190 2.3 16V Mersua ostamassa..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tramppas
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 25.06.2003 16:31

190 2.3 16V Mersua ostamassa..

Viesti Kirjoittaja Tramppas »

Tervehdys.
Olen ostamassa kyseistä mersua ja nyt kaipaisinkin apua asiantuntijoilta mitä autosta kannattaa tutkia erityisellä tarkkuudella ostohetkellä. Ilmeisesti toi kansi on ainakin aika tyyris jos sen joutuu uusimaan? Mitenkäs kansivian pystyy helpoiten huomaamaan? En ole mikään autoteknikko joten kaikki vihjeet ovat avuksi.
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: 190 2.3 16V Mersua ostamassa..

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Tramppas kirjoitti: Olen ostamassa kyseistä mersua ja nyt kaipaisinkin apua asiantuntijoilta mitä autosta kannattaa tutkia erityisellä tarkkuudella ostohetkellä. Ilmeisesti toi kansi on ainakin aika tyyris jos sen joutuu uusimaan? Mitenkäs kansivian pystyy helpoiten huomaamaan? En ole mikään autoteknikko joten kaikki vihjeet ovat avuksi.
Tavanomainen kuntotarkastus. Alkava ruoste iskee ensiksi ovien alareunaan ja etenkin tiivisteen ympäristöön, lamppujen ja ikkunoitten nurkkiin, tunkin korvakkeisiin, lokasuojien reunoihin jne.

Ei nuo kansiremontit niin hirveän yleisiä ole, että niitä erikseen kannattaisi tuijottaa, eikä niitä silmämääräisesti oikein voi todetakaan, ennen kuin hätä on jo housuissa:
vuotava jakotaso on "märkä", jäähdyttäjän paisuntasäiliö kuplii tai "kuohuu" yli ja haisee pakokaasuille. HUOM! Älä avaa kuuman koneen korkkia, koska nesteet tulee silmille vaikka kansi ei vuotaisikaan.
Puristusten mittaaminen kavaltaa vuotavan pytyn, vuotipa se mihin suuntaan tahansa. Paineitten pitäisi joka pytyssä olla (lähes) sama. Väljät sylinterit löytää myös öljyntäyttöaukosta: "puhaltaa" haisevaa pakokaasua.

Koeajossa tarkkaile mahdollista "vaeltamista", joka viittaisi väljiin niveliin. Kunnossa oleva Mese kulkee kuin juna kiskoilla! Sitä ei tarvitse taluttaa jokaisella metrillä.
Kokeile myös tiukkaa jarrutusta pitävällä pinnalla. jolloin auto ei saisi puoltaa.
Jotkut optimistit kyllä sanoo, että onhan se hyvä, että edes joku puoltaa, kun kaikki on aina vastaan. Mieluummin kuitenkin vaikka saha...

Mitähän tuohon vielä osaisi sanoa, kuin että lykkyä kauppoihin...
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Vastaa Viestiin