W201 öljypohja "hipaisi" kiveä...
W201 öljypohja "hipaisi" kiveä...
Sellainen ongelma olisi tänään, että sattuipa tuossa iltapvällä ajellessani tutulla tieosuudella kivi vähän hipomaan öljypohjaa. Noh, öljythän sieltä pihalle tuli ja sellaista.
Kysymyksinä olisikin, että onkohan tuo ihan hullu homma ottaa irti?? Tuossa aiempia aiheita luin, niin taitas saada irroitettua konetta himpun nostamalla. No se irroitus ei varmaankaan ole ongelmana. Taitaa ongelmaksi tulla, mistä uusi öljypohja/voiko vanhaa korjata... Tarkemmin en ole vielä tutkinut, että kuinka iso repeämä tuossa on, mutta huomenna luultavasti viisastutaan siinä asiassa. Eli jos jollain olisi tuohon 2.3 8v vehjakseen öljypohjaa, niin yv:tä vaan!!!!
Kysymyksinä olisikin, että onkohan tuo ihan hullu homma ottaa irti?? Tuossa aiempia aiheita luin, niin taitas saada irroitettua konetta himpun nostamalla. No se irroitus ei varmaankaan ole ongelmana. Taitaa ongelmaksi tulla, mistä uusi öljypohja/voiko vanhaa korjata... Tarkemmin en ole vielä tutkinut, että kuinka iso repeämä tuossa on, mutta huomenna luultavasti viisastutaan siinä asiassa. Eli jos jollain olisi tuohon 2.3 8v vehjakseen öljypohjaa, niin yv:tä vaan!!!!
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Onkos sitten kellään kokemuksia paikkaamisesta öljypohjan paikallaan ollessa jollain aineella? Joku jossain aiemmassa topicissa oli jollain epoxilla laittanut.. Kaverin kanssa tuossa tarinoitiin asiasta, niin mainitsi että on olemassa jotain ns. 2 komponentti alumiinia, jota tuotekuvauksen mukaan voi jopa kovetuttuaan sorvata/siihen voisi jopa jengojakin pyöräytellä... Hitsaushan se varmin olis, mutta helpompihan se olisi, jos paikallaan onnistuisi...
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
124:sta jouduin vuos takaperin irrottamaan öljypohjan ja ei se mahottoman iso homma ollu. Suosittelen kyllä paikkaamiseen hitsaamista, ei siitä muulla keinolla hyvää saa. On aika vaikee saaha alumiinia hitsattua niin hyvin, etteikö jäisi huokosia, joista öljyä tihkuu, joten kannattaa suosiolla antaa ammattilaisen tehtäväks. Kun vie putsattuna ja pestynä sen jolleki verstaalle, niin tuskin joutuu paljoa maksamaankaan (pullollisella janojuomaa
).

Viimeksi muokannut jackie, Su 26.11.2006 23:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Juur TIG- hitsautin kaverilla OM602:en öljypohjan. se lähtee ihan helpolla pois kun nostaa moottoria ylöspäin kumityynyt korista irrotettuna.niin ylös että ottaa kardaanitunneli hanttiin.
Kunnollinen putsaus ja ammattimies hioo sen juuri ennen kun alottaa, kun tulee oksidikerros pinnalle... ja vaihtovirta tigillä käy homma kunnon esilämmityksen kanssa.Jos tulee huokosta, niin metallic pattinkia, se pittää sitten.
Kunnollinen putsaus ja ammattimies hioo sen juuri ennen kun alottaa, kun tulee oksidikerros pinnalle... ja vaihtovirta tigillä käy homma kunnon esilämmityksen kanssa.Jos tulee huokosta, niin metallic pattinkia, se pittää sitten.
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
juu, olen tällähetkellä sen helpon linjan kannalla...
Ei ole oikein muuta kuin ulkoilma, missä autoa laittaa, niin mitä nopeemmin, sen parempi... Vaihtaa sit joskus sen öljypohjan...
Mutta kiitoksia kaikille vastanneille!!!
Pitää jotakin tuollaista helppoa kikkaa kokeilla, jos se vaikka ens kesään pitäisikin... Kirjoittelen sitten, onnistuiko...... Vaiko ei....


Mutta kiitoksia kaikille vastanneille!!!
Pitää jotakin tuollaista helppoa kikkaa kokeilla, jos se vaikka ens kesään pitäisikin... Kirjoittelen sitten, onnistuiko...... Vaiko ei....
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
ei o ees kauheee homma ottaa irti sitä pohjaaa =D korjaa sen hätäseen jollain tökötillä,sit joku huolimaton ajaa turauttelee ja se palanen irtoo eikä kerkiä huomaan kun on jo öljyt mäjellä ja saa tehä koneelle muutakin kun korjata öljypohjaa
kallistuksen vakain irti,kumityynyn pultit auki,sit nostaa vaihteisto nosturilla sitä konetta niin paljon kun se nouseee ja sit availee vaan pultteja ja se on siinä...

Tai teet kaupat siitä jo tarjotusta öljypohjasta ja käyt vaihattaa jossain pajalla. Eipä pitäis olla kallis homma. Säästyt siltä plastik Bädding Somerjoen kanssa nysväämiseltäki.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
No niin.... Tänään jaksoin tunkata auton ylös ja kurkkia vähän sinne öljypohjaan päin... Sieltä löytyi yksi pieni "rokama" sekä n.2cm pitkä halkeama. Tälläisen takia en kyllä ainakaan vielä rupea öljypohjaa irroittamaan, vaan kokeilen seuraava :
Loctitella on kahta eri kuumuusluokan ns. täyteainetta alumiinille. On
120 asteen (Loctite® Hysol® 3475 A&B, Metal Set A1) kestävänä,
sekä 190 asteen (Loctite® Hysol® 3479 A&B, Metal Set HTA)
Kyllä noista jommalla kummalla eteenpäin mennään...
Seuraavaksi kysyisinkin, että kestääkö 120 asteinen, vai kantsiiko ottaa tota 190 asteista??? Linkkejä en jostain syystä saanut toiminmaan, mutta löytyy tuolta alalaidasta :
http://www.loctite.com/int_henkel/locti ... 1&layout=2
Loctitella on kahta eri kuumuusluokan ns. täyteainetta alumiinille. On
120 asteen (Loctite® Hysol® 3475 A&B, Metal Set A1) kestävänä,
sekä 190 asteen (Loctite® Hysol® 3479 A&B, Metal Set HTA)
Kyllä noista jommalla kummalla eteenpäin mennään...

Seuraavaksi kysyisinkin, että kestääkö 120 asteinen, vai kantsiiko ottaa tota 190 asteista??? Linkkejä en jostain syystä saanut toiminmaan, mutta löytyy tuolta alalaidasta :
http://www.loctite.com/int_henkel/locti ... 1&layout=2
Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
No niiin... Nyt on pohja paikattu ja toistaiseksi onnistuneesti...
saa sitten nähdä parin kk:n päästä...
Paikalliselta myymälältä ei löytynyt Loctiten ko.ainetta, joten oli tyytyminen Plastic Paddingin kemialliseen metalliin....
Kovettui sekä tarttui ihan hyvin ainakin.... Pelon sekaisin tuntein odotellaan, mitä tapahtuu.... hehe... Mutta toivotaan että kestää...


Paikalliselta myymälältä ei löytynyt Loctiten ko.ainetta, joten oli tyytyminen Plastic Paddingin kemialliseen metalliin....

Näillä mennään:
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00
Mercedes 300CEA 24V -91
Seat Cordoba 1.9Tdi 66kw vario/paku -00