyspuolessa muutenkaan ole paljoa (puola takaa sen). kysessähän on isot jännitteet. Mutta tosiaan vastuksellisella tulpalla saadaan aikaisesti muistikolmion mukaan pienempi jännite ja virta. (korjattu)
Viimeksi muokannut Kryptonite, To 01.02.2007 07:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
220.128 Black Mirror
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Eikö boschin vastuksettomat tulpat tunnista siitä, että tulpan tyyppinumerosta ei löydy R kirjainta? esim omissa tulpissa FR8DC+ (vastuksellinen) F8DC4 (vastukseton).. Minusta tuntu menevän näin boschilla, mutta en mene takuuseen..Hemingway kirjoitti:Seuraa tyhmä kysymys:
Onko Boschin vastuksettomissa tulpissa ollenkaan väriraitoja/vastuksillisissa vastaavasti raidat löytyy?
220.128 Black Mirror