vaeltaa
vaeltaa
mikähän mahtaa mersua vaivata, kun vaeltaa ihan sairaasti. vauhtia on yli sata, niin saa pitää kädet ratissa. jos on ihan suora ja tasanen tie, eikä tuule ollenkaa, niin voi menneä suurinpiirtein normaalisti. sitten, kun on pienikin tuulija ja vähän uria asfaltissa, niin saa tosissaan ohjata.
kattelin tota pohjaa ja vääntelin niveliä, kaikki vaikutti ehjältä. oiskohan tossa jotain sellaisa niveliä, mitä ei heti silmällä ja kädellä huamaa, jos ne on menny väljiks? kuitenkin etupäästä autoo ne välykset pitäis löytyä, takana kaikki on jo vaihdettu.
kattelin tota pohjaa ja vääntelin niveliä, kaikki vaikutti ehjältä. oiskohan tossa jotain sellaisa niveliä, mitä ei heti silmällä ja kädellä huamaa, jos ne on menny väljiks? kuitenkin etupäästä autoo ne välykset pitäis löytyä, takana kaikki on jo vaihdettu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Tuossa vaimon autossa on alkanut olla samaa "ominaisuutta" eli vaeltelee
. Ongelmaa ei ollut kesäkiekoilla, mutta talvirenkaat alle laitettua alkoi vaeltaa. Ohjausiskari on 3kk vanha eli siinä ei voi myöskään olla vikaa. Johtuisiko vaan renkaiden ET:stä? Kesäkumit ET35 ja 205/50/16, talvikumit ET40 195/60/15. Renkaat ainakin kuluvat tasiasesti eli kai ne aurauksetkin on ok?
Auto oli juuri katsastuksessa eikä se "katsari" sieltä alustasta löytänyt mistään väljää vaikka luuli löytävänsä.
Ratissa ei ole väljää paitsi kun kääntää puoleenväliin auton ollessa paikoillaan. Silloin esiintyy pieni väljyys jota ei esiinny kylläkään auton liikkuessa. Mistähän tämä väljyys paikoillaan johtuu? Kun ratti on suorassa ei väljyyttä tunnu yhtään. Ominaisuudeksi joku sanoikin jo, mutta ootteko samaa mieltä?

Auto oli juuri katsastuksessa eikä se "katsari" sieltä alustasta löytänyt mistään väljää vaikka luuli löytävänsä.
Ratissa ei ole väljää paitsi kun kääntää puoleenväliin auton ollessa paikoillaan. Silloin esiintyy pieni väljyys jota ei esiinny kylläkään auton liikkuessa. Mistähän tämä väljyys paikoillaan johtuu? Kun ratti on suorassa ei väljyyttä tunnu yhtään. Ominaisuudeksi joku sanoikin jo, mutta ootteko samaa mieltä?
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Aiheesta on juttua tavan takaa. Mersussa vaeltaminen johtuu lähes satavarmasti väljistä puslista/nivelistä.
Alatukivarren puslat, alapallot, takapään puslat jne.
Ainakin omassa kärryssäni po. ongelmat ovat poistuneet osien uusimisella.
Alatukivarren puslat, alapallot, takapään puslat jne.
Ainakin omassa kärryssäni po. ongelmat ovat poistuneet osien uusimisella.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Jaa... Kaverin jäljiltä ovat ja taisi muuten tänään itsekkin kysyä että onko toisessa takarenkaassa tarpeeksi ilmaa. Kysyin itse häneltä että onko? Koska omatoimisesti on ne renkaan vaihdon yhteydessä tarkistanutjuhape kirjoitti:Onhan renkaissa tarpeeksi ilmaa?


Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
...
alapallonivelet jäykkänä
nivelen välys on helpompi huomata kuin se , että nivel on liian tiukka,
rasvat kuivaneet ja nivel on jäykkä.
ruiskutappa vaikka autom. öljyä injektioruiskulla alapalloihin. pölynsuojakumin läpi
jos alapallot on jäykät , vetelee auto kuin joku ulkopuolinen woima
ojaisi... ohjaus tahmii ja paluttaakin huonosti.
alapallonivelet jäykkänä
nivelen välys on helpompi huomata kuin se , että nivel on liian tiukka,
rasvat kuivaneet ja nivel on jäykkä.
ruiskutappa vaikka autom. öljyä injektioruiskulla alapalloihin. pölynsuojakumin läpi
jos alapallot on jäykät , vetelee auto kuin joku ulkopuolinen woima
ojaisi... ohjaus tahmii ja paluttaakin huonosti.
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
mulla raidetangot vaihdettu 100tkm sitten, voisko olla jo kulahtanu loppuun? toinen alapallo vaihdettu jokin matka sitten. kummatkin alapallot ja räidetankojen päät tuntuu ja vaikuttaa timmeiltä. ohjauksessa ei tunnu välystä, muuta kun ääriasennossa. voiko tulla pyörän laakereista, jos lyömällä kuuluu sellanen klapin ääni, mutta mitään ei tunnu käsiin? vaikka ravistelee rengasta nosturilla, niin laakeri tuntuu ehjältä, mutta kun siihen lyö, niin kuulostaa, niin kun ois laakerissa pieni klappi.
ei kai siinä muu auta, kun alkaa vaihteleen osia osien perään. kai se sitten lopulta löytyy... ja käyttää tarkistuttamassa aurauskulmat.
ei kai siinä muu auta, kun alkaa vaihteleen osia osien perään. kai se sitten lopulta löytyy... ja käyttää tarkistuttamassa aurauskulmat.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E