Mersu 250d vm-88 ja monta murhetta..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Kassu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Pe 17.03.2006 17:03
Paikkakunta: Lahti

Mersu 250d vm-88 ja monta murhetta..

Viesti Kirjoittaja Kassu »

Ensinnäkin savutus kiihdytyksessä on aika voimakas ja väriltään tumman harmaata.Öljyä se ei syö eikä nesteitä.Sitten ilmeisesti hehkut palanu kun valo ei pala ja ei kylmänä käynnisty.Onko ne kovin vaikea vaihtaa?Pakki ei mene päälle jos auto käynnissä ja muut vaihteet rusahtaa jos vähänkin nopeammin vaihtaa.Kytkin irrottaa melkein lattian rajasta.Oisko tuo kytkin syynä rusahtamiseen?
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: Mersu 250d vm-88 ja monta murhetta..

Viesti Kirjoittaja Jube »

Taitaa savutella ihan nafta savua = joku joskus vääntänyt syöttöä isommalle :arrow: ei kannata huolestua. Enemmän savua, enemmän kulkua :wink:

Hehkutuksen releboksi on luultavimmin rikki jos valo ei syty ollenkaan eikä hehkuta. Helppo vaihtaa ja maksaa jokusen kympin.

Vaihteet varmaan rusahtaa ja pakki ei mene päälle juurikin kytkimen takia. Kytkimessä voi olla ihan vain ilmaa. Tsekkaa kytkin ennenkuin rikot laatikon :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
peekoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 09.12.2006 21:32

Viesti Kirjoittaja peekoo »

Jos ilmavaivoja ei kytkimessä ole ja työsylinterin liike normaali, niin on kytkinasetelman levyjousi halki. Oli sama oire sprintterin kytkimessä vuosi sitten ja vika tuossa. On muuten selvä laatuvirhe. (karkaisun jälkeinen päästöhehkutus tehty väärin tai puuttuu säästösyistä).
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Syy savutukseen saattaa toki olla pumpusta laitettu syötön lisäys. Syy voi myös olla karstoittuneet ja kusevat suuttimet.
Vie jollekkin diesel huoltamolle niin ne tarkistavat suuttimien sumutuksen ja säätävät avutumispaineet kohdalleen. Jos moottorilla on ajettu vähäkin enempi niin tämä toimenpide kuuluu oikeastaan vanhan diselin perushoitoihin. :roll:

Uusia suuttimia ei ehkä heti kannata harkita. Ne kun joudutaan kuitenkin säätämään ennen asennusta. :roll:
W210 290TD T
Vastaa Viestiin