Mersu 250d vm-88 ja monta murhetta..
Mersu 250d vm-88 ja monta murhetta..
Ensinnäkin savutus kiihdytyksessä on aika voimakas ja väriltään tumman harmaata.Öljyä se ei syö eikä nesteitä.Sitten ilmeisesti hehkut palanu kun valo ei pala ja ei kylmänä käynnisty.Onko ne kovin vaikea vaihtaa?Pakki ei mene päälle jos auto käynnissä ja muut vaihteet rusahtaa jos vähänkin nopeammin vaihtaa.Kytkin irrottaa melkein lattian rajasta.Oisko tuo kytkin syynä rusahtamiseen?
Re: Mersu 250d vm-88 ja monta murhetta..
Taitaa savutella ihan nafta savua = joku joskus vääntänyt syöttöä isommalle
ei kannata huolestua. Enemmän savua, enemmän kulkua
Hehkutuksen releboksi on luultavimmin rikki jos valo ei syty ollenkaan eikä hehkuta. Helppo vaihtaa ja maksaa jokusen kympin.
Vaihteet varmaan rusahtaa ja pakki ei mene päälle juurikin kytkimen takia. Kytkimessä voi olla ihan vain ilmaa. Tsekkaa kytkin ennenkuin rikot laatikon


Hehkutuksen releboksi on luultavimmin rikki jos valo ei syty ollenkaan eikä hehkuta. Helppo vaihtaa ja maksaa jokusen kympin.
Vaihteet varmaan rusahtaa ja pakki ei mene päälle juurikin kytkimen takia. Kytkimessä voi olla ihan vain ilmaa. Tsekkaa kytkin ennenkuin rikot laatikon

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Syy savutukseen saattaa toki olla pumpusta laitettu syötön lisäys. Syy voi myös olla karstoittuneet ja kusevat suuttimet.
Vie jollekkin diesel huoltamolle niin ne tarkistavat suuttimien sumutuksen ja säätävät avutumispaineet kohdalleen. Jos moottorilla on ajettu vähäkin enempi niin tämä toimenpide kuuluu oikeastaan vanhan diselin perushoitoihin.
Uusia suuttimia ei ehkä heti kannata harkita. Ne kun joudutaan kuitenkin säätämään ennen asennusta.
Vie jollekkin diesel huoltamolle niin ne tarkistavat suuttimien sumutuksen ja säätävät avutumispaineet kohdalleen. Jos moottorilla on ajettu vähäkin enempi niin tämä toimenpide kuuluu oikeastaan vanhan diselin perushoitoihin.

Uusia suuttimia ei ehkä heti kannata harkita. Ne kun joudutaan kuitenkin säätämään ennen asennusta.

W210 290TD T