W124 takapyöränlaakerisarjat?
W124 takapyöränlaakerisarjat?
Moro!
Onko kokemuksia erimerkkisistä takapyöränlaakereista? Kävin nopean kierroksen eri varaosaliikkeissä ja tarjolla alkaen Romanialaisesta sarjasta h. 29 e.
Matkaan tarttui HighLevel laakerisarja h. 39 e, jossa oli FAG:n (germany) tekemä laakeri sekä seeger-rengas ja lukkomutteri.
SKF sen kai olla pitäisi, mutta kun ei tullut vastaan missään ja on kait kalliimpikin. KL:n sivuilla olevassa 60 e sarjassa näyttäisi olevan lisäksi kasa uusia pultteja.
Laitetaanko FAG pesään vai viedäänkö takaisin kauppaan?
Onko kokemuksia erimerkkisistä takapyöränlaakereista? Kävin nopean kierroksen eri varaosaliikkeissä ja tarjolla alkaen Romanialaisesta sarjasta h. 29 e.
Matkaan tarttui HighLevel laakerisarja h. 39 e, jossa oli FAG:n (germany) tekemä laakeri sekä seeger-rengas ja lukkomutteri.
SKF sen kai olla pitäisi, mutta kun ei tullut vastaan missään ja on kait kalliimpikin. KL:n sivuilla olevassa 60 e sarjassa näyttäisi olevan lisäksi kasa uusia pultteja.
Laitetaanko FAG pesään vai viedäänkö takaisin kauppaan?
S204 C220CDI (exät W203 C200CDI, S124 E300TDT, W124 E200D ja W124 200D)
Osaa olla joslus tiukassa takapyörän laakeri. Rakentelin tuollaisen "juntan", jolla sain farkun takalaakerin irti. Ilman sitä tehtävä tuntui mahdottomalta. Toinen puoli oli lähes irti. Tarvittiin vain pari junttausta, mutta toisella puolella meinasi loppua usko ja voimat kesken. Irtosi suunnilleen 1/10 osa milli/junttaus.
http://www.aijaa.com/viewer.php?id=245791
http://www.aijaa.com/viewer.php?id=245791
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Yksi vaihtoehto on ottaa koko napa irti tukivarsista ja kiikuttaa prässiin jos sellainen tuttavapiiristä sattuu löytymään.Kyllähän se jonkunlaisen erikoistyökaulun tekemälläkin vaihtuu,kovassa osaa joskus olla.Sedaniin noita vaihdellut itse tehdyllä kokoelmalla erilaisia levyja/kierretankoa.
Itse olen yhden kerran vaihdattanut farmarin pyörän laakerin,siinä kun ne on vielä huomattavasti tiukemassa.Puolen vuoden ajelun jälken laakeri oli taas loppu joten itse joutui senkin homman tekemään että sai kunnollisen
Prässissä lähti helposti..
Itse olen yhden kerran vaihdattanut farmarin pyörän laakerin,siinä kun ne on vielä huomattavasti tiukemassa.Puolen vuoden ajelun jälken laakeri oli taas loppu joten itse joutui senkin homman tekemään että sai kunnollisen

Meillä mun isä teki sellaisen noin 15kg painavan kiskaisu ulosvetimen ja sillä vaihdettiin ex mersuun ja nykyiseen ooppeliin laakerit mutta joskus ne on
todella lujassa. Ooppeliin kun vaihdettiin kuskin puoleista noin kuukausi sitten eikä ollut laakerin kunnosta päätellen vaihdettu ikinä niin siinä hajos 2 kertaa ulosvetäjä ja sitä paukutettiin noin 10min putkeen irti. Mersuun tuossa SKF:n sarjassa tulee noi jarrusatulan pultit mukana. Halvimmalla olis varmaan saanu jostain laakeri liikkeestä Lapualla on ainakin yks erittäin hyvä liike josta löytyisi varmasti.Ooppeliin hommattiin sieltä ja maksoi 50 egee kappale (SKF) kun taas ooppelin liikkeessä 120 egee kappale että kovat on pojilla katteet varaosissa merkkiliikkeessä

Baijerilainen Mutteri Wiritys
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
No ei se nyt niiiiiiin paha oo.
Koko napa suosiolla irti (säästätä loppupeleissä aikaa) ja prässillä vanha pois ja uus tilalle.
Vaihoin aikanaan entiseen 124:seen ja ei se nyt ylitsepääsemätön savotta ole. On nii v-mäisempiäkin
Koko napa suosiolla irti (säästätä loppupeleissä aikaa) ja prässillä vanha pois ja uus tilalle.
Vaihoin aikanaan entiseen 124:seen ja ei se nyt ylitsepääsemätön savotta ole. On nii v-mäisempiäkin

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
ostin vehosta aikoinaan noin 100e työkalun joka käy 114,115,116,123 koristen takalaakerin kiristykseen ja avaukseen ja tein vanhasta jarrulevystä ja putkesta navan pitimen jolla pitää vastaan napaa kiristäessä kun tukivarsi on autossa 124 en tiedä se on niin uusi auto w187 sai laakerin aleksiskivenkadulta laakeri systens liikkeestä 20e kpl w123 w115 w 116ym laakerit on noin 40e -60e sisältää sarjasta riippuen tiivisteen lukkomutterin 2 kartio rullalaakeria ym sälää
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Mercedes-Benz TN 207 '83
Mercedes-Benz 300 D W123 '82 Vaimon auto
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
NSU OSL 351 '39
Zundapp KS 750 `44
BMW R 35 '49
Ariel Square Four MK 2 1000 ´54
Ariel Square Four MK 2 1000'56
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Ariel Square Four MK 1 1000 '50 Vaimon Mp
Ducati Desmo 450 ,72 Vaimon Mp