W201 Ruiskutus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

W201 Ruiskutus

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Kyselisin onko kellään tietoa että onnistuisko kaasarin tilalle jos vaihtais ruiskun, onko koneet saman laisia ja kansi, no imusarjan pakosarjan ja ilmanputsarin+ ruiskun boksi ja ilmamäärä mittari joutuu varmaan vaihtamaan/hommaamaan, mutta käykö muuten. Se kun nostais koneen tehoa aika hyvin 105--->122 ja olishan se taloudellisempi. Ja noi osat sais varmaan aika halvalla jostakin kolautetusta mersusta.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pitäisihän tuon onnistua. Muistellaanpa vertailun vuoksi, että mm. Peugeot 405:een ja Opel Vectraan myytiin aikanaan kaasarin tilalle ruiskupaketteja vaihdettavaksi.

Mitä tulee mersun muuttamiseen, uskoakseni pakosarja on jopa samanlainen sekä kaasari- että ruiskuversiossa. Imupuolella eroja tietysti on, jos ei itse imutorvessa + ilmanputsarissa, niin sen jälkeen sitten. Samanlainen KE-jettihän on kaikissa M102-koneissa ja periaattessa kutosissakin, joissa nyt lienee isomman sylinterimäärän vuoksi vaan hiukan enemmän osia. Näin voit kuitenkin etsiä ruiskua sekä W201 että W124-sarjan autoista.

Joku paremmin tietävä saa nyt kertoa, onko kaasarimallissa jonkinlainen bensan siirtopumppu vai pitääkö sellainenkin ko. muutostyössä autoon asentaa. Jossain kaasariautossahan on "koneen päässä" ns. imevä pumppu, kun taas ruiskukoneissa siirtopumppu on yleensä tankin päässä ja "työntää" ainetta koneelle.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Joo nyt muistankin kun autostani hajosi se bensa pummpu niin kaasarimallissa on mekaaninen joka maksaa 24€ ja ruiskussa on sähkönen joka makso joku 200€. Yks kaveri vaihto vähän aika sitten kadettiin 1.6 kaasarin tilalle 1.8 8v gsi koneen niin tankki meni vaihtoon kun ruiskussa oli isommat putket.. että taitaa mennä mulla vielä tankkikin vaihtoon. Mutta miten on lambda anturin kanssa, tarvitaanko edes ollenkaan.
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

kova savotta...

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Korjaamokäsikirjan mukaan ruiskumallissa on isommat kanavat kannessa ja pari milliä isommat venttiilit, joten täysiä tehoja ei saa ilman kannen vaihtoa. (Ei se tehoero synny pelkästä ruiskusta)Lisäksi kaasariversiossa voi olla pienempi puristussuhde. Itse vaihtaisin koko koneen tai auton...
Lambdaa ei tarvi jos ei tuu kattia.
Tankkia tuskin tarvii vaihtaa jos paluulinja löytyy, mutta pumppu-suodatin-painevaraajapaketin joutuu asentaan auton alle.
E 290TDT Avantgarde
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

eipä taia moinen homma onnistua ilman kannenvaihtoa... mulla ainaki itellä 190E:ssä on nuo ruiskun suuttimet suoraan kannessa kiinni... ei taia kaasari mallissa olla noita paikkoja...? ja johtosarjan hommaaminen tulee kans varmaan eteen koska tuossa ruiskussa on noita johtoja aikapirusti... (sinne boxille meneviä), jos ei sit välttämättä tahdo johdottaa ite niitä. :P ruiskun pensapumppu täytyy myös asentaa... ruisku vaatii noin 5.2-5.8bar polttoaineen siirtopaineen... ja sitä mekaaninen pumppu ei kehitä varsinkaan käynnistyksessä.
Vastaa Viestiin