w 126 :sta hävisi ajovalot
- räimänparoni
- Vakiokalustoa
- Viestit: 62
- Liittynyt: Ma 27.11.2006 18:11
w 126 :sta hävisi ajovalot
Joo pihassa on vm 83 280S ja siitä hävisi ajovalot. Parkit toimii, mutta ajovalot ei. Myös pitkien merkkivalo syttyy mutta pitkät ei. Missähän vika? Mistähän päin löytyy valorele, millä numerolla on valojen sulake. Omasta mielestä tuntuisi että releelle ei tule syöttöjännitettä. Alfameriltäkin on korjauskirja tilapäisesti loppunut.
Olen samaa mieltä kaima mikan kanssa; valokatkaisija
Lueppa tämä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=43812&
Maalaisjärkeni antaa seuraavat faktat:
sulakkeita ko. lampuille on 4 kpl. Olisi aika epätodennäöistä, että kaikki lakkaavat toimimasta yhtäaikaa.
Releitäkään valoillle ei ole, jos ei sitten itse muutoksia tehty (päätelmät koskee normiautoa)
Kaikki virta kulkee valokatkaisijan kautta. Sitä rämpätään päivittäin päälle ja pois. Selllainen osa jossain vaiheessa kuluu siihen pisteeseen... vaikka onkin hyvää vanhempaa MB laatua.
Jos vika ei löydy ym. seuraavaksi siirtyisin valonvaihtoviikseen. En tiedä tarkemmin MB:n tekniikkaa siinä suhteessa. Joissain autoissa sai viikseä varovasti vetämällä valot sammumaan. Voisihan se periaateessa jäädä siihen tilaan....
Sitäkin rämpätään melkoisesti
Lueppa tämä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=43812&
Maalaisjärkeni antaa seuraavat faktat:
sulakkeita ko. lampuille on 4 kpl. Olisi aika epätodennäöistä, että kaikki lakkaavat toimimasta yhtäaikaa.
Releitäkään valoillle ei ole, jos ei sitten itse muutoksia tehty (päätelmät koskee normiautoa)
Kaikki virta kulkee valokatkaisijan kautta. Sitä rämpätään päivittäin päälle ja pois. Selllainen osa jossain vaiheessa kuluu siihen pisteeseen... vaikka onkin hyvää vanhempaa MB laatua.
Jos vika ei löydy ym. seuraavaksi siirtyisin valonvaihtoviikseen. En tiedä tarkemmin MB:n tekniikkaa siinä suhteessa. Joissain autoissa sai viikseä varovasti vetämällä valot sammumaan. Voisihan se periaateessa jäädä siihen tilaan....
Sitäkin rämpätään melkoisesti
autodidakti
Myös samaa mieltä. Allekirjoittaneella kun oli aivan sama taudinmääritys tuossa ylläolevassa topicissafelmit kirjoitti:Olen samaa mieltä kaima mikan kanssa; valokatkaisija
Lueppa tämä:
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=43812&

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Minulla on 280SEssä sellainen väliasento, eli juuri kun varovasti painaa alas puolikkailta niin ajovalot sammuu. Pitkät toki löytyy kun painaa kokonaan alas. Joskus tulee ajeltua parkeilla kun sattuu vilkutettaessa jäämään tuohon väliasentoonfelmit kirjoitti: Jos vika ei löydy ym. seuraavaksi siirtyisin valonvaihtoviikseen. En tiedä tarkemmin MB:n tekniikkaa siinä suhteessa. Joissain autoissa sai viikseä varovasti vetämällä valot sammumaan. Voisihan se periaateessa jäädä siihen tilaan....
Sitäkin rämpätään melkoisesti

1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
valot
Kokeileppa huvikseen liikutella niitä liittimiä, jotka menee umpioihin ja vähä käännellä sulakkeita. Omassani katos sumuvalot, kun oli sulake päässyt hapettumaan tarpeeksi 

ex: w123/240dsl manual -1980
ex: w123/300dsl automatic -1984
ex: 300dsl automatic w126 SE -1983
ex: w123/300dsl automatic -1984
ex: 300dsl automatic w126 SE -1983