
Mikä/minkä anturi tämä mahtaa olla.. 2.3 8V Bensiini...
Mikä/minkä anturi tämä mahtaa olla.. 2.3 8V Bensiini...
Eli mikähän anturi tuo mahtaa olla (joku lämpö)ja minkä toimintaan vaikuttaa? Ja anturihan on tuo oikeen laitimmainen!!


Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
tarkkana jos anturin vaihtaa niin alkuperäinen on 100 celsiusta , ei kannata laittaa 88-asteista koska silloin flekti on lähes koko aika päällä ja vie aika paljon tehoja sekä lisää kulutusta
W210 290 TD 1996 "nykyinen"
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
"melkeen"voisin sanoo että alipainesäätimelle tulee letku imusarjasta ja toi anturi liittyy kaasujen kierrätykseen,toinen menee kaasuläpän viereen ja toinen lokarin reunaan ja siitä hiilipöntölle.Villejä veikkauksia kun näyttää olevan just samat palikat kun omassa 124 

aina vaan fixataan :) 230te -86
Tästäpä johtuen auto onkin tekniikan vaihto...aomh kirjoitti:keskimäinen mokkula on anturi joka ilmeisesti aukeaa 60 asteessa. siitä pääsee alipaine sytytyksen ennakkosäätimelle joka on virranjakajan kyljessä. ps. w201 2.3E valmistus alkoi vasta 9/85.


Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Osuit asian ytimeenPietu71 kirjoitti:"melkeen"voisin sanoo että alipainesäätimelle tulee letku imusarjasta ja toi anturi liittyy kaasujen kierrätykseen,toinen menee kaasuläpän viereen ja toinen lokarin reunaan ja siitä hiilipöntölle.Villejä veikkauksia kun näyttää olevan just samat palikat kun omassa 124
se on juurikin se.
edesmennyt
W201
W201
Vielä tälläinen "hölmö" kysymys olisi. Tutkailin tuossa kytkentäkaaviota juuri lämpötila-anturien kohdalta ja löysin vähän itselleni ristiriitaista tietoa. Allaolevassa kuvassa moottorin lämpötila-anturi (21) olisi johdotettu eculle vain yhdellä johdolla ja sitten tuo anturi, mille menee 2 johtoa olisi solenoidiventtiili(32). Tämä johdotettu kuvan mukaan eculle 2:lla johdolla...??? Toisin, kuin mitä ekaan postaukseeni oli vastailtu..

Ja sitten tuossa alemmassa kuvassa kytkiksestä olisi erikseen "termostaattikatkaisin" (12) magneettikytkimelle, jossa tämä katkaisin antaisi miinuksen viskon mangeettikytkimelle??? Onko ihan hakuammuntaa, vai kuinka? Jos joku nyt viisastaisi tyhmää, niin saisin mielenrauhan. Lähinnä kiinnostaa tuo, että mikä tuo ylemmässä kuvassa oleva 1-säikeinen lämpötila-anturi on??? Toki ennen kuvia tekstissä sanotaan, etteivät kuvat ole kuin "yleisesti" tehtyjä, eli mallikohtaisia poikkeuksia/eroavuuksia voi olla. Ja sen tiedän, ettei se ole mittariston lämpötila-anturi.


Ja sitten tuossa alemmassa kuvassa kytkiksestä olisi erikseen "termostaattikatkaisin" (12) magneettikytkimelle, jossa tämä katkaisin antaisi miinuksen viskon mangeettikytkimelle??? Onko ihan hakuammuntaa, vai kuinka? Jos joku nyt viisastaisi tyhmää, niin saisin mielenrauhan. Lähinnä kiinnostaa tuo, että mikä tuo ylemmässä kuvassa oleva 1-säikeinen lämpötila-anturi on??? Toki ennen kuvia tekstissä sanotaan, etteivät kuvat ole kuin "yleisesti" tehtyjä, eli mallikohtaisia poikkeuksia/eroavuuksia voi olla. Ja sen tiedän, ettei se ole mittariston lämpötila-anturi.

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Terve,
Tuo lämpötila-anturi numero 21 (B11) ei liity mitenkään tuulettimen ohjaukseen. Sen avulla suihkun boksi haistelee moottorin lämpötilan, jotta se voi säätää seosta moottorin lämpötilan mukaan. Se löytyy ensimmäisen viestin kuvasta venttiilikopan pultista koilliseen. Anturiin on integroitu sekä suihkun- että sytytyksen boksin anturit ja siksi siihen näyttää menevän kaksi johtoa. Molemmat anturit maadoittuvat runkoon. Mainitsemasi solenoidiventtiili 32 (Y1) on määräjakajan kyljessä oleva paine-eron säädin (electro-hydraulic actuator – EHA). Tuon avulla boksi sovittelee seosta kohdalleen.
Alemmassa kuvassa on tosiaan tuulettimen magneettikytkin 9 (Y2) ja sen lämpökatkaisin 12 (S25/1). Jossakin mallissa katkaisin on kaksinapainen ja se on magneetin "yläpuolella" eli se ei maadoita magneettia vaan kytkee sille plussan.
t.
Risto
Tuo lämpötila-anturi numero 21 (B11) ei liity mitenkään tuulettimen ohjaukseen. Sen avulla suihkun boksi haistelee moottorin lämpötilan, jotta se voi säätää seosta moottorin lämpötilan mukaan. Se löytyy ensimmäisen viestin kuvasta venttiilikopan pultista koilliseen. Anturiin on integroitu sekä suihkun- että sytytyksen boksin anturit ja siksi siihen näyttää menevän kaksi johtoa. Molemmat anturit maadoittuvat runkoon. Mainitsemasi solenoidiventtiili 32 (Y1) on määräjakajan kyljessä oleva paine-eron säädin (electro-hydraulic actuator – EHA). Tuon avulla boksi sovittelee seosta kohdalleen.
Alemmassa kuvassa on tosiaan tuulettimen magneettikytkin 9 (Y2) ja sen lämpökatkaisin 12 (S25/1). Jossakin mallissa katkaisin on kaksinapainen ja se on magneetin "yläpuolella" eli se ei maadoita magneettia vaan kytkee sille plussan.
t.
Risto
E500 – 211.070
Juuri tuon tapaista epäilinkin. Kiitoksia vain viisastuksestasi! Sen tiesin ettei tuo 21 ole millään lailla tekemisissä tuulettimen kanssa. Mutta noiden napojen määrä tuossa lämpötila-anturissa oli se mikä sai kysymysmerkin päähän. Mutta kiitos kovasti!!Roisto kirjoitti:Terve,
Tuo lämpötila-anturi numero 21 (B11) ei liity mitenkään tuulettimen ohjaukseen. Sen avulla suihkun boksi haistelee moottorin lämpötilan, jotta se voi säätää seosta moottorin lämpötilan mukaan. Se löytyy ensimmäisen viestin kuvasta venttiilikopan pultista koilliseen. Anturiin on integroitu sekä suihkun- että sytytyksen boksin anturit ja siksi siihen näyttää menevän kaksi johtoa. Molemmat anturit maadoittuvat runkoon. Mainitsemasi solenoidiventtiili 32 (Y1) on määräjakajan kyljessä oleva paine-eron säädin (electro-hydraulic actuator – EHA). Tuon avulla boksi sovittelee seosta kohdalleen.
Alemmassa kuvassa on tosiaan tuulettimen magneettikytkin 9 (Y2) ja sen lämpökatkaisin 12 (S25/1). Jossakin mallissa katkaisin on kaksinapainen ja se on magneetin "yläpuolella" eli se ei maadoita magneettia vaan kytkee sille plussan.
t.
Risto
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00