Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989
Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989
Edit. 13.1.06:Tuoreempia kuvia täällä.
Kerronpa hieman sanoin ja kuvin uusimmasta tulokkaasta, pääasiassa vaimon työmatka-autoksi hankitusta otsikonmukaisesta coupesta. Autosta on jo vähän juttua täällä.
Auto on tilattu tehtaan työntekijän toimesta 2.8.1989 ja toimitettu tilaajalle noin marraskuussa 1989. Väri on klassinen 735 astralsilber ja sisustus 261 musta nahka. Autoon on tilattu melkoinen määrä varusteita erikoisvärin ja -sisustuksen lisäksi:
221 sähkösäätöinen etuistuin vasen
260 ilman mallimerkintää
280 nahkaratti 400 mm+ nahkainen vaihdekepin nuppi
291 airbag kuljettajalle ja matkustajalle
300 jalopuinen lukittava säilytyskotelo etuistuinten väliin
404 ortopedinen etuistuin vasen
405 ortopedinen etuistuin oikea
420 automaattivaihteisto
430 takaniskatuet
452 kaksiäänitorvi
471 luistonesto ASR
480 taka-akselin automaattinen tasonsäätö
532 automaattiantenni ilman radiota
570 etukyynärnoja
580 ilmastointilaite
584 sähkölasit edessä ja takana
592 sävylasit
611 poistumisvalot
673 suurempi akku
731 pähkinäpuuverhoilu
812 takakaiuttimet stereo
873 istuinlämmitys etuistuimilla.
Tehtaan työntekijä on tuolloin saanut autosta 21,5% alennuksen. Syksyn 1989 Suomen hinnaston mukaan perusauton hinta on ollut n. 467 800 mk, lisävarustein n. 674 000 mk (TDT varusteineen n. 20 000 mk kalliimpi). Saksassa autoa oli huollettu pääasiassa yhdessä merkkiliikkeessä Baden-Badenissa sekä toisessa MB-huollossa. Autolla oli Saksassa papereiden mukaan kaksi omistajaa (työntekijä+äitinsä), joiden jälkeen auto on tuotu Suomeen v. 2004 n. 100 000 km ajettuna. Huoltokirjamerkinnät jatkuvat Suomessa Riihimäellä ja Hämeenlinnassa (T. Ruoho) sekä Porissa. Mitä ilmeisimmin auto on ollut kahdella-kolmella omistajalla Suomessa (?). Pitänee selvittää tulevaisuudessa. Ilmeisesti Suomeen tuoja on ruostesuojauttanut auton alan liikkeessä, kotelosuojaa ei ainakaan ole säästetty, kun verhoiluja ym. jo hieman purin. Ruostetta en ole huomannut muualta kuin vähän takaluukun kannesta, kun suomalainen rekisterikilpi on porattu itseporautuvalla ruuvilla suoraan pellistä läpi Että sillä viisiin... No, keväällä hionta ja maalaus, jää onneksi kilven alle piiloon.
Mittarilukema on tällä hetkellä n. 158 tkm. Uskokoon ken haluaa. Pakosarjoissa on kyllä vielä maalia, nahkaverhoilu on vielä melko matta, mutta kuskin ovi ei ole ihan linjassaan sekä auto vie (kuulemma) öljyä. Tyhjäkäynti vaeltaa lämpimänä _aavistuksen_, mutta mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu. Asiakirjoja on em. huoltokirjan lisäksi kiitettävästi jäljellä, mm. tilauksen muutoskaavake, käsikirjat, vannetodistus, Fahrzeugbrief, ruostesuojaustodistus sekä kuitteja Suomesta.
Autoa on jo tehty mieleiseksi sen verran, että paikallaan ollut takavaloja jäljittelevä muovipaneeli on poistettu takavalojen välistä ja laitettu siihen kuuluva lista paikoilleen. Pakoputken rikkonainen takavaimennin on myös uusittu Motonetin "ASSO Italy"-valmisteella... . Lisäksi kuvista poiketen Xenon-soitin on korvattu paremmin autoon sopivalla Beckerillä+boksilla. Lähipäivinä alla olevat aluvanteet korvataan teräsvanteilla ja uusilla, alkuperäisillä kapseleilla. Tarkoitus olisi myös nostaa keulaa, koska neljän hengen kuormalla etupyörä osuu lokasuojaan käännettäessä. Edessä on nyt 15 mm jouset ja "1"-kumit. Tehtaan spesifikaatioiden mukaan edessä pitäisi olla normaalijousilla nelosen kumit, varustekuormasta johtuen. Nyt auto näyttää kulkevan huomattavasti perä pystyssä.
Ainakaan vielä - n. kahden viikon omistusjakson sekä parin tuhannen km:n jälkeen - auton hankinta ei kaduta. Nimenomaisen yksilön hankintaan vaikutti pääasiassa ruosteettomuus, hyvä tekninen kunto, runsas varustelu ja kohtuullinen hintapyyntö. Pientä korjaamista tuossakin on [takalasinnostimen katkaisija ei toimi, S/E-kytkin ei (kuulemma) toimi], mutta pitäähän sitä sen verran käyttö-/harrasteautossa ollakin... Fröökynäkin sanoo autoa hyvin kevyen tuntuiseksi. Päivitän tähän jatkossa parempia kuvia sekä lisää käyttökokemuksia.
Edit: asiavirhe.
Kerronpa hieman sanoin ja kuvin uusimmasta tulokkaasta, pääasiassa vaimon työmatka-autoksi hankitusta otsikonmukaisesta coupesta. Autosta on jo vähän juttua täällä.
Auto on tilattu tehtaan työntekijän toimesta 2.8.1989 ja toimitettu tilaajalle noin marraskuussa 1989. Väri on klassinen 735 astralsilber ja sisustus 261 musta nahka. Autoon on tilattu melkoinen määrä varusteita erikoisvärin ja -sisustuksen lisäksi:
221 sähkösäätöinen etuistuin vasen
260 ilman mallimerkintää
280 nahkaratti 400 mm+ nahkainen vaihdekepin nuppi
291 airbag kuljettajalle ja matkustajalle
300 jalopuinen lukittava säilytyskotelo etuistuinten väliin
404 ortopedinen etuistuin vasen
405 ortopedinen etuistuin oikea
420 automaattivaihteisto
430 takaniskatuet
452 kaksiäänitorvi
471 luistonesto ASR
480 taka-akselin automaattinen tasonsäätö
532 automaattiantenni ilman radiota
570 etukyynärnoja
580 ilmastointilaite
584 sähkölasit edessä ja takana
592 sävylasit
611 poistumisvalot
673 suurempi akku
731 pähkinäpuuverhoilu
812 takakaiuttimet stereo
873 istuinlämmitys etuistuimilla.
Tehtaan työntekijä on tuolloin saanut autosta 21,5% alennuksen. Syksyn 1989 Suomen hinnaston mukaan perusauton hinta on ollut n. 467 800 mk, lisävarustein n. 674 000 mk (TDT varusteineen n. 20 000 mk kalliimpi). Saksassa autoa oli huollettu pääasiassa yhdessä merkkiliikkeessä Baden-Badenissa sekä toisessa MB-huollossa. Autolla oli Saksassa papereiden mukaan kaksi omistajaa (työntekijä+äitinsä), joiden jälkeen auto on tuotu Suomeen v. 2004 n. 100 000 km ajettuna. Huoltokirjamerkinnät jatkuvat Suomessa Riihimäellä ja Hämeenlinnassa (T. Ruoho) sekä Porissa. Mitä ilmeisimmin auto on ollut kahdella-kolmella omistajalla Suomessa (?). Pitänee selvittää tulevaisuudessa. Ilmeisesti Suomeen tuoja on ruostesuojauttanut auton alan liikkeessä, kotelosuojaa ei ainakaan ole säästetty, kun verhoiluja ym. jo hieman purin. Ruostetta en ole huomannut muualta kuin vähän takaluukun kannesta, kun suomalainen rekisterikilpi on porattu itseporautuvalla ruuvilla suoraan pellistä läpi Että sillä viisiin... No, keväällä hionta ja maalaus, jää onneksi kilven alle piiloon.
Mittarilukema on tällä hetkellä n. 158 tkm. Uskokoon ken haluaa. Pakosarjoissa on kyllä vielä maalia, nahkaverhoilu on vielä melko matta, mutta kuskin ovi ei ole ihan linjassaan sekä auto vie (kuulemma) öljyä. Tyhjäkäynti vaeltaa lämpimänä _aavistuksen_, mutta mitään ylimääräisiä ääniä ei kuulu. Asiakirjoja on em. huoltokirjan lisäksi kiitettävästi jäljellä, mm. tilauksen muutoskaavake, käsikirjat, vannetodistus, Fahrzeugbrief, ruostesuojaustodistus sekä kuitteja Suomesta.
Autoa on jo tehty mieleiseksi sen verran, että paikallaan ollut takavaloja jäljittelevä muovipaneeli on poistettu takavalojen välistä ja laitettu siihen kuuluva lista paikoilleen. Pakoputken rikkonainen takavaimennin on myös uusittu Motonetin "ASSO Italy"-valmisteella... . Lisäksi kuvista poiketen Xenon-soitin on korvattu paremmin autoon sopivalla Beckerillä+boksilla. Lähipäivinä alla olevat aluvanteet korvataan teräsvanteilla ja uusilla, alkuperäisillä kapseleilla. Tarkoitus olisi myös nostaa keulaa, koska neljän hengen kuormalla etupyörä osuu lokasuojaan käännettäessä. Edessä on nyt 15 mm jouset ja "1"-kumit. Tehtaan spesifikaatioiden mukaan edessä pitäisi olla normaalijousilla nelosen kumit, varustekuormasta johtuen. Nyt auto näyttää kulkevan huomattavasti perä pystyssä.
Ainakaan vielä - n. kahden viikon omistusjakson sekä parin tuhannen km:n jälkeen - auton hankinta ei kaduta. Nimenomaisen yksilön hankintaan vaikutti pääasiassa ruosteettomuus, hyvä tekninen kunto, runsas varustelu ja kohtuullinen hintapyyntö. Pientä korjaamista tuossakin on [takalasinnostimen katkaisija ei toimi, S/E-kytkin ei (kuulemma) toimi], mutta pitäähän sitä sen verran käyttö-/harrasteautossa ollakin... Fröökynäkin sanoo autoa hyvin kevyen tuntuiseksi. Päivitän tähän jatkossa parempia kuvia sekä lisää käyttökokemuksia.
Edit: asiavirhe.
Viimeksi muokannut Timo L., La 12.12.2009 00:06. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Upea!
Onnea hankinnan johdosta!
Mutta... alkuperäiset kapselitkin on tietysti ok mutta eikö sentään jossain vaiheessa alle tule alkuperäiset 15- tai 8-reikäiset alut? Tietäisin erään jolla on yhdet hyväkuntoiset alkuperäiset 7"x15" "Kanaldeckelit" tarpeettomana...
Onnea hankinnan johdosta!
Mutta... alkuperäiset kapselitkin on tietysti ok mutta eikö sentään jossain vaiheessa alle tule alkuperäiset 15- tai 8-reikäiset alut? Tietäisin erään jolla on yhdet hyväkuntoiset alkuperäiset 7"x15" "Kanaldeckelit" tarpeettomana...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Kiitos! Kesäksi on suunnitteilla uudet originaalikokoiset 15-reikäiset (klubitarjouksella) Saksasta. Tosin kun kaivoin nuo uudet ufot paketeistaan ulos, mietin pitäisikö ne säästää kesäksi, kyllä muuten kiiltävät!Eldorado kirjoitti:Upea!
Onnea hankinnan johdosta!
Mutta... alkuperäiset kapselitkin on tietysti ok mutta eikö sentään jossain vaiheessa alle tule alkuperäiset 15- tai 8-reikäiset alut? Tietäisin erään jolla on yhdet hyväkuntoiset alkuperäiset 7"x15" "Kanaldeckelit" tarpeettomana...
Voisin olla kiinnostunut noista 7x15:kin. Meneeköhän 195/65 vielä hyvin niille?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jos saat uudet edullisesti, niin tottakai semmoiset. Nuo omat 7x15 ei tietysti uudenveroiset ole mutta siistit kuitenkin. En ole niitä erityisemmin myymässä kun yhdet varavanteet on aina hyvä olla, mutta ainahan asiasta voi keskustella. Ja 195/65 menee niille aivan hyvin, MB:n käyttöohjekirjassa suosittelema rengaskoko noille on 205/60. Itse asiassa tällä hetkellä vanteissa on huonot 185/65 talvigummit.Timo L. kirjoitti:Kiitos! Kesäksi on suunnitteilla uudet originaalikokoiset 15-reikäiset (klubitarjouksella) Saksasta. Tosin kun kaivoin nuo uudet ufot paketeistaan ulos, mietin pitäisikö ne säästää kesäksi, kyllä muuten kiiltävät!
Voisin olla kiinnostunut noista 7x15:kin. Meneeköhän 195/65 vielä hyvin niille?
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Kerrankin joku kuka ymmärtää mun ajatuksenjuoksua!Ere866 kirjoitti:Herranjumala.....
Älä tuunaa, jos sen teet, edes madallat, niin turpiin tulee . Mut oikeesti, tommoset autot on tehty valmiiks, ei niihin tarvi mitään lisätä että ne saadaan näyttämään hyvltä.
Kaveri puhuu vähän mutta asiaa!!!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
No huh huh, kylläpä olet yksilön löytänyt! 15-reikäiset alle vaan! Saako MB-klubin kautta tilattua Saksasta tavaraa? Olen suunnitellut omaankin autoon kesärenkaisiin 15-reikäisiä, uudet olisivat aina uudet. Vehon hinnat hirvittävät.Timo L. kirjoitti:Kesäksi on suunnitteilla uudet originaalikokoiset 15-reikäiset (klubitarjouksella) Saksasta.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kiitos! Itse asiassa vanteet tulisivat Classic Centeristä, joka ilmoittaa kansainvälisellä klubifoorumilla yleensä kuukauden tarjouksen. Veho yleensä toimittaa CC:n kautta tilatut osat. Selvittelen nyt alkuvuodesta paikallisen merkkiliikkeen kanssa käytäntöä - Etelä-Suomessa CC:n osia on tilattu Vehon kautta.Wikke kirjoitti:No huh huh, kylläpä olet yksilön löytänyt! 15-reikäiset alle vaan! Saako MB-klubin kautta tilattua Saksasta tavaraa? Olen suunnitellut omaankin autoon kesärenkaisiin 15-reikäisiä, uudet olisivat aina uudet. Vehon hinnat hirvittävät.Timo L. kirjoitti:Kesäksi on suunnitteilla uudet originaalikokoiset 15-reikäiset (klubitarjouksella) Saksasta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Onnittelut uudelle autolle ja myös omistajille tietenkin. Hieno on!
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
-
- Mersumies
- Viestit: 3401
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kuskin oven säätö Coupessa on helppo työ, yksi oven ruuvi löysälle ja nitkautetaan ovea ylöspäin. Jos tarvitsee säätää oven lukon vastakappaletta, kannattaa vaihtaa oven lukon vastakappaleen pultit tähtityyppisiksi koska alkuperäiset kuusiokolopultit eivät tahdo aueta. alkuperäisten pulttien avaus onnistuu tekemällä lovi pulttiin ja siitä meisselillä ja vasaralla avaamalla. Lasin säätö on jo sitten hankalampaa. Lasia joutuu säätämään, jos ajossa kuluu suhinaa ulkoa tai lasi nousee liian ylös. Lasin säätöön löytyy ohjeet venäläisiltä sivuilta. Kokemuksesta voin sanoa, että kannattaa ajella autolla jonkin aikaa ennen kuin laittaa ovipahvin paikoilleen. Mersun sähkölasit toimii niin, että ne pysähtyy yläkuolokohtaan kun moottorin virtä ylittää jonkun rajan. Tämän takia lasin yläraja on vähän epämääräinen.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Todellinen helmi.
Kovasti tuntuvat nuo menneet markkahinnat rajuilta uusissa autoissa.
On se verotus aina niin kohdallaan...
Kovasti tuntuvat nuo menneet markkahinnat rajuilta uusissa autoissa.
On se verotus aina niin kohdallaan...
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989
Hieno tarina, lisää tälläisiä. Timon kuvat vetävät naaman pieneen virneeseen näin 'Mersun alkuperäisen asun pilaajan mielestä ', mutta ei siinä, hienolta näyttää noinkin, kuvat voisivat olla suoraan vuoden '89 Mersun esitteistä. Hienolta näyttää. Näitä 'youngtimereitä' kuitenkin harvemmin näkee ihan alkuperäisessä asussaan.
Allekirjoittaneella oli samanlaista ongelmaa, mutta katosi kun puhdistin katkaisimen kosketinpinnat, että tästä viasta voi päästä helpollakin eroon.Timo L. kirjoitti:. Pientä korjaamista tuossakin on [takalasinnostimen katkaisija ei toimi...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989
Kiitoksia kommenteista. Itse asiassa täsmällinen myyntiesitekin tuli hommattua (5/90), jossa muutamissa kuvissa täsmälleen samannäköinen auto . Näköjään jo silloin harrastettiin kuvamanipulaatiota: tietyltä etäisyydeltä kuvatuista coupeista on retusoitu etu- ja takalasin sauma kokonaan pois, ilmeisesti korostettu "ilmavuutta"...Juhis. kirjoitti:Hieno tarina, lisää tälläisiä. Timon kuvat vetävät naaman pieneen virneeseen näin 'Mersun alkuperäisen asun pilaajan mielestä ', mutta ei siinä, hienolta näyttää noinkin, kuvat voisivat olla suoraan vuoden '89 Mersun esitteistä. Hienolta näyttää.
Antituunaus on edennyt siten, että uudet kapselit on ostettu, teräsvanteet tulivat eilen; ne heitetään alle varmaan vielä tällä viikolla. Ensi viikon lopulla keulan jousikumien vaihto (+ehkä takajousien uusinta) sekä takapään kolahduksen tutkimista. Autoon on vaihdettu ajan hengen mukaisesti tavalliset kilvet EU-kilpien tilalle.
Boksia asentaessa yllätyin takapenkin keveydestä ja purkamisen helppoudesta. Mihin muuten coupemiehet ovat asentaneet suht kookkaan vahvistimen? W123:ssa se oli irrallaan kuskin penkin alla, mutta tässä se paikka ei taida tulla kysymykseen. Eteen pitäisi hankkia kaiuttimet, olen harkinnut
näitä.
Jarrupalojen merkkivalon vilkkumista lukuunottamatta auto on pelannut normaalisti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Eipä juuri lisättävää ketjussa tähän mennessä annettuihin kommentteihin, kelpais kyllä mullekin... no helpottaa vähän, kun leikitään, että CE kuitenkin tyttöjen auto, SEC sitten poikien Onnea pirssille, kuvien perusteella kilometreihin voisi jopa uskoa.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Tarinaa ja kuvia 300 CE 1989
Helppohan takapenkki on purkaa, periaatteessa yhtä helppo kun neliovisessakin, tässä vaan lähtee pienempinä paloina.Timo L. kirjoitti:Boksia asentaessa yllätyin takapenkin keveydestä ja purkamisen helppoudesta. Mihin muuten coupemiehet ovat asentaneet suht kookkaan vahvistimen? W123:ssa se oli irrallaan kuskin penkin alla, mutta tässä se paikka ei taida tulla kysymykseen.
Ihan tuollaista perinteistä "Aftermarket"-vahvistanakos meinaat, vai joku mystinen Mercedes original hifi-verkstärkkeri? Mulla ainakin on "normaalinkokoinen" kohinageneraattori ihan takapaksissa, mutta haluaisit kaiketi jemmata sen ohjaamon puolelle? Aika rajalliset ovat tilat kyllä sellaiselle, edes jonkun lyhen 2-kanavaisen piilottaminen vaatii kyllä jonkun verran tuumailua...Lääkelaukkuun? Joutuneisi tosin tekemään verhoiluun reikiä, joten se ei taida käydä laatuun.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Kyseessä on Becker Energy 300 jostain 1990-luvun loppupuoliskolta, tuli paketissa boksin ja Mexicon kanssa. Taitaahan tuolla koko olla aika tavanomainen, paha sanoa kun en ole näiden kanssa liiemmin pelannut.
Tällainen
Tuskinpa tuolle sisätiloista paikkaa löytyy, ostettava virtajohtoa vaan enempi ja keksittävä paikka loosterista. Tankin edessä oleva verhoilu ei taida olla huovitettua peltiä W123:n tapaan, pelkkää huopaa vain? Eli kiinnitys siihen ei taida tulla kysymykseen. Yksi mahdollisuus olisi rakentaa teline ja kiinnittää se hattuhyllyn alle, mutta ylimääräiset reiät pellissä eivät kiinnosta. Tosin toisto on pelkällä mankallakin välttävä, miellyttävämpi mielestäni kuin paikalla olleessa Xenonissa.
Vanhemman Mexico 2000:n vahvistin-/vastaanotinyksikkö tulisi coupessa tavaratilan oikeaan laitaan verhoilun alle telineeseen. Se kylläkin oli DIN-kokoinen laatikko eli pienempi. Saattaahan se olla että jätän vahvarin kokonaan pois.
Tällainen
Tuskinpa tuolle sisätiloista paikkaa löytyy, ostettava virtajohtoa vaan enempi ja keksittävä paikka loosterista. Tankin edessä oleva verhoilu ei taida olla huovitettua peltiä W123:n tapaan, pelkkää huopaa vain? Eli kiinnitys siihen ei taida tulla kysymykseen. Yksi mahdollisuus olisi rakentaa teline ja kiinnittää se hattuhyllyn alle, mutta ylimääräiset reiät pellissä eivät kiinnosta. Tosin toisto on pelkällä mankallakin välttävä, miellyttävämpi mielestäni kuin paikalla olleessa Xenonissa.
Vanhemman Mexico 2000:n vahvistin-/vastaanotinyksikkö tulisi coupessa tavaratilan oikeaan laitaan verhoilun alle telineeseen. Se kylläkin oli DIN-kokoinen laatikko eli pienempi. Saattaahan se olla että jätän vahvarin kokonaan pois.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Justiinsa. Aika normikokoiseltahan tuo vaikuttaa. Takapaksissa tankin "näkösuojana" oleva verhoilu on tosiaan vaan ohutta muotoonprässättyä huopaa, ei siihen mitään kiinnitetä. Hattuhyllyn alapinnallahan on jonkun verran alkuperäisiäkin reikiä, joten sinne sen varmaan saisi jonkunlaisilla "itse-tein-hienot-tuli-custom-kiinnitysraudoilla" kiinni jälkiä jättämättä tuleville sukupolville.Timo L. kirjoitti:Kyseessä on Becker Energy 300 jostain 1990-luvun loppupuoliskolta...
Tuskinpa tuolle sisätiloista paikkaa löytyy, ostettava virtajohtoa vaan enempi ja keksittävä paikka loosterista. Tankin edessä oleva verhoilu ei taida olla huovitettua peltiä W123:n tapaan, pelkkää huopaa vain? Eli kiinnitys siihen ei taida tulla kysymykseen. Yksi mahdollisuus olisi rakentaa teline ja kiinnittää se hattuhyllyn alle, mutta ylimääräiset reiät pellissä eivät kiinnosta.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Kiitos.jameri kirjoitti:Onhan muuten TODELLA tyylikäs, Mersu, selkeästi hienosti pidetty.
Hienoa kyllä kuulla, että auto kelpaa uudelle omistajalleen. Melkein ikävä tulee kun kuvia katsoo! On kyllä parempi ilman sitä "valomaskia" takana. Edessä muuten otti vanhoilla jousilla nelosenkin kumeilla käännettäessä loksun reunaan kiinni jos ajoi kuopasta. Kakkosia suositteli eräs jousikauppias, ykköset otin kun ne uudet jouset vaikutti niin järeiltä. Pelkäsin että nousee nokka muuten liikaa.
Hienoa myös, että orkkislinja jatkuu ja jopa lisääntyy! Hyvään kotiin meni!
-A-J-
No niin, nyt on teräsvanteet ja kapselit alla. Ulkonäkö koheni jopa enemmän kuin odotinkaan ! Auto näyttää nyt paljon matalammalta, eritoten pidemmältä ja linjakkaammalta. Vaikutelma ehkä syntyy siitä, että pyörät eivät ole niin ulkona kuin Borbet-vanteilla. Tämä tyyli vaan miellyttää minun silmääni enemmän. Valaistuilla kaduilla ajaessa pyörivien kapselien kiiltävät, ohuet kromilistat vielä lisäävät hienostuneisuutta...
Nyt olisi sitten yksi sarja 7x15 Borbet A -vanteita vailla uutta kotia.
Aiemmista kuvista poiketen autossa on nyt tavalliset kilvet. Takana asennus tuotti hieman ongelmia; reiät kyllä täsmäsivät, mutta silloin kilpi ei ollut keskellä. Siitä syystä päädyin laittamaan autoon taakse teräksisen taustalevyn, joka kiinnitettiin alkuperäisiin kiintyspisteisiin. Aiemmin mainitut peltiin poratut ruuvin reiät täytin tilapäisesti ruuvilla+tiivisteellä. Kesän projektina sitten täytellään ja korjataan se pieni kukka toisesta reiästä.
Ohjaustehostimeen ja tasonsäätöön lisäsin hieman öljyä. Seuraavassa harmautta arkeen:
Nyt olisi sitten yksi sarja 7x15 Borbet A -vanteita vailla uutta kotia.
Aiemmista kuvista poiketen autossa on nyt tavalliset kilvet. Takana asennus tuotti hieman ongelmia; reiät kyllä täsmäsivät, mutta silloin kilpi ei ollut keskellä. Siitä syystä päädyin laittamaan autoon taakse teräksisen taustalevyn, joka kiinnitettiin alkuperäisiin kiintyspisteisiin. Aiemmin mainitut peltiin poratut ruuvin reiät täytin tilapäisesti ruuvilla+tiivisteellä. Kesän projektina sitten täytellään ja korjataan se pieni kukka toisesta reiästä.
Ohjaustehostimeen ja tasonsäätöön lisäsin hieman öljyä. Seuraavassa harmautta arkeen:
Viimeksi muokannut Timo L., La 12.12.2009 00:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Itse pidin Borbeteista enemmän, mutta ymmärrän täysin tuonkin vaihtoehdon. Orkkispelihän se on nyt sitten ihan täysin. Jos olisi ikää muutama vuosi enemmän, niin veikkaan että saisi heittämällä museoitua.
EDIT: Eikä muuten mielestäni mene perse pystyssä, vai joko Timo on vaihtanut etujousien kumit?
EDIT: Eikä muuten mielestäni mene perse pystyssä, vai joko Timo on vaihtanut etujousien kumit?
-A-J-