Huonosti käyntiin lämmityksestä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 21.06.2004 10:37
Huonosti käyntiin lämmityksestä
Auto 190 E, ja muutaman asteen pakkasella roikassa oltuaan saa sahata pirun kaun että lähtee käymään. Ilman lämmitystä paukahtaa heti tulille pakkasellaki. Mikä voisi aiheuttaa em. oireet.
mulla on hämärä muistikuva kaverin mersusta jossa oli samaa vaivaa ja muistaakseni se liittyi siihen ettei ryyppy tiennyt mennä päälle taas kun auto ei ollut lämmityksessä ryyppy meni päälle hyvin. vaiva ilmeni vain muutaman asteen pakkasilla
MB 308d 91
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 64
- Liittynyt: Ma 21.06.2004 10:37
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eipä oikeestaan mistään.super_majuri kirjoitti:Vaivaa todellakin vain lauhemmilla ilmoilla. Mistähän vikaa pitäisi lähteä metsästämään?
Ruisku menee sekaisin kun lohkolämmitin lämmittää sitä ja kun starttaa niin se ei tiedä laittaa rikastusta päälle eli ryypppyä.
Näin koska koneen lämpötila on sen verta korkee että se ei katso ryyppyä tarpeelliseksi.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Sama juttu kaikissa bensamersuissani. Voit kokeilla tarjota vähän kaasua käynnistäessäsi. Ongelmaa tuskin on moderneimmissa ruiskuissa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mulla oli samaa vikaa dieseli (TDI) Audissa. Jos lämmitti pakkasella webastolla, ei meinannut saada millään käyntiin. Jos ei lämmittänyt, lähti heti. Kun teki niin, että lämmitti webastolla ja antoi lämpöjen tasaantua 15-20 minuuttia (sammutti webaston), sai koneen käyntiin.
Webasto oli tehdasasennettu!
Webasto oli tehdasasennettu!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ma 03.10.2005 22:01
Sama "vika" täällä; nollakelillä saa sahata vähän kauemmin käyntiin, kuin esim. -10 asteen pakkasella - silloin taas meinaa hörähtää heti... (noh noh eipäs kehuta liikaa ettei ylpisty).
Ja jos pistää lohkolämmittimeen, niin sama sahaaminen sitten kovemmillakin pakkasilla.
Kyse siis bensa/ruiskumersusta.
Ja olen tullut samaan johtopäätökseen kuin tässä viestiketjussa onkin jo epäilty. Eli "ryyppy" ts. lisäilmaluisti ei sulkeudu(?) nollakelillä / lohkolämmitintä käytettäessä. Taitaa siis olla pikemminkin "ominaisuus" tämä?
Kevyt kaasunpainaminen startatessa auttaa.
Nythän näitä nollakelejä on piisannut...
Ja jos pistää lohkolämmittimeen, niin sama sahaaminen sitten kovemmillakin pakkasilla.
Kyse siis bensa/ruiskumersusta.
Ja olen tullut samaan johtopäätökseen kuin tässä viestiketjussa onkin jo epäilty. Eli "ryyppy" ts. lisäilmaluisti ei sulkeudu(?) nollakelillä / lohkolämmitintä käytettäessä. Taitaa siis olla pikemminkin "ominaisuus" tämä?
Kevyt kaasunpainaminen startatessa auttaa.
Nythän näitä nollakelejä on piisannut...
Vaadimme peltivanteita!
Ei kai ny vaan ryypyksi lisäilmaluistia voi haukkua
.
Se on ny vaan kuulkaas sillä lailla että näissä vanhoissa ruiskuissa on lämpötilan anturi tyhmästi siinä kannen päässä johon on melkolailla suora vesiyhteys lohkolämmittimeen ilman senkummempia kiertoja,joten ruiskulle menevä tieto veden lämmöstä on jonninverran liiioteltu verrattuna sitä koneen lämpöön,joten lisäpolttoaine suuttimen toiminta on sitä sun tätä ja vielä kaupan päälle paine-erosäädin rikasta seosta alkuun päin v...tua.
Tästä se perjantai jo lähteekin liikkeellle
.

Se on ny vaan kuulkaas sillä lailla että näissä vanhoissa ruiskuissa on lämpötilan anturi tyhmästi siinä kannen päässä johon on melkolailla suora vesiyhteys lohkolämmittimeen ilman senkummempia kiertoja,joten ruiskulle menevä tieto veden lämmöstä on jonninverran liiioteltu verrattuna sitä koneen lämpöön,joten lisäpolttoaine suuttimen toiminta on sitä sun tätä ja vielä kaupan päälle paine-erosäädin rikasta seosta alkuun päin v...tua.
Tästä se perjantai jo lähteekin liikkeellle

aina vaan fixataan :) 230te -86
Voishan tuossa käydä niinkin että lohkolämppäri lämmittää konetta sen verran että ei tarviis täyttä rikastusta ja elektroniikka rikastaa liikaa jollon tarvii sahata. Kaasua painamalla saa enemmän ilmaa ja lähtee sit paremmin käyntiin.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)