automaatti
automaatti
onko normaalia että laatikko vaihtaa kylmänä laiskasti eli kierrokset nousee turhan kovaksi ennen kuin saa isompaa
MB 308d 91
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Projekti:
MB 200 D W123 -81
Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Katti vehkeet tahtoo pantata sitä isompaa pykälää että sais mahdollisimman äkkiä katin lämpöiseksi.
(siis automaatti).
Hieman auttaa kun antaa auton verrytellä kylmässä tyhjäkäynnillä ja jos on tupakki mies niin vetääsee siinä ootellessa pöllin.
Ja automaatille on terveempi se että käyttää sitä edes vähän lämpösex eikä lähe heti kylmiltään kiskoo.
(siis automaatti).
Hieman auttaa kun antaa auton verrytellä kylmässä tyhjäkäynnillä ja jos on tupakki mies niin vetääsee siinä ootellessa pöllin.
Ja automaatille on terveempi se että käyttää sitä edes vähän lämpösex eikä lähe heti kylmiltään kiskoo.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Automaatin vaihtojen viivettä kylmänä on selitetty tässä:
TRANSMISSION SHIFT POINT DELAY
The 2nd to 3rd gear upshift on some models is delayed 60-80 seconds to enable catalytic converter to reach its operating temperature quicker. Shift point retard solenoid is energized by CIS-E control unit or air mass sensor control unit through transmission shift point (upshift) retard relay.
Governor pressure is lowered through hydraulic line which is bolted to governor pressure test port. See Fig. 3. Under certain operating conditions (coolant temperature, vehicle speed and time), solenoid valve is de-energized and governor pressure is dumped. The 23 upshift is delayed only when coolant temperature is 0-140øF (060øC). Operating time is dependent on coolant temperature when engine is started, and is longest when coolant temperature is 68-86øF (2030øC).
TRANSMISSION SHIFT POINT DELAY
The 2nd to 3rd gear upshift on some models is delayed 60-80 seconds to enable catalytic converter to reach its operating temperature quicker. Shift point retard solenoid is energized by CIS-E control unit or air mass sensor control unit through transmission shift point (upshift) retard relay.
Governor pressure is lowered through hydraulic line which is bolted to governor pressure test port. See Fig. 3. Under certain operating conditions (coolant temperature, vehicle speed and time), solenoid valve is de-energized and governor pressure is dumped. The 23 upshift is delayed only when coolant temperature is 0-140øF (060øC). Operating time is dependent on coolant temperature when engine is started, and is longest when coolant temperature is 68-86øF (2030øC).
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
automaatti
Meinaahan ne kaikki tehä tuota, mutta vaihdappa vielä öljyt ja suodatin..? Pitäs vaihtaa nätimmin sitte, jos ovat kovin vanhat 

ex: w123/240dsl manual -1980
ex: w123/300dsl automatic -1984
ex: 300dsl automatic w126 SE -1983
ex: w123/300dsl automatic -1984
ex: 300dsl automatic w126 SE -1983
automaatti
Tuli vielä mieleen, että jos autossasi on vaijeri toiminen se millä säädetään vaihteen vaihtumisen kierrosluvut, niin löysääppä vähän sitä vaijeria
Pitäs vaihtaa aiemmin sitte...

ex: w123/240dsl manual -1980
ex: w123/300dsl automatic -1984
ex: 300dsl automatic w126 SE -1983
ex: w123/300dsl automatic -1984
ex: 300dsl automatic w126 SE -1983