W124 300tdt -88 tuli hankittua käyttöautoksi ja projektiksi

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
cossu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 04.12.2006 22:10

W124 300tdt -88 tuli hankittua käyttöautoksi ja projektiksi

Viesti Kirjoittaja cossu »

Elikäs ostin eilen tuollaisen punaisen alkuperäisen farkun käyttöautoksi. Diesel sierran jälkeen ja täytyy sanoa että ero vanhaan monella osa-alueella oli huima..
Tavoitteena on tehdä tästä ajettava käyttöauto, lisäten hieman tehoa ja vääntöä.
harrasteena onkin bensaturbo voortti niin tästä ei ihan superia tehdä, mutta vajaa 300 tehot ja vajaa 500 väännöt kun saavutetaan niin olen todennäköisesti tyytyväinen suorituskykyyn. Joka nytkin 576tkm ajettuna on aivan mainio isoksi autoksi.

Tulen tähän laittamaan varmaan projektista/käyttökokemuksistani kirjoitusta, sitä mukaan kun kerkiän ja saan tutustuttua ensin paremmin autoon ja sen sielunelämään.

http://koti.mbnet.fi/miika83/300tdt88/300tdt/
Viimeksi muokannut cossu, Pe 27.04.2007 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Love D
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Pe 20.05.2005 22:09
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Love D »

Tervetuloa foorumeille :)
Avatar
miigu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ma 28.03.2005 20:04
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja miigu »

Hyvältä näyttää ja kuulostaa, tervetuloa foorumille :wink:
[url=http://i4.photobucket.com/albums/y112/miigu/lahtokohta/mersu.jpg]projekti / ajossa 1984 - W123 300DT[/url]
projekti 1978 - w123 300D
projekti 1988 - mazda 323 HB
cossu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 04.12.2006 22:10

Viesti Kirjoittaja cossu »

juu Kiitoksia..

Eilen tuli pestyä konehuone.. Konepellin aukaisuvivun, sen muovisen sain jo rikottua, kun nostin siitä varomattomasti.
No ensi tilistä tarvii ostaa KL osista uusi vipu huoltopaketin kera.

Yksi sec maskikonepelti ja muoviset helmasarjat tulee varmaan hommattua, kun kaveri puhui että hälle jäi sellaiset kun möi mersunsa..
Jos ne sitten kesällä laittaisi ja vetäisi uuden värin auringon haalistaman päälle.

Niin juu ja mahtaisiko kellään olla huolto/korjaus oppaita, etenkin w124:seen. niin pääsisi tutustumaan miten autoa korjataan..
Viimeksi muokannut cossu, Pe 27.04.2007 11:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
300tdt s124 -92
310d sprinter -97
cossu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 04.12.2006 22:10

Viesti Kirjoittaja cossu »

Jos auto myyjä sanoo että sitä (sähkö-)kattoluukkua ei varmaan kannata kokeilla ettei se jää auki kun sitä ei ole muutamaan vuoteen avattu..

Niin mitä silloin pitäisi tehdä...? :wink: :? :cry:
No nyt ainakin tuntuu että olisi voinut avata kesällä vasta kun ei mene kiinni kuin puoliväkisin ja takaosa jää liian alas. löysinkin foorumista keskustelua kattoluukusta ja siellä on siis ilmeisesti toinen tanko katkesi.

Jos joku sattuu lukemaan tätä joka tietää miten kattoluukun verhouksen saa rikkomatta auki ja pääsee mekanismia tutkimaan niin kertokaa ihmeessä, tuntuu että osat ei irtoa kuin voimalla :oops:
300tdt s124 -92
310d sprinter -97
cossu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ma 04.12.2006 22:10

Viesti Kirjoittaja cossu »

300tdt s124 -92
310d sprinter -97
Vastaa Viestiin