w126 420 kiihtyvyys?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

w126 420 kiihtyvyys?

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

eli kuinkahan ripeästi ton tulis olla satasessa...?

Sekunttikellolla mittasin ja 10.5s meni.. joten pidän, että on liian hidas.. ja niin se kyllä on... mahtaako olla bensan tai ilman puute... :x kun kyllä sen ripeämmin kuuluis potkia ittensä liikkeelle. (ainaki muunnoin) :D
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

joo nyt selvisi... pidinki, että jotain kaheksan pintaan pitäs karata paikaltaan..

Tai tiiä sitte onko kiihdyttäjässä joku vika.. :D
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Toispuoli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Su 11.12.2005 16:53

Viesti Kirjoittaja Toispuoli »

mikähän mahtaa olla loovan kunto?
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

Loota on kyllä iskussa... :D mutta mulla tuolla moottoripuolella on vähän tota jotain vielä... :D katsotaan kun koneen saan pelittään oikein.. :lol:
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

Ilmansuodatin tukossa? Pari mukia pimeenä? Haiseeko bensa?
Tulpat huonot?
Kuriositeettinä w126 300se kat menee 9.8 sekkaa satkuun.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Niin ja 500SE:
Mercefreaken kirjoitti: Akselerasjon 0-100 km/t 7,3 (med kat.: 8,0) sekunder
fra 09/87: 7,2 (med kat.: 7,5) sekunder
Aika livakka on tuo viimeisin tehoversio ilman kattia. Oma tulokas on juuri katillinen versio, 13 heppaa vähemmän mitä katittomassa :x .
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

:shock:
Onko nuo oikeesti noinkin nopeita. Mitä itse kokeilin W140 S500L 320hv, niin perstuntumalta ehkä n. 9s sataseen. En tosin viitiny oikein rääkätä mutta ei se mikään raketti ollut.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14232
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sepä noissa tehokkaissa Ässissä onkin, että kiihtyvyys ei juuri tunnu. S 320:ssä taas oikein kuulee, että moottori tekee töitä eri tavalla kiihdyttääkseen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Joo 320 on vähän tahmea alhaalla mutta kick-downilla kiihtyy ihan mukavasti ja koneen ääni kuuluu selvästi. Kai ässät tuntuu pehmeiltä kun oma hoppa menee sataseen n. 4,5sek ja 0-180 alle 12sek. Kaikki on niin suhteellista.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Hemingway
Mersumies
Mersumies
Viestit: 759
Liittynyt: To 15.05.2003 12:31

Viesti Kirjoittaja Hemingway »

Ahti kirjoitti:Joo 320 on vähän tahmea alhaalla mutta kick-downilla kiihtyy ihan mukavasti ja koneen ääni kuuluu selvästi. Kai ässät tuntuu pehmeiltä kun oma hoppa menee sataseen n. 4,5sek ja 0-180 alle 12sek. Kaikki on niin suhteellista.
Niin on ,mutta esim W140 600SE ei älyttömän kauas jää noista viritetyn "hoppasi" arvoista. Ja mennäänkin herraskaisesti.
124.023
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Hemingway kirjoitti:
Ahti kirjoitti:Joo 320 on vähän tahmea alhaalla mutta kick-downilla kiihtyy ihan mukavasti ja koneen ääni kuuluu selvästi. Kai ässät tuntuu pehmeiltä kun oma hoppa menee sataseen n. 4,5sek ja 0-180 alle 12sek. Kaikki on niin suhteellista.
Niin on ,mutta esim W140 600SE ei älyttömän kauas jää noista viritetyn "hoppasi" arvoista. Ja mennäänkin herraskaisesti.
Se on selvä että kyyti ässässä on aivan jotain toista kuin 68 mallin peltokärryssä. Menee vähän ot:ksi mutta vielä tosta kulkupuolesta että hopassa on hieman enemmän tehoa kuin 600Se:ssä ja noin 700kg vähemmän painoa, lisäksi välitykset sellaiset että huiput on noin 185, niin pakkohan se on vartilla eroa syntyäkin.
Muistaako kukaan paljon 1/4 mile on 600.lle?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

600SEL 14.9- 15.2s vartilla,sataseen pinkaisee 6.6 sekunnissa. Nää vuosimallia 93-94. SEC malli aivan hitusen, noin kymmenyksen nopeampi kummassakin arvossa,SE mallista ei tietoa.

SL sitten ymmärrettävästi terhakkaampi muttei tykki sekään nykymittapuulla,500SL 6.1s ja 14.4s.

Vertailun vuoksi nykydiesel, 320CDI 7.1s sataseen ja varttikin 15.3s.

Suurin ero näissä ajoissa taitaa tulla laatikon toiminnasta sekä painosta,tehoissa melkoinen ero CDI:n ja kuussatkun välillä.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

No, tuo W140 600se -92:nen menee varttimailin 14,66 sekkaa ja satkuun 6.8s. W140 400se: 8.3s 0-100 ja 0-400m 16s. Teknikens värld 1/1992.
Ja näissä uusissa 3 litrasissa turbodieseleissä on miltei sama vääntö kuin 600:sessa 580Nm, automaattilootakin on vain nelipykäläinen kuussatkussa.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

voihan ne vanhuuttaankin vähän laiskisua. ei toi munkaan 500 pitkä versio kiihdy, kun 9 sekunttia sataan ja 220 on huippivauhti. mitähän tehdas sille lutaa, muistaakseni 8 sekunttia ja 230 vai 240... tietenkin jos laatinkon säädöt ja koneen säädöt ois pysyny muuttumattomina sen 23 vuatta, niin vois olla vähän paremmat. mutta kyllä noillakin voimavaroilla on ihan kiva kruisailla.

niinhän se on, että kaikkeen tottuu...
W201 250DT 20V
w201 190E
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

joo.. no vanhuus vie kyllä mehut, mutta tohon 9s tähtään.. :D kumminki kone remppa tehty.. vaikka alakerta on jätetty koskemattomaksi..

ja isossa ässässä ei paljon vauhti tunnu.. tosin mutkissa, kun on tossa omassa kokrkeutta kiitettevästi, mutta en ala kyllä madaltaakkaan.. :D

tuntu vaan, että noi 2litraset ei tunnu jäävän.. no, onhan niissä paino eroja.. mutta silti se kismittää.. :twisted: hankkia joku amg versio, ni josko joku edes jäis.. :D
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Pegasus kirjoitti:joo.. no vanhuus vie kyllä mehut, mutta tohon 9s tähtään.. :D kumminki kone remppa tehty.. vaikka alakerta on jätetty koskemattomaksi..

ja isossa ässässä ei paljon vauhti tunnu.. tosin mutkissa, kun on tossa omassa kokrkeutta kiitettevästi, mutta en ala kyllä madaltaakkaan.. :D

tuntu vaan, että noi 2litraset ei tunnu jäävän.. no, onhan niissä paino eroja.. mutta silti se kismittää.. :twisted: hankkia joku amg versio, ni josko joku edes jäis.. :D
no no.. sitten, kun ajelee 2 satasella diiselillä, niin tietää, miltä tuntuu, kun melkein poikkeuksetta häviää valoissa kaikille muille kulkineille. noh, vanhat datsunit, sun muut ny jää, mutta kuiteski.
W201 250DT 20V
w201 190E
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

joo, muistan hyvin kun oli tollanen 126 dieseöitynä alla, ja kasia koeajettaessa tuntu terhakalta. :P no enpä minäkään tuota kiihtyvyyttä muualla, kuin ohituksissa tarvi.. ei mene koko vuotta ohitettaessa :D
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Vastaa Viestiin