E290 TD Powerbox - mistä edullisesti?
E290 TD Powerbox - mistä edullisesti?
Nyt olis aika saada hitusen enemmän potkua mersuun. Täällä on kokemusta ainaki PSI powerboxeista, mistä olette ostaneet/tilanneet? Tuntuuko tehonlisäys automaattilootan kans selvästi, esim ohituksissa? Ja jos jollakin sattuu ylimääräinen käytetty boksi olemaan niin olen kiinnostunut
Mun mielestä niin unohda tuo boxi ja osta oikea ohjelma,
säilyy autokin ehjänä. Boxi nostaa keinotekoisesti syöttöä
vain saamalla auton uskomaan että se käy kylmänä kokoajan,
ajan kans tämä tuo suuria ongelmia!!
Vie auto tänne PP-Diesel 050-3436313 ja Ylivieska,
sieltä homma kuntoon ja maksaa 500e tai vähän yli.
Itsella saman pajan ohjelma ja 50tkm takana ja ei ongelmaa.
säilyy autokin ehjänä. Boxi nostaa keinotekoisesti syöttöä
vain saamalla auton uskomaan että se käy kylmänä kokoajan,
ajan kans tämä tuo suuria ongelmia!!
Vie auto tänne PP-Diesel 050-3436313 ja Ylivieska,
sieltä homma kuntoon ja maksaa 500e tai vähän yli.
Itsella saman pajan ohjelma ja 50tkm takana ja ei ongelmaa.
BMW 535dA e61 M sport
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
arttumi kirjoitti:Itse asiassa asiasta paremmin tietoa kerättyäni, aloinkin jo kääntyä hieman ohjelmanmuutoksen puoleen. Ei maksa paljoakaan enempää eikä sitten tarvi miettiä että olis pitäny...
Mietityttää vaan että mitenhän tuo laatikko sit käyttäytyy.
Ja sitten on tietenkin Mika Karala, Jyväskylä. Mika tekee autoosi räätälöidyn säädön jarrupenkissä. Mika taitaa olla yksi kokeneimpia lastuttajia.
Jos kaikki on kunnossa, niin laatikkokin käyttäytyy niin kuin pitää. Itse kyllä selvittäisin mahdolliset laatikkoviat ensin.
Ennen lastuttamista (varsinkin räätälöintiä) puhdistaisin koneen imusarjan. Pelkästään imusarjan puhdistamisella saatat saada huomattavasti tehoja nykyiseen. Haulla löytyy paljon tekstiä imusarjan puhdistamisesta.
W210 290TD T
Oma kokemus on että kone ei kestä ja laatikko leviää
jossain vaiheessa jos antaa kunnolla possua..
Jos tehoboxi on sinun mielestä oikea vaihtoehto niin
vapaasti saat sitä käyttää!
Itse en sitä omaan autoon laittais vaikka rahaa sais!
Tämä on vaan minun mielepide mut kysytään muilta!
jossain vaiheessa jos antaa kunnolla possua..
Jos tehoboxi on sinun mielestä oikea vaihtoehto niin
vapaasti saat sitä käyttää!
Itse en sitä omaan autoon laittais vaikka rahaa sais!
Tämä on vaan minun mielepide mut kysytään muilta!
BMW 535dA e61 M sport
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
ex: BMW e61 530dA M sport
ex: MB S211 320 CDI A
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke 13.12.2006 23:05
- Paikkakunta: helsinki
tehonlisäys
jos haluaisin virittää mersuni niin sivuuttaisin kaikki "paja"-viritykset ja käyttäisin mersuihin
erikoistuneiden valmistajien powerkittejä eli brabus,lorinser tai karlsson ja nimenomaan tässä järjestyksessä.
erikoistuneiden valmistajien powerkittejä eli brabus,lorinser tai karlsson ja nimenomaan tässä järjestyksessä.
Mulla oli joskus tdi audissa toi psi:n boxi ja en ollut tyytyväinen täysin. Pintakaasulla auto nyki boxin kanssa ikävästi, vetoja kyllä oli hyvin. Ja ei ollut vikaa ilmamäärämittarissa, sekin vaihdettiin...
MB on nykyään ohjelmoitu digituningin ohjelmalla ja hyvin toimii. Tuskin nuo hienot mersun tuunausfirmat sen kummempia ohjelmia pystyy laittaan noihin dieseleiden aivoihin, kuin muutkaan. Karala on guru alallaan, mutta aika kiireinen. Normi virityksessä kääntyisin pp:n puoleen Ylivieskassa.
MB on nykyään ohjelmoitu digituningin ohjelmalla ja hyvin toimii. Tuskin nuo hienot mersun tuunausfirmat sen kummempia ohjelmia pystyy laittaan noihin dieseleiden aivoihin, kuin muutkaan. Karala on guru alallaan, mutta aika kiireinen. Normi virityksessä kääntyisin pp:n puoleen Ylivieskassa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ke 13.12.2006 23:05
- Paikkakunta: helsinki
tehonlisäys
no brabuksen virittämiin mersuihin saa muutakin takuuta kuin vain chippi-takuun ja brabus,lorinser ja karlsson virittävät vain mersuja niin että ei kai ne sitten paljoa niistä tiedä.
Itse sain valita myöskin aikamoisen pitkästä listasta mitä laitetaan,just oman auton ikäiseen oli mukavasti tarjolla erivalmistajien/virittäjien ohjelmointeja. Kannattaa miettiä mitä haluaa,tehoa,vääntöä vaiko optimikulutusta. Yleensä ohjelmoinnit vähentää kulutusta vaikka tehoa enemmän käytössä,ainakin sähkölaatikollisissa kun laatikko toimii "järkevämmin" eli alavääntöä käytetään paremmin hyväksi missä moottorin polttoaineenkulutus optimissaan.a.i.h kirjoitti:Itse ostin ensin Carlssonin ohjelman ja ei oikein ollu hyvä...
Sitten koitin Digituningin ohjelmaa ja pitää myöntää että oli parempi!
Ennenkuin joku vetää herneet nenään niin kyse on diesel autosta niinkuin topicsen alussakin..
Jos/kun vaihdan uuden turbon,silloin tarvii penkissä räätälöityä yksilöllistä ohjelmaa ja suunnattava gurun pakeille jyväskylän tienoille