124 perästä naputus
124 perästä naputus
No niin, eli W124 200D vuodelta -86 alkoi naputtamaan takapäästä.
Kuuluu ainoastaa silloin, kun on veto päällä ja paino vähän siirtyneenä oikealle puolelle, esim. vasemmalle kääntyvässä mutkassa. Ääni kuuluu ehkä oikealta puolelta, mutta ei kuitenkaan mitenkään selvästi.
Auttakaa hyvät ihmiset!!
Kuuluu ainoastaa silloin, kun on veto päällä ja paino vähän siirtyneenä oikealle puolelle, esim. vasemmalle kääntyvässä mutkassa. Ääni kuuluu ehkä oikealta puolelta, mutta ei kuitenkaan mitenkään selvästi.
Auttakaa hyvät ihmiset!!
Ois kiva tietää, mikä löytyy vian aiheuttajaksi, mulla sama ongelma ja tuntuu, että kuuluu enempi täydellä kuormalla, joten olen epäillyt, että pakoputki heiluessaan pitää ääntä.teme-O kirjoitti:Joo, kyllä mä olen sitä takapyörää pyöritelly, mutta ei siinä oikein tunnu välystä eikä siinä sellaista laakerirohinaakaan tunnu.
No, täytyy taas tänään mennä talliin tutkailemaan...
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43
Minä uskon kans, että pyöränpultit on liian pitkät, itellä sama vika. Onko muuta korjausta kuin hommata lyhyemmät pyörän pultit??ecco kirjoitti:Varmista ettei takapyörän pultit ole liian pitkät , ne saattaa lievästi hangata käsijarrukenkiin ja aiheuttaa ko äänen.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
No ennen kuin satutat sillä rautasahalla itseesi, niin mieti sitä, että motonetissa pyöränpultit maksaa 1.01€/kpl. Ei varmaan paljoa kalliimpaa oo tarvikeliikkeessäkään kun samalta toimittajalta kuitenkin tulee.tapve kirjoitti:No perhana, miks en tuota ite huomannut, eiku rautasahan ostoonRaine kirjoitti:Lyhennä niitä vanhoja.tapve kirjoitti:Onko muuta korjausta kuin hommata lyhyemmät pyörän pultit??
On aika veemaista lyhennellä rautasahalla 10kpl 10.9 kovuudella olevia pyöränpultteja. Ainakin asennusjuomaa menee helposti noiden pulttien hinnan verran.
totta puhut! Vitsinä asian heitinkin, mutta kun olet noin viisas, niin kerroppa täytyykö mun yhden liian pitkän pultin kanssa sinne kauppaan astella.. vai kuinka ois fiksua asian suhteen edetä?janimat kirjoitti:No ennen kuin satutat sillä rautasahalla itseesi, niin mieti sitä, että motonetissa pyöränpultit maksaa 1.01€/kpl. Ei varmaan paljoa kalliimpaa oo tarvikeliikkeessäkään kun samalta toimittajalta kuitenkin tulee.tapve kirjoitti:No perhana, miks en tuota ite huomannut, eiku rautasahan ostoonRaine kirjoitti:Lyhennä niitä vanhoja.tapve kirjoitti:Onko muuta korjausta kuin hommata lyhyemmät pyörän pultit??
On aika veemaista lyhennellä rautasahalla 10kpl 10.9 kovuudella olevia pyöränpultteja. Ainakin asennusjuomaa menee helposti noiden pulttien hinnan verran.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Niistä pitkistä pulteista vielä:
Jos autossa on liian pitkät pultit, niin pultit ovat väärän malliset. Jos autossa on alumiinivanteet, niin tarkistakaa siinä tapauksessa, että kanta on saman mallinen kuin vanteessa. Pulteissa voi olla pallokanta tai kiilakanta ja sen tulisi olla samanmuotoinen kuin vanteen vastinpinta. Muuten menee vanne paskaksi ja kiristys oikeaan momenttiin voi olla hankalaa.
Alkuperäinen pulttisarja maksaa kai enemmän kuin euron pultilta ja noissa tarvikepulteissa voi olla väärä pituus, väärä kovuus ja sitkeys ja väärä muoto. Tarvikepultit sopivat lähinnä tarvikevanteisiin tai peltivanteisiin.
Jos autossa on liian pitkät pultit, niin pultit ovat väärän malliset. Jos autossa on alumiinivanteet, niin tarkistakaa siinä tapauksessa, että kanta on saman mallinen kuin vanteessa. Pulteissa voi olla pallokanta tai kiilakanta ja sen tulisi olla samanmuotoinen kuin vanteen vastinpinta. Muuten menee vanne paskaksi ja kiristys oikeaan momenttiin voi olla hankalaa.
Alkuperäinen pulttisarja maksaa kai enemmän kuin euron pultilta ja noissa tarvikepulteissa voi olla väärä pituus, väärä kovuus ja sitkeys ja väärä muoto. Tarvikepultit sopivat lähinnä tarvikevanteisiin tai peltivanteisiin.
Tarkoitatko alkuperäisillä kenties mersun omien aluvanteiden(alkuperäisten) pultteja?JarkkoN kirjoitti:Niistä pitkistä pulteista vielä:
Jos autossa on liian pitkät pultit, niin pultit ovat väärän malliset. Jos autossa on alumiinivanteet, niin tarkistakaa siinä tapauksessa, että kanta on saman mallinen kuin vanteessa. Pulteissa voi olla pallokanta tai kiilakanta ja sen tulisi olla samanmuotoinen kuin vanteen vastinpinta. Muuten menee vanne paskaksi ja kiristys oikeaan momenttiin voi olla hankalaa.
Alkuperäinen pulttisarja maksaa kai enemmän kuin euron pultilta ja noissa tarvikepulteissa voi olla väärä pituus, väärä kovuus ja sitkeys ja väärä muoto. Tarvikepultit sopivat lähinnä tarvikevanteisiin tai peltivanteisiin.
Ne on erilaisia kuin norm aluvanteissa yleensäja niitä ei saa kai kuin veholta.taisivat maksaa jotain 3-4€ kpl
edesmennyt
W201
W201