automaatti

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

automaatti

Viesti Kirjoittaja mw124 »

onko normaalia että laatikko vaihtaa kylmänä laiskasti eli kierrokset nousee turhan kovaksi ennen kuin saa isompaa
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

Mulla vaihtaa kylmänä hieman hitaammin, kuin lämpimänä, mutta suurta eroa ei ole. Kannattaa lämmitellä tyhjäkäynnillä minuutti - pari ennen liikkeele lähtöä kylmällä ilmalla, jotta laatikon öljyt notkistuu.
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Katti vehkeet tahtoo pantata sitä isompaa pykälää että sais mahdollisimman äkkiä katin lämpöiseksi.
(siis automaatti).
Hieman auttaa kun antaa auton verrytellä kylmässä tyhjäkäynnillä ja jos on tupakki mies niin vetääsee siinä ootellessa pöllin.
Ja automaatille on terveempi se että käyttää sitä edes vähän lämpösex eikä lähe heti kylmiltään kiskoo.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Automaatin vaihtojen viivettä kylmänä on selitetty tässä:

TRANSMISSION SHIFT POINT DELAY

The 2nd to 3rd gear upshift on some models is delayed 60-80 seconds to enable catalytic converter to reach its operating temperature quicker. Shift point retard solenoid is energized by CIS-E control unit or air mass sensor control unit through transmission shift point (upshift) retard relay.

Governor pressure is lowered through hydraulic line which is bolted to governor pressure test port. See Fig. 3. Under certain operating conditions (coolant temperature, vehicle speed and time), solenoid valve is de-energized and governor pressure is dumped. The 23 upshift is delayed only when coolant temperature is 0-140øF (060øC). Operating time is dependent on coolant temperature when engine is started, and is longest when coolant temperature is 68-86øF (2030øC).
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

Viesti Kirjoittaja mw124 »

kiitoksia paljon
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14242
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mutta luistaa ei saa kylmänäkään!
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
wMane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:15
Paikkakunta: Oulu/Tampere

automaatti

Viesti Kirjoittaja wMane »

Meinaahan ne kaikki tehä tuota, mutta vaihdappa vielä öljyt ja suodatin..? Pitäs vaihtaa nätimmin sitte, jos ovat kovin vanhat :)
ex: w123/240dsl manual -1980

ex: w123/300dsl automatic -1984

ex: 300dsl automatic w126 SE -1983
Avatar
wMane
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:15
Paikkakunta: Oulu/Tampere

automaatti

Viesti Kirjoittaja wMane »

Tuli vielä mieleen, että jos autossasi on vaijeri toiminen se millä säädetään vaihteen vaihtumisen kierrosluvut, niin löysääppä vähän sitä vaijeria :lol: Pitäs vaihtaa aiemmin sitte...
ex: w123/240dsl manual -1980

ex: w123/300dsl automatic -1984

ex: 300dsl automatic w126 SE -1983
Vastaa Viestiin