eli kuinkahan ripeästi ton tulis olla satasessa...?
Sekunttikellolla mittasin ja 10.5s meni.. joten pidän, että on liian hidas.. ja niin se kyllä on... mahtaako olla bensan tai ilman puute... kun kyllä sen ripeämmin kuuluis potkia ittensä liikkeelle. (ainaki muunnoin)
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Onko nuo oikeesti noinkin nopeita. Mitä itse kokeilin W140 S500L 320hv, niin perstuntumalta ehkä n. 9s sataseen. En tosin viitiny oikein rääkätä mutta ei se mikään raketti ollut.
Sepä noissa tehokkaissa Ässissä onkin, että kiihtyvyys ei juuri tunnu. S 320:ssä taas oikein kuulee, että moottori tekee töitä eri tavalla kiihdyttääkseen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joo 320 on vähän tahmea alhaalla mutta kick-downilla kiihtyy ihan mukavasti ja koneen ääni kuuluu selvästi. Kai ässät tuntuu pehmeiltä kun oma hoppa menee sataseen n. 4,5sek ja 0-180 alle 12sek. Kaikki on niin suhteellista.
Ahti kirjoitti:Joo 320 on vähän tahmea alhaalla mutta kick-downilla kiihtyy ihan mukavasti ja koneen ääni kuuluu selvästi. Kai ässät tuntuu pehmeiltä kun oma hoppa menee sataseen n. 4,5sek ja 0-180 alle 12sek. Kaikki on niin suhteellista.
Niin on ,mutta esim W140 600SE ei älyttömän kauas jää noista viritetyn "hoppasi" arvoista. Ja mennäänkin herraskaisesti.
Ahti kirjoitti:Joo 320 on vähän tahmea alhaalla mutta kick-downilla kiihtyy ihan mukavasti ja koneen ääni kuuluu selvästi. Kai ässät tuntuu pehmeiltä kun oma hoppa menee sataseen n. 4,5sek ja 0-180 alle 12sek. Kaikki on niin suhteellista.
Niin on ,mutta esim W140 600SE ei älyttömän kauas jää noista viritetyn "hoppasi" arvoista. Ja mennäänkin herraskaisesti.
Se on selvä että kyyti ässässä on aivan jotain toista kuin 68 mallin peltokärryssä. Menee vähän ot:ksi mutta vielä tosta kulkupuolesta että hopassa on hieman enemmän tehoa kuin 600Se:ssä ja noin 700kg vähemmän painoa, lisäksi välitykset sellaiset että huiput on noin 185, niin pakkohan se on vartilla eroa syntyäkin.
Muistaako kukaan paljon 1/4 mile on 600.lle?
600SEL 14.9- 15.2s vartilla,sataseen pinkaisee 6.6 sekunnissa. Nää vuosimallia 93-94. SEC malli aivan hitusen, noin kymmenyksen nopeampi kummassakin arvossa,SE mallista ei tietoa.
SL sitten ymmärrettävästi terhakkaampi muttei tykki sekään nykymittapuulla,500SL 6.1s ja 14.4s.
Vertailun vuoksi nykydiesel, 320CDI 7.1s sataseen ja varttikin 15.3s.
Suurin ero näissä ajoissa taitaa tulla laatikon toiminnasta sekä painosta,tehoissa melkoinen ero CDI:n ja kuussatkun välillä.
No, tuo W140 600se -92:nen menee varttimailin 14,66 sekkaa ja satkuun 6.8s. W140 400se: 8.3s 0-100 ja 0-400m 16s. Teknikens värld 1/1992.
Ja näissä uusissa 3 litrasissa turbodieseleissä on miltei sama vääntö kuin 600:sessa 580Nm, automaattilootakin on vain nelipykäläinen kuussatkussa.
voihan ne vanhuuttaankin vähän laiskisua. ei toi munkaan 500 pitkä versio kiihdy, kun 9 sekunttia sataan ja 220 on huippivauhti. mitähän tehdas sille lutaa, muistaakseni 8 sekunttia ja 230 vai 240... tietenkin jos laatinkon säädöt ja koneen säädöt ois pysyny muuttumattomina sen 23 vuatta, niin vois olla vähän paremmat. mutta kyllä noillakin voimavaroilla on ihan kiva kruisailla.
joo.. no vanhuus vie kyllä mehut, mutta tohon 9s tähtään.. kumminki kone remppa tehty.. vaikka alakerta on jätetty koskemattomaksi..
ja isossa ässässä ei paljon vauhti tunnu.. tosin mutkissa, kun on tossa omassa kokrkeutta kiitettevästi, mutta en ala kyllä madaltaakkaan..
tuntu vaan, että noi 2litraset ei tunnu jäävän.. no, onhan niissä paino eroja.. mutta silti se kismittää.. hankkia joku amg versio, ni josko joku edes jäis..
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL
Pegasus kirjoitti:joo.. no vanhuus vie kyllä mehut, mutta tohon 9s tähtään.. kumminki kone remppa tehty.. vaikka alakerta on jätetty koskemattomaksi..
ja isossa ässässä ei paljon vauhti tunnu.. tosin mutkissa, kun on tossa omassa kokrkeutta kiitettevästi, mutta en ala kyllä madaltaakkaan..
tuntu vaan, että noi 2litraset ei tunnu jäävän.. no, onhan niissä paino eroja.. mutta silti se kismittää.. hankkia joku amg versio, ni josko joku edes jäis..
no no.. sitten, kun ajelee 2 satasella diiselillä, niin tietää, miltä tuntuu, kun melkein poikkeuksetta häviää valoissa kaikille muille kulkineille. noh, vanhat datsunit, sun muut ny jää, mutta kuiteski.
joo, muistan hyvin kun oli tollanen 126 dieseöitynä alla, ja kasia koeajettaessa tuntu terhakalta. no enpä minäkään tuota kiihtyvyyttä muualla, kuin ohituksissa tarvi.. ei mene koko vuotta ohitettaessa
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL