W124 puskuriprojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

W124 puskuriprojekti

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Kävin tuossa hakemassa W211:n porokolaripuskurin ja aloin suunnitella alalaidan istuttamista 124:n puskuriin. Kuvia tulee kunhan saan projektin vähä paremmin aluilleen. Onkohan kukaan aikasemmin tehny samanlaista? "Väyrysen" puskuria ainakin on liitetty yykaaneloseen mutta miten tuota 211;sta...
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Nyt on halkeamat "muovihitsattu" umpeen. Huomenna alalaitaan uretaania ja sitte lasikuitua puuttuvaan kohtaan. Kuvassa näkyy punaiset viivat mistä oli tarkotus laittaa poikki ja liittää 124:n listan alapuolelle.
http://i132.photobucket.com/albums/q18/ ... 1169493607
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

lasikuidullako meinasit liitosen tehdä?
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Ei ole vielä ihan varmaa siitä mutta suunnitelmissa oli Wurthin liimatiivistemassa väliin, väliaikaisesti ruuvilla kiinni. Sitten kuidutus päälle. Tein yhdet Opelin muovihelmat+lasikuituhelmat näin niin hyvin on kestäny.
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Ei ole vielä paljoa puskuri edistyny mutta alkaa pikkuhiljaa hahmottua minkänäkönen tulee. Pitää vielä leikata ylimääräset kiinnikkeet ja muut pois että saa tarkemmin sovittaa ja kaventaa tuota alalaitaa.
Kuva
Kuva

Kuvat on vähä huonoja kun on kamerapuhelimella otettuja.
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Nyt on alalaita kasattu ruuveilla paikoilleen. Sikaflexiä tai wurthin massaa pitää laittaa vielä väliin. Kommentteja?
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
maxy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Su 28.11.2004 20:35
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja maxy »

Kyllähän siitä hieno tulee, nuorennusleikkaus 124:lle! Kyllä hyvin istuu nuo osat keskenään, itse ajatellut kans etsiä 211 puskimen 210, kun on tuo facelift-puskuri jo kokeiltu. Tuleekos muuta lisuketta: sumuvalot, takapuskuriin muutosta, helmaa? Yleensä nälkä kasvaa syödessä :D

T: Maxy
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

No tämän näkönen auto on nyt.
Kuva
Kuva

Kyllähän sitä varmaan jotain muutaki tulee laiteltua. E-look takapaneelin oon jo tilannu ja kristallivilkut eteen ku tuo nykynen kuskinpuolen vilkku on jo vähän rikki. 17" alut on kans kesäksi hommattuna.
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse »

Teitkö tuon muovihitsauksen kolvilla vai kuumailmapuhaltimella? Itse kokeilin joskus korjata kolvilla muovihitsaamalla muutamia sisustan muoviosien halkeamia, mutta liitoksesta tuli jäähdyttyään todella hauras. Käytin kyllä lisäaineena muovia samasta kappaleesta ja liitoksesta tuli ihan hyvän näköinen mutta ei se mitään kestänyt. Olisi nyt tarkoitus koittaa kuumailmapuhaltimella uudestaan ja sen takia kyselen.
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Kolvilla tein. Tarpeeksi kuuma kolvi, poikkipäin halkeamaan nähden painelen vieriviereen n.puolet muovinpaksuudesta "viiltoja". Sen jälkeen vaan tasaus halkeaman suuntaisesti. Tietenkään tuo ei sovi kaikille muovilaaduille. Hyvin on tähän asti kaikki tuommoset korjaukset kestäny.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12789
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ite oon aina kans tuota muovihitsaamista miettinyt , omat kokeilut ihan samat kuin jessellä, eli vaikka kuinka tekis "tukevaa" saumaa niin liitoksesta tulee hauras. Juottimen kanssa olen siis tokkuroinut....

onko ollut sopimatonta muovilaatua vai mitäs hittoa :lol: saako siitä saumasta sellaisen että kestää vääntymistä ja kolhua jos muovi on "hitsattavaa laatua" ????
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Jaa-a. Aikoinaan korjasin noin kevarin katteet ku sattu pikku kämmi :oops: Ne kesti kyllä vääntelyä jne. En oo kyllä ite vielä törmänny korjauksissa semmosiin muoveihin että hajoais. Tietenki semmonen ihan kova muovi voi murtua uudestaan vaikka vierestä.
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Sovitin puskuria paikoilleen ja vaatii vielä aika paljo muokkausta että saa sopimaan kunnolla paikoilleen. Ainakin alalaitaa pitää kääntää "sisäänpäin" varmaan n.10cm ettei näytä liikaa tuommoselta huulelta. Ja sit toi kaaren laita pitää vielä muokata erinlaiseksi.
Kuva
Kuva
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

petrikar kirjoitti:Nyt on alalaita kasattu ruuveilla paikoilleen. Sikaflexiä tai wurthin massaa pitää laittaa vielä väliin. Kommentteja?
Kyllähän tuosta erilainen päivyts tulee, saattaa sotin alkaa kaipaamaan muitakin "moderneja" osia tuon jatkeeksi. :wink:

Sopiiko kromikaaret vielä tuono "2000-lookkiin"?

Itse olen puskureita 100w kolvilla kolvaillut kasaan, ja tähän mennessä on kyllä aina tullut pitävä sauma, mutta eiväthän kaikki muovilaadut tosiaan ole "hitsattavissa". Lisämateriaalihan saumaan pitää olla aina samaa muovia, jos toivoo sen kiinni jäävän, eli vuolee lastuja vaikka jostain kohdasta mikä ei jää näkyviin.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
petrikar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 867
Liittynyt: Ti 01.08.2006 22:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja petrikar »

Voihan se olla että nuo kromikaaret joutuu päästelee pois :D Kyllä siihen varmaan jotai muutakin 2000 lookkia vois laittaa...mitenhän sais sen takapuskurin edullisesti jostain :wink:
Vastaa Viestiin