W201 Hälyttimen asennus/ ovien avaus kaukosäädöllä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
-miquel-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

W201 Hälyttimen asennus/ ovien avaus kaukosäädöllä?

Viesti Kirjoittaja -miquel- »

Tuumin tässä kun audiolaitteiden määrä mersussani lisääntyy kokoajan enemmän ja enemmän, että kohtahan tuo alkaa kiinnostamaan jo pitkäkyntisiä.
joten hälytin alkaisi olla jo ajankohtainen, miettii nyt kun lyö sivulasin sisään ja kahvasta kääntämällä koko keskuslukitus aukeaa. :!:
jotenka ongelmana tässä ei varsinaisesti tuo hälytin ole, vaan se että aukeaako/sulkeutuuko keskuslukitus sähköllä vaiko alipaineella, ja onko kuskinovessa "ohjaussingaali" muihin oviin alipaineella vai sähköllä toimiva? eli siis kun kuskin oven kääntää avaimella auki niin muutkin ovet aukeavat, olisiko tässä sitten sähkökytkin vai kääntääkö se väkisin alipaine"solenoidin" karan auki asentoon, joka ohjaisi sitten muut alipainelukot aukeamaan? :roll:
toisaalta tässä voisi samalla kysyä tietoutta noista hiukan halvemmista hälyttimistä n.200-350e mitkä siis kannattaa kiertää jo kaukaa? :D
-se mikä ei sovi, se laitetaan sopimaan-
W201 2.0i -85
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja mikko1981 »

itse asensin defan hälyttimen 2 vuotta siiten ja muistelen että laitoin ne hälärin keskuslukon ohjauspiuhat ratin alla oleviin johtoihin kiinni.

Siis niihin jotka ohjaavat sitä takapenkin alla olevaan keskuslukonkompuraa.
edesmennyt
W201
sooppa
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Mulla olis myynnissä Alfatechin häly joka siis kopio markkinajohtaja Cobrasta mutta ihan laadukas laite. mukaan tulee viiverele ohjaamaan keskuslukitusta . Tuotteet uusia alkuperäisissä laatikoissa. Pelkkä häly ovh 230e ja releen 27e mutta saat pakettina 200e +pk.
vw golf variant -97,vw vento -96.
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Tuossa defan hälyttimessähän on vakiona nuo viiveiden säädöt (muistaakseni kolme eri pulssinpituutta valittavana)
edesmennyt
W201
-miquel-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

mikko1981 kirjoitti:itse asensin defan hälyttimen 2 vuotta siiten ja muistelen että laitoin ne hälärin keskuslukon ohjauspiuhat ratin alla oleviin johtoihin kiinni.

Siis niihin jotka ohjaavat sitä takapenkin alla olevaan keskuslukonkompuraa.
kompura siis hyrisee ainoastaan silloin kun lukoilla on tapahtumaa? aika helpon oloinen juttu. mitäs se viive tarkoittaa? automaattista lukkoon menemistä vai? :?
W201 2.0i -85
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

ei kun mulla ainakin tuota lukkoon/auki ohjauksen pulssin pituutta piti muuttaa koska on ilmalla toimivat lukot.
(tarvitsevat noin 1.5s pulssin ,jotta ehtii mennä lukkoon / auki)
edesmennyt
W201
-miquel-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

selvä juttu. mikäs merkitys on sähköjohdoilla noissa lukoissa? tunnistaa milloin lopettaa kompuralla puhkuminen ? tosin en tiedä onko ovissa samanlaiset lukot kuin takaluukussa, sillä ainoastaan takaluukun lukon olen purkanut :oops:
W201 2.0i -85
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kai se niin menee että kun avainta käännetään lukossa niin noita johtoja pitkin menee se ohjaus sinne kompuralle(antaa kans samanlaisen pulssin)
joku muu voi vastata jos tietää enemmän.

samanlaiset johdot luulisi löytyvän kuskin/vänkärin/takaluukun lukoista vaikkakaan en ole noita edes koskaan purkanut,kun ei ole ollut tarvetta. :shock:
edesmennyt
W201
sooppa
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Mun mielestä riittää kun impulssin kytkee pumpulle eikä oviin. Ainakin tuo rele kytketään keskuslukon pumpun viereen.
vw golf variant -97,vw vento -96.
mikko1981
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

pumpulle pumpulle pulssi kytketään.Sehän niitä lukkoja ohjaa.

Ja juuri nuo kyseiset johdot ainakin itse löysin ratin alla olevasta johtonipusta,kun en jaksanut rueta vetäämään johtoja sinne pumpulle asti.
edesmennyt
W201
Vastaa Viestiin