Vuoto!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Cosander
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Vuoto!

Viesti Kirjoittaja Cosander »

Alkoi kulumaan tuota nestettä ihan riittävästi,eikä näkynyt isompia lätäkköjä auton alla,meinasin jo pelästyä..Onneksi vuotopaikka löytyi,ja nyt tarvis apuja..Vuotaa pultin välistä mikä on ympyröity kuvaan,onko ihan normaalia että sieltä vuotaa,vai eikö tämä ole pelkkä kiinnityspultti? Näyttäis et olis kuparitiiviste,olenko väärässä? ja kone oli 3OOE-24v vm.92 Kuva
Ex w124 300 CE-24
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Vuoto!

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Cosander kirjoitti:Alkoi kulumaan tuota nestettä ihan riittävästi,eikä näkynyt isompia lätäkköjä auton alla,meinasin jo pelästyä..Onneksi vuotopaikka löytyi,ja nyt tarvis apuja..Vuotaa pultin välistä mikä on ympyröity kuvaan,onko ihan normaalia että sieltä vuotaa,vai eikö tämä ole pelkkä kiinnityspultti? Näyttäis et olis kuparitiiviste,olenko väärässä? ja kone oli 3OOE-24v vm.92 [ [url=http://img155.imageshack.us/img155/7578/vuotoek8.th.jpg] ][/URL]
En oo varma onko samanlainen kiinnitys kun mulla, mutta mulla pumpun kiinnityslaippa koneen kyljessä on myös vesikanava.

Lisäksi jos pumppu on finaalissa, kuten mulla oli, niin pumpussa on ylivuotoreikä, josta vesi voi lirua minne vaan ja sitä on vaikea paikallistaa. Kokeile onko hihnapyörässä välystä, jos on yhtään niin pumppu on entinen. Uusi maksoi mulla muistaakseni 150e. Älä osta paskaa.
Cosander
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Cosander »

joo eipä se sieltä vuotanu,vuotopaikka "takaseinä" vesipumpus..nyt kysyisin onko siihen joku kikka millä se takaseinä lähtee irti,vai pitäisikö lähteä irti 3 pultin jälkeen mitkä on näkyvis? onhan pikkusen ahdas paikka,vai onko imusarja otettu suosiolla irti?
Ex w124 300 CE-24
Nykyinen kesävehjes w201 2.5-16v vm.86
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Laippa lähtee vetämällä, nitkuttelemalla, kun laittaa talttaruuvarin tai vastaavan kiilan laippojen väliin. Tosi tarkka sovite, joten tiukassa on. Itselläni se pumppu oli irti kun otin laipan irti. Ja edelleenkin, siis jos se on samanlainen.
Vastaa Viestiin