w210 farkku ja takapään kolina
w210 farkku ja takapään kolina
-97 290 tdt:lläni ajettu 255 tkm (hyvin todennäköisesti kaikki mittarissa). Kysymys kuuluu, että voiko takaiskarit olla jo vaihtokunnossa näillä kilometreillä? Eikö ne pitäis olla hyvinki pitkäikäiset? Oireena äänekäs kolahdus teräviin kuoppiin ajettaessa. Vai koliseeko siellä joku muu? Tuntuu ettei ole väliä että meneekö kuopan yli vasen vai oikea rengas.
PS En löytänyt tähän vastausta vaikka koitin kyllä hakua käyttää..., mut tietenki joku nyt heittää mulle valmiin topicin että katsoppa tästä
PS En löytänyt tähän vastausta vaikka koitin kyllä hakua käyttää..., mut tietenki joku nyt heittää mulle valmiin topicin että katsoppa tästä
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Luultavasti hydr.tasonsäätöiskarien alapään pallonivel väljä.
Ääntää aika herkästi farkuissa.
Ääntää aika herkästi farkuissa.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ja Rollen Tähtihuolto kertoo että jos kolistaa, niin iskarien yläpäähän paksummat gummit.
Ihmetteli kun meille ei vielä ollut vaihdettu, silloin tais olla mittarissa ~260 tkm.
Ihmetteli kun meille ei vielä ollut vaihdettu, silloin tais olla mittarissa ~260 tkm.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Kiitos! Taas sain mieltäni askarruttaneeseen asiaan vastauksen kysymättä!!
Ps. sanoin kavereille et eiks oo v-mäinen toi kolina, kaikki näytti kekisormea! Taitaa se Mercedes mennä kolistenkin kuin sukkasillaan muihin verrattuna..
Ps. sanoin kavereille et eiks oo v-mäinen toi kolina, kaikki näytti kekisormea! Taitaa se Mercedes mennä kolistenkin kuin sukkasillaan muihin verrattuna..
MB E 270cdi T STW vm.2000 Almost fully loaded
Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
Mutta on olemassa kolme KOVAA, JUMALA, TAPPARA ja PATE MUSTAJÄRVI!! -Costello
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Meillä ei kyllä pauku vieläkään muu, kuin etuvakaajan päät.
Tanko itsessään kulunut päistään.
Kilometrejä tosin vasta vähän yli 340 tkm.
Tietysti narinahelat, alapallot ja raidetangon ulommat päät on jo vaihdettu.
Kuten etupyörien laakeritkin.
Tanko itsessään kulunut päistään.
Kilometrejä tosin vasta vähän yli 340 tkm.
Tietysti narinahelat, alapallot ja raidetangon ulommat päät on jo vaihdettu.
Kuten etupyörien laakeritkin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Joo, mulla kyllä kolisee tuo takapenkin selkänoja, se oikean puoleinen istuin. Penkki kyllä lukittuu pystyyn, mutta kolisee. Olen joutunut laittaan "fyllirätin" selkänojan ja lukituskappaleen väliin.jari3 kirjoitti:[Tai sitten yksikertaisesti takapenkin selkänoja ei ole kunnolla lukossa, minakin ihmettelin kolinaa aikani kunnes huomasin asian
Ymmärsinkö nyt niin, että tuo penkki ei vaan ole perillä asti lukossa?
En ole viitsinyt asiaa sen kummemmin tutkia, kun se rätti oli niin helppo taitella sinne väliin
W212
En ole itekään tutkinu tarkemmin, mutta kun paukauttaa reilummin kiinni niin ei kolise ja penkeissa on plyyshipäälliset siksi menee huonommin kiinni.jussi70 kirjoitti:Joo, mulla kyllä kolisee tuo takapenkin selkänoja, se oikean puoleinen istuin. Penkki kyllä lukittuu pystyyn, mutta kolisee. Olen joutunut laittaan "fyllirätin" selkänojan ja lukituskappaleen väliin.jari3 kirjoitti:[Tai sitten yksikertaisesti takapenkin selkänoja ei ole kunnolla lukossa, minakin ihmettelin kolinaa aikani kunnes huomasin asian
Ymmärsinkö nyt niin, että tuo penkki ei vaan ole perillä asti lukossa?
En ole viitsinyt asiaa sen kummemmin tutkia, kun se rätti oli niin helppo taitella sinne väliin
kolahtelu
Jos ei selvästi paikallistu jommalle kummalle puolelle kyseessä ei luultavasti ole iskareiden alapallot, harvoin menevät yhtä aikaa.
Tasonsäätö iskarit tuntuvat kestävän maailma tappiin mutta alapalloja menee, 123:seen sai vielä varaosana, ei enää
Voi vaihtaa vain viallisen, olen jo kahteen autoon vaihtanut vaikka ajettu yli 400 Mm, ei ongelmia.
Irtotavarat luukun alla tai poskissa voi myös olla syynä.
Tasonsäätö iskarit tuntuvat kestävän maailma tappiin mutta alapalloja menee, 123:seen sai vielä varaosana, ei enää
Voi vaihtaa vain viallisen, olen jo kahteen autoon vaihtanut vaikka ajettu yli 400 Mm, ei ongelmia.
Irtotavarat luukun alla tai poskissa voi myös olla syynä.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Kolahtely
Moi!
Itsellänikin Farkku paukku aika kovin.. Pitää kokeilla tuo Penkki juttu eka.
Siis saakö Farkun hydrauli iskareihin jotain kumeja yläpäähän??
Vai onko tämä jokin Rollen oma kehitys?
T:MB
Itsellänikin Farkku paukku aika kovin.. Pitää kokeilla tuo Penkki juttu eka.
Siis saakö Farkun hydrauli iskareihin jotain kumeja yläpäähän??
Vai onko tämä jokin Rollen oma kehitys?
T:MB
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
Re: Kolahtely
Moialille kirjoitti:Moi!
Siis saakö Farkun hydrauli iskareihin jotain kumeja yläpäähän??
Vai onko tämä jokin Rollen oma kehitys?
T:MB
Veholta hyllytavarana sisäpuolelle tuleva kumi reilu 4 egee ja ulkopuolelle tuleva piti tilata, reilu 18 egee. Just tänään vaihdatin(ei ollu aikaa eikä intoo sateessa) Veholla ja kolinat loppu kerralla. Mainitsivat myös tuosta penkistä mutta mulla ei kolissut se.
Kettu
iskari
Minullekin Rolle ehdotteli yläpään kumeja, ei auttanut, mutta kuten sanottu, jos selvästi paikallistuu jommalle kummalle puolelle, todennäköisyys kasvaa että on alapallo.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Kolina
On se hyvä että tämäkin foorumi on olemassa.
Itse muistelin että 124:een ei näitä kumeja saanut...
Pitääkin alkaa katselemaan, missä vaihtaisi nuo. Penkit kävinkin jo tiukkaamassa.
Kiitos Teille.
T:MB
Itse muistelin että 124:een ei näitä kumeja saanut...
Pitääkin alkaa katselemaan, missä vaihtaisi nuo. Penkit kävinkin jo tiukkaamassa.
Kiitos Teille.
T:MB
MB - A 180 CDI 07 (169)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
MB - ML 320 CDI 06 (164)
---------------------------------
MB - A 170 CDI 04 (168)
GG - LAND ROVER DISCOVERY 3 (Harha retki..)
MB - E280 93 (w124)
MB - E250 TD 94 (124)
MB - 220 D 83 (123)
MB - 300 D 88 (124)
MB - 200 D 90 (124)
MB - 300 TD 89(124)
MB - 250 TD 88(124)
MB - 250 TD 90(124)
MB - 200 E 90 (201)
Re: w210 farkku ja takapään kolina
Täälläkin 220 CDI farkku paukkuu takaata. Penkit eivät ole syynä. Istuin takakontissa ajon aikana ja molemmat puolet kolahtelee, riippuen kummalla puolen tiessä epätasaisuus. Oikea puoli pitää pahempaa ääntä. Kädellä koettaessa lattiaa, ääni tuntuu voimakkaimmalta akselin kohdalta. Aika napakkaa kolinaa.
Edellisen omistajan mukaan vaivaa talvisin ja pitänyt tuota kolinaa jo useamman vuoden? Tosin eihän sitä varmaksi voi sanoa, onko sama aiheuttaja nyt kyseessä.
Auto on katsastettu joulukuussa ja välyksiä ei havaittu missään. Lisäksi käytin autoa näytillä tuttavalla (Opel/Honda-liike) ja eivät hekään löytäneet mitään välyksiä mistään useamman kaverin rääkätessä autoa. Jouset katsoivat peilillä ja ehjät ovat. Iskaritestissä ei havaittu mitään.
Edellisen omistajan mukaan vaivaa talvisin ja pitänyt tuota kolinaa jo useamman vuoden? Tosin eihän sitä varmaksi voi sanoa, onko sama aiheuttaja nyt kyseessä.
Auto on katsastettu joulukuussa ja välyksiä ei havaittu missään. Lisäksi käytin autoa näytillä tuttavalla (Opel/Honda-liike) ja eivät hekään löytäneet mitään välyksiä mistään useamman kaverin rääkätessä autoa. Jouset katsoivat peilillä ja ehjät ovat. Iskaritestissä ei havaittu mitään.
Re: w210 farkku ja takapään kolina
...siis auttaako paksummat kumit iskarin yläpäässä väljiin palloihin
Re: w210 farkku ja takapään kolina
Ei auta!cuuno kirjoitti: ...siis auttaako paksummat kumit iskarin yläpäässä väljiin palloihin
Melko varmasti iskarin alapallot, nimenomaan pahanee pakkasella, ei auta kuin iskarin vaihto. Palloissa oleva jousi kuoleentuu, käsin ei havaitse muuten kuin vertaamalla uuteen, väljästa saa niveltä helposti väänneltyä käsin, uudesta ei meinaa liikahtaa ilman työkaluja, erittäin jäykkä.Auto on katsastettu joulukuussa ja välyksiä ei havaittu missään. Lisäksi käytin autoa näytillä tuttavalla (Opel/Honda-liike) ja eivät hekään löytäneet mitään välyksiä mistään useamman kaverin rääkätessä autoa. Jouset katsoivat peilillä ja ehjät ovat. Iskaritestissä ei havaittu mitään.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Re: w210 farkku ja takapään kolina
Millanen tuo on vaihtaa? Tunkki löytyy ja perustyökalut. Löytyykö oikeaa osaa esim. tarvikkeena motonetistä (tarpeeksi laadukasta)? Hinta arviota tai tietoa orkkis osalle?
Re: w210 farkku ja takapään kolina
Ei kauhean paha, joutuu vähän purkamaan sisustuksia, potentiaalinen pahin paikka hydrauliletkun liitin.
Merteilillä 400€/kpl, Veholla 700 ja ropiat, ebaysta katselin 264 mutta eivät suostuneet toimittamaan Suomeen. Kaikki samaa tavaraa (Sachs).
Itselläkin vaihto edessä, kolisee taas, 590 Mm lasissa tuntuu kesto olevan aika tarkasti 250 mM, molemmat puolet kertaalleen vaihdettu.
Voi vaihtaa yhden puolen kerrallaan, vaimennusominaisuudet eivät tunnu muuttuvan kilometrien myötä, vain nivel väljistyy
Merteilillä 400€/kpl, Veholla 700 ja ropiat, ebaysta katselin 264 mutta eivät suostuneet toimittamaan Suomeen. Kaikki samaa tavaraa (Sachs).
Itselläkin vaihto edessä, kolisee taas, 590 Mm lasissa tuntuu kesto olevan aika tarkasti 250 mM, molemmat puolet kertaalleen vaihdettu.
Voi vaihtaa yhden puolen kerrallaan, vaimennusominaisuudet eivät tunnu muuttuvan kilometrien myötä, vain nivel väljistyy
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Re: w210 farkku ja takapään kolina
Ja nivelellekö ei todellakaan voi tehdä mitään? Koko iskarin vaihto tehtävä, joka on nähtävästi törkeän hintainen. Hyvä, että molemmat puolet kolisee. Se tuossa vielä on, että aika kallis osa vaihtaa jos ei varmasti vika ole siinä.
Edit: ilmeisesti saisin kaverin kautta iskarin reiluun 300 e hintaan. Katsotaan. Jos nyt kattos joku päivä tota iskarin alapäätä. Varmaan kulma ilmaan, rengas pois, laskee kulman alas jotta jousi painuu kasaan. Pallossa taitaa olla kaksi pulttia? Ne auki ja palloa voi testata? Vai?
Edit: ilmeisesti saisin kaverin kautta iskarin reiluun 300 e hintaan. Katsotaan. Jos nyt kattos joku päivä tota iskarin alapäätä. Varmaan kulma ilmaan, rengas pois, laskee kulman alas jotta jousi painuu kasaan. Pallossa taitaa olla kaksi pulttia? Ne auki ja palloa voi testata? Vai?
Re: w210 farkku ja takapään kolina
Juu, mutta varovasti, iskari toimii myös jousena, eli voi potkaista.
Jos nivel liikkuu suht helposti käsin, on luultavasti väljä. klappia ei tunnu. Voihan sitä nivelen peltikantta yrittää murjoa mutta en usko että tuosta ainakaan pitkäaikaista apua saa.
Jos nivel liikkuu suht helposti käsin, on luultavasti väljä. klappia ei tunnu. Voihan sitä nivelen peltikantta yrittää murjoa mutta en usko että tuosta ainakaan pitkäaikaista apua saa.
MB 220 CDI T A S211 Elegance 2009
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Vanhat
MB 220 CDI T -02
MB 230 TE -90
Re: w210 farkku ja takapään kolina
reikä poralla iskarin alapuolelta kuoren läpi ja siihen kierre ja rasvanippa,sitten erikoisjäykkää vaseliiniä sisään.tämmöisiä ovat tehneet,pitäis onnistua jopa iskarin paikallaan ollessa..talvella ainakin vaseliini jäykistää hyvin.
Re: w210 farkku ja takapään kolina
Yritin tuota porailu-projektia, mutta homma stoppasi siihen, kun en saanut iskaria irti alapäästä. Alatukivarren suojamuovi irtosi ja iskarin kaksi alapulttia. En saanut kuitenkaan iskarin alapäätä nousemaan alapalkista irti, jotta näkisin edes iskarin pään.
Yrin kammeta ruuvimeisselillä ja työntää (vasaralla naputin kevyesti) alakautta palkissa olevasta reiästä, mutta se ei edes hievahda.
Rengas oli ilmassa, mutta kokeilin myös kuormitettuna. Aiemmat käsittelemäni iskarit kyllä ovat menneet kasaan ihan käsivoimin. Onko tuolla joku kova paine sisällä joka estää sitä puristumasta kasaan?
Ei kai tarkoitus ole porata reikää alatukivarteenkin ja sen reiästä iskariin..?
Yrin kammeta ruuvimeisselillä ja työntää (vasaralla naputin kevyesti) alakautta palkissa olevasta reiästä, mutta se ei edes hievahda.
Rengas oli ilmassa, mutta kokeilin myös kuormitettuna. Aiemmat käsittelemäni iskarit kyllä ovat menneet kasaan ihan käsivoimin. Onko tuolla joku kova paine sisällä joka estää sitä puristumasta kasaan?
Ei kai tarkoitus ole porata reikää alatukivarteenkin ja sen reiästä iskariin..?
Re: w210 farkku ja takapään kolina
Takapään kolinat johtuivat katkenneista iskareista, kumpikin iskari oli yläpäästään poikki. Auto oli katsastettukin moisilla osilla...
No anyway, ebaystä löytyi hyvät rojut tialle ja kolinat loppuivat siihen.
Aattelimpa vaan kertoa näin, vaikka reilu vuosi sitten auton jo möin...
No anyway, ebaystä löytyi hyvät rojut tialle ja kolinat loppuivat siihen.
Aattelimpa vaan kertoa näin, vaikka reilu vuosi sitten auton jo möin...