OM424A MB/MTU V12 onko kellään kokemuksia tästä moottorista?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
cwickstr
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Pe 04.02.2005 07:36

OM424A MB/MTU V12 onko kellään kokemuksia tästä moottorista?

Viesti Kirjoittaja cwickstr »

Etsin tietoa/kokemuksia OM424A moottorista MTU meri-versiona, sama moottori on varmaan käytössä työkoneissa ja generaattoreissa.

Valmistusvuodet?
Varaosien saatavuus ja hinnat? Onko yleinen moottori?
Tekniikka (iskutilavuus, cyl. mitat, ventiilikoneisto, pumppu jne. jne.)?
Mitat, paino jne. numerot?
RPM, teho/vääntö ja kulutus?
Ylläpitokustannukset, huoltovälit? Kesto/luotettavuus?

kyseessä olevien valm.numerot: 424.901.400.003319 ja 424.901.400.003320

Kuva, moottorissa on kiinni Massonin 201 3,978:1 vaihtesto:
http://www.sjotorp.mine.nu/OM424A/OM_424_A_4.JPG

Kaikki tieto OM424A:sta otetaan vaastaan, kiitoksia etukäteen!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Suomen Mercedes-Benz Klubin arkistossa on materiaalia M-B:n/MTU:n merimoottoreista. Jäljet johtavat maahantuojaan, TELVA Oy:öön.
www.telva.fi . Jos et ole klubin jäsen/saa ketään käymään arkistossa, kannattanee ottaa yhteyttä tuonne Telvaan ja kysyä sieltä lisää speksejä. Eikös kyseessä ole kuitenkin 12-syl. ahdettu kone?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
NymiS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: Ti 02.03.2004 12:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja NymiS »

Näyttäisihän tuossa kuvassa että parikin ahdinta olevan koneessa
S211 280CDI 4matic avantgarde 2007
S211 320CDI Avantgarde 2005
G-Sarja W460 300TD (OM603, 8mm, Garrett VNT,722.3)
Exät:
S211 270CDI Avantgarde 2004
w124 300TDT Automatic -92
w123 350B Automatic -82
S210 290TDT -98
S211 220CDi -04
peekoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 09.12.2006 21:32

Viesti Kirjoittaja peekoo »

Muisti saattaa pätkästä, mutta MTU:n V12 tai V16 koneet oli aikanaan tykkivene Karjalassa (jolla olin konemiehenä -80 alkupuolella) ja Turunmaassa. Molemmissa oli 3kpl risteilykoneina. Tehot n.1500 hv/kpl. Näistä turunmaa on romutettu ja koneet saattaa olla vapailla markkinoilla ja Karjala on museolaivana Aurajoessa. Siellä on taululla mainittu noitten koneiden ominaisuuksia. Muitakin vastaavia on varmaankin käytetty intin paateissa.
Vastaa Viestiin